welk zadel raden jullie mij aan ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

welk zadel raden jullie mij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 20:38

Hey iedereen,

ik rijd al 15 jaar met hetzelfde zadel, en het is dringend tijd voor een ander. Maar ik zit echt met een dilemma want er is zoooo gigantisch véél keuze en ik weet gewoon niet wat te nemen.
Welk merk ? Leer/synthetisch ? Ik heb wel al veel positieve zaken gehoord over synthetische zadels, ik weet niet wat jullie daarvan vinden ?
Ik zou wel een springzadel nemen, omdat ik sinds kort begonnen ben met te springen. Louter wel voor het plezier.
Het is voor een kruising haflinger-appaloosa van 1.55 m hoog. Foto's staan op mijn profiel, ik weet niet of die info nuttig is maar ik zet het er maar even bij :D .

De mevrouw van de paardenwinkel raadde mij Eric Thompson aan van zadel, maar nogmaals, ik ken er echt niks van en ik word echt gek van al de keuze.

Van budget zou ik echt wel niet hoger willen gaan dan een 600 euro.

Kunnen jullie mij helpen want ik weet het echt niet ? :n

Carpe diem


Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: welk zadel raden jullie mij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 15:46

Hey !

wel voor een zadelmaker en die komt passen, is er hier jammer genoeg nergens :( . Ik zal het moeten doen met de paardenwinkel hier. Zijzelf heeft geen zadels op voorraad, maar is enkel op bestelling. En dat maakt het juist zo moeilijk omdat ik uit een catalogus van 200 pagina's moet kiezen |o .
Dus zowiezo zal ik er eentje moeten uitkiezen en hopen dat het een goed is.

Ik heb er wel al eens over nagedacht, en ik wil zowiezo gaan voor een synthetisch. Een vriendin van mij heeft de Wintec 2000 cair en ze is er super tevreden over ! Zowel qua onderhoud als qua comfort.
Dus ik denk dat ik misschien eerder die kant gaat uitgaan .... Daar zijn de bomen ook verwisselbaar, want ik heb nog een 2,5 jaars staan waar ik het dan eventueel later ook zou willen voor gebruiken. Dus daarvoor zijn die verwisselbare bomen wel heel makkelijk. Mocht het niet perfect passen op Athena, dan koop ik mij gewoon een andere boom.

Ik heb het eens opgezocht, en Thorowgood staat jammer genoeg niet in de catalogus dus ik denk dan ook niet dat ze dat kan bestellen. Maar eventueel online misschien, dat moet ik allemaal nog eens goed bekijken.

Jullie raden mij precies allemaal een veelzijdigheidszadel aan, terwijl de mevrouw van de winkel alsook mijn moeder echt een springzadel aanraden. Dus weer een probleempje erbij ...
Mijn moeder zegt dat je met een springzadel evengoed perfect kunt recreatief rijden zoals op wandelingen en in de piste enz. Maar omdat mijn houding in het springen nog niet zo goed is, denk ze dat ik met een springzadel beter ga kunnen springen. Of is dat echt gewoon oefenen en les volgen ?

Man man, wat een moeilijke beslissing *zucht* :n . Ik zal nog eens serieus opzoekwerk moeten doen en alles op een rijtje zetten, maar ik had niet gedacht dat het zooo moeilijk ging zijn. Man, al die keuze en verschillende merken ...

Maar tips, positieve ervaringen zijn altijd welkom !!!!! Hoe meer, hoe beter ! :j

Carpe diem

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: welk zadel raden jullie mij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 16:05

hoi, bedankt voor je reactie, maar ik heb echt geen andere keuze dan het uit de winkel te halen want je moet toch eerst een zadel gaan kiezen bij de zadelpasser en ik kan door persoonlijke redenen mij niet ver verplaatsen :n . Het zadeltje dat er nu opligt heb ik ook gewoon gekocht in de winkel en daar rijd ik nu al zolang mee. En ik denk echt niet dat ze er last van heeft ofzo. Maar ik ken er dan eerlijk gezegd ook niet zoveel van ....

Dus ik vrees dat ik toch eentje gewoon zal moeten bestellen. Maar ik ga zeker eens kijken naar Thorowgood ! Niet simpel allesinds :( .

Oh, wat ik wel kan doen is vragen aan de mevrouw die de winkel heeft, of zij eens wilt meegaan en kijken of het zadel wel goed past. Want ze weet er enorm veel van. Dat kan ik wel doen eventueel ...

Alvast bedankt voor je tips en ik denk er zeker eens over na :)

Carpe diem

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: welk zadel raden jullie mij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 16:48

mja, nogtans dat ik wel comfortabel zat met dat zadel, maar ik weet natuurlijk niet hoe een ander zadel zit. Kan zijn dat mijn zit niet goed is, daarom ga ik ook lessen volgen en wil ik ineens een ander zadel.
Azo, die rijden gewoon rond de zadelpassers, maar ik denk niet dat dat in Belgie zo is, moet ik eens opzoeken .... Ik heb er allesinds nog niet van gehoord. Maar ik pluis alles wel nog eens uit !

Carpe diem

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: welk zadel raden jullie mij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 17:19

Voila, ik heb een zadelpasser gevonden en er juist eens naar gemaild. Naar het schijnt doet hij heel Belgie dus ik ben superbenieuwd en hopen dat hij mij kan helpen *\o/* .
Ze hebben daar de merken Bates en Wintec, Stubben, Massimo, BR en Marjoman. Is er iets wat de voorkeur geeft ?

Carpe diem

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: welk zadel raden jullie mij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 17:44

oké perfect, ik hou het zeker in mijn achterhoofd en nu is het effe wachten op antwoord ! Ik zal zien wat hij allemaal te zeggen heeft, ben benieuwd !!! *\o/*

Carpe diem

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: welk zadel raden jullie mij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 23:30

Ik denk ook dat het Wintec zal worden inderdaad :j . Maar daar ging mijn voorkeur al naar uit. Bedankt xAnthea, ik heb haar al gemaild se. Dus ik ben in blijde verwachting van 2 mailtjes, ben benieuwd en hopelijk kan er mij iemand helpen !

Carpe diem

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: welk zadel raden jullie mij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 14:25

Voila, ik heb zaterdag een afspraak met een zadelpasser en hij raadde mij enorm de Wintec 500 of 2000 cair aan. Dus die zadels gaat hij bijhebben en passen. En als het goed is voor mij, dan heb ik ineens al mijn zadel *\o/* .
Wat denken jullie, de 500 of de 2000 ? Mij lijkt de gladde bovenkant iets onderhoudsvriendelijker en als het nat is gewoon eens met een handdoek over en het is droog ...

Hopelijk maak ik de goede keuze met de Wintec :j

Carpe diem


Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: welk zadel raden jullie mij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 14:02

niemand meer ? Heb zo schrik om de verkeerde keuze te maken ... Hij ging wat lederen zadels meebrengen ook zoals van Stubben, maar das dan wel boven de 1000 euro. Maar zo kan ik toch eens vergelijken hé ...
Ben benieuwd ! Ik twijfel alleen zo hard tussen de 500 of de 2000 ;(

Carpe diem

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: welk zadel raden jullie mij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 14:25

Bedankt voor je fijne reactie ! De man die komt passen heeft een paardenwinkel met jammer genoeg bijna alleen Wintec. Daar gaat echt zijn voorkeur naar uit omdat dat echt betaalbare zadeltjes zijn met een goede kwaliteit. Echter ben ik gewoon weer beginnen twijfelen omdat ik misschien toch liever een lederen zou hebben ... we zien wel, hij ging zeker een lederen meehebben en dan kan ik toch eens vergelijken hé. En zoals je zegt, het moet passen op het paard hé. Ik hoop alleen stiekem dat ik niet val op het lederen zadel van boven de 1000 euro want dat zie ik echt niet goed zitten maja ...
Anderzijds is een zadel zo belangrijk en waar je jaren plezier van hebt.

Leuk om te horen dat Wintec verbeterd is, want als ik op forums lees van begin het jaar 2000, dan lees ik niet zoveel goeds eigenlijk :( .

We zien wel, ik vind het allesinds keispannend en kijk er echt naar uit !!!

Oh, en ik had gisteren voor het eerste les met mijn paard, en ineens zei mijn lesgever, "waarom heb jij in godsnaam een nieuw zadel nodig " ?? Hij vond het een goed zadel dat ik had dus ja. Maar dat ding is al meer als 15 jaar oud, ziet er niet meer uit en hoor op bokt dat ik verkeerd zit door het foute zadel ...
Pfft zadels, moeilijk zunne !! :n

Carpe diem

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: welk zadel raden jullie mij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 21:21

oh, superhard bedankt voor je reacties !!! :D Ik ben echt wel blij over de vele positieve reacties over Wintec !! Ik wil echt geen miskoop doen morgen :n .
Maar ik denk als ik ze ga zien de zadels, dat ik snel zal zien en voelen of het mijn ding is of niet hé ! Ik hoop allesinds van wel !

Ik zou wel graag de 2000 hebben, maar ik heb schrik dat de bovenkant snel vocht opneemt en nattig gaat aanvoelen. Alsook heb ik schrik dat het snel gaat afslijten en vuil gaat aantrekken.... Dus dan maar best voor de 500 gaan .... niet simpel !

Ik hou jullie allesinds op de hoogte wat het geworden is ! :j

Carpe diem

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: welk zadel raden jullie mij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 14:08

voila, de knoop is doorgehakt na 2 u passen :D . Het was de keuze tussen een Bates (leer), een wintec 500 en een 2000. De Bates zat duidelijk harder, dus die ging het al niet worden want was het dubbele van de prijs ook. Dan effe twijfelen tussen de 500 en de 2000, maar ik vond persoonlijk de 500 zachter zitten en ik had schrik bij de 2000 dat dat snel vuil zou zijn en ging scheuren.

En mijn lesgever raadde ook echt de 500 aan want hij had de 2000 liggen ook, en ik ben gaan kijken en verschillende waren effectief gescheurd en zagen er echt niet uit. En ze zijn nog eens duurder.
Dus ik heb de Wintec 500 genomen met een rode boom erbij. Oh, en ik heb 16,5 inch genomen in het zwart. Bruin was ook wel mooi, maar aangezien mijn paard bruin is, valt het zadel niet zo goed op en bruin ziet er wat goedkoper uit vind ik persoonlijk.

Dus voila, het is beslist en ben keiblij met mijn keuze !! :j

Carpe diem

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: welk zadel raden jullie mij aan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 12:58

dank je wel, ik zal blij zijn als ik het heb !! :D Ja, maar ik heb het natuurlijk vergeleken met zadels van de manege en dat wordt dikwijls niet al te vriendelijk behandeld := . En als ik die 2 vergeleek, dan zag de 500 er veel beter uit zonder scheuren. Maar zoals ik al zei, als dat je eigen zadel is, dan ga je daar veel zachtaardiger mee om en blijft dat zowiezo veel mooier zonder scheuren :D

Carpe diem


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _activeme, GrapeshotBot en 61 bezoekers