Redenen om GEEN boomloos zadel te kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:20

1. Mijn boomloze zadel had een te smalle pommel, en destijds waren ze er nog niet breed genoeg. De verkoper raadde mij aan een theedoek als pommel te gebruiken. Vrij apart, want zonder de stevigheid voorin zakte hij door tot op haar schoft....
2. De boomloze vond ik zelf niet lekker zitten. Weinig stabiliteit. Zowel op mijn paard als voor mij zelf. Het boomloze zadel schoof ontzettend (mede door de niet goed passende pommel) en ik schoot alle kanten op in het zadel. Van voor naar achter, van links naar rechts. De inchmaat van de zitting was hetzelfde als van mijn boomzadel waar ik niet in schuif.
3. Het gebrek aan drukverdeling en vering. Mijn losse wollen vulling veert tien keer meer dan de pads/andere oplossingen die ik toen zag voor mijn boomloze zadel.
4. Mijn zadelpasser zou een nobelprijs voor de 'zadelpas/-makerij' moeten krijgen. Mijn boomzadel ligt perfect op mijn paard, zit voor mij ook prima, dus wij zijn allebei hartstikke blij.
5. Bij mijn boomloze zadel had mijn paard ontzettende zweetplekken/drukplekken achter de schouders langs de ruggengraad. Bij mijn boomzadel is dat (bij dezelfde arbeid) niet. Ik kon zien dat de spieren geplet werden. Mijn boomzadel heeft een veel groter draagvlak waardoor de druk beter verdeeld wordt. Ook is mijn boomzadel een stuk lichter.

Ik had overigens een barfeoot nevada en heb nu een torrowgood T6.

Omdat ik mijn boomloze zadel niet goed pas kon krijgen omdat er geen geschikte pommel was, heb ik mijn zadelpasser gevraagd wat zadels mee te nemen om te passen. De T6 voelde zoveel beter dan de Nevada, dat ik die heb genomen. Het bevalt ons beiden zoveel beter met het boomzadel, dat ik echt niet meer terug ga naar boomloos. Voorlopig niet in elk geval.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991 en 1 bezoeker