Leasepaard zadel ligt slecht, help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Leasepaard zadel ligt slecht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 15:16

Hallo,

Na afgelopen zaterdag toen ik les had, is door een proffesioneel iemand geconstateerd dat het zadel zeer slecht ligt.
Dit heb ik zelf al eerder aangekaart en nu heeft hij het ook aangekaart.
Ik ben hartstikke gek op het beestje en wil haar never kwijt eigenlijk, maar rijden gaat niet meer nu, longeren en alles doe ik al, maar de training en alles valt weg.

Maar wat mijn probleem dus is: wij hebben dit aangekaart bij de eigenaresse, maar zij wil er niks over horen. Wat ze draagt het zadel al 5 jaar en geen enkel zadel ligt perfect.
Nee klopt, maar tussen slecht en goed zit een wereld van verschil.
Ook wil ze niks over een osteopaat horen of een fysio.
Want dan kan ze het beestje minimaal een week niet gebruiken.
Tijd voor ander zadel zoeken heeft ze niet, maar wel een nieuwe pony aanschaffen.

Ik wil mn meisje niet kwijt, maar wordt onderhand zeeeer gefrustreerd hiervan. Alsof het haar enkel gaat om haar inkomsten die ze met buitenritten verdient en niet im welzijn paard.
Biks wordt elke dag gegeven ook al wordt ze niet gereden, hoeven zijn slecht en loopt soms onregelmatig op de voorkant, zadel ligt bar en bar slecht.

Wat moet ik hiermee?
Ik heb een geweldig aanbod ontvangen om een ruin van 4jaar en 1.75 door te rijden met optie tot koop, maar aan de andere kant wil ik haar ook niet kwijt...

Groetjes

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:17

Helaas is er maar 1 oplossing en dat is het paard zelf te kopen of afscheid te nemen.
Ze wil niets van jouw tips weten en het is haar paard.

Heel verdrietig maar ik zou de ruin gaan rijden :)

lelijke_heks
Berichten: 1446
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Leasepaard zadel ligt slecht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:20

tja hoe vervelend ook... je hebt pas zeggenschap over een paard als je van jou is... hoe erg het ook is/voelt... als je de eigenaresse niet kan overtuigen dat ze slecht bezig zou ik als ik jou was het paardje laten gaan.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Leasepaard zadel ligt slecht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:43

Barebackpad aanschaffen zodat je toch kan rijden?

Tja, nadeel van een lease/bijrijdpaard, er zit altijd een eigenaar aan vast. Misschien kun je voorstellen zelf een passend zadel aan te schaffen? Anders haar confronteren dat je er anders mee stopt, misschien dat ze dan wel om gaat.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 15:45

Okee... Verkopen wil ze hem niet helaas, dus ga eerst afspraak maken bij die ruin en als dat wat is dan moet ik waarschijnlijk wel afscheid nemen.
Barebackpad is mij te duur en ik heb een optie op een heel goed KN zadel en die wou ze wel aanschaffen, maar anders doe ik het zelf wel.
Het is heel moeilijk haar te overtuigen en als aan zal kaarten dat als niet verbeterd ik dan stop maakt haar weinig uit.
Ik heb al redelijk wat geld in dat beestje gestopt om het haar draagzamer te maken...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Leasepaard zadel ligt slecht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:56

Als ik jou zo over de relatie hoor, dan zou ik er maar afscheid van nemen. Scheelt een hoop irritatie.

ElanJV

Berichten: 203
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Angeren

Re: Leasepaard zadel ligt slecht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:15

Verbaas me dat mensen die paarden hebben zo slecht en negatief kunnen zijn en niet aan een positieve verandering willen bijdragen.
Zij helpt haar eigen paard naar de knoppen en dan heeft ze veel meer kosten en een paard met pijn.
Zeg dat maar tegen haar en ga weg.
Niet aan deze praktijken meewerken, met haar valt niet te praten dus dat gaat in de toekomst ook problemen opleveren. Ik rij al jaren paarden voor anderen, maar bij zo'n eigenaar ben ik snel weg!

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Leasepaard zadel ligt slecht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:58

Ik zou ook maar langzaamaan afscheid gaan nemen, lijkt me een stuk rustiger uiteindelijk voor jou.. Hoe moeilijk het nu ook lijkt..

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Leasepaard zadel ligt slecht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:31

Afscheid nemen. Lease werkt alleen fijn als eigenaar en jij het samen echt goed kunnen vinden. Een eigenaresse die niet eens wilt investeren in een passend zadel, is gewoon een pony in aan het zetten om geld mee te verdienen, zonder het welzijn van dat dier in de gaten te houden. Daar moet je niet aan mee willen werken.

Als het dier verkocht zou worden aan een ander (en dat gebeurd ook regelmatig) zou je ook afscheid moeten nemen. Nu is het om een andere reden, maar je komt er echt wel overheen, zeker met een ander paard in het verschiet.

Andere optie is voor nu zelf een ander zadel kopen, maar je kunt erop rekenen dat er snel weer iets anders komt waarbij er geld gestoken moet worden in de pony, en de eigenaar daar anders over denkt als jij. Goedkoop om dat op jou af te schuiven...

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Leasepaard zadel ligt slecht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:41

Ik vind afscheid nemen een beetje bot gezegd eigenlijk :n TS is overduidelijk echt verzot op haar lease paardje en wilt haar echt niet kwijt.

Ts: ik adviseer jou om over te gaan op een boomloos zadel. Een boomloos zadel (dus niet de merkloze troep) kost 2dehands ongeveer 300 euro. Ik heb de mijne voor een lagere prijs kunnen krijgen dus alles is mogelijk!
Dit is een flink bedrag maar wel een mooi doel voor te sparen! Dat is dan gewoon jouw eigen zadel waar jij gebruik van maakt en misschien ben je wel zo lief voor jouw zadel met de eigenaar te delen.

In de tussentijd kan je lekker longeren, zonder zadel rijden, lange lijnen, vrijspringen etc etc. Er is genoeg te doen zonder een zadel, ook al is het veel leuker met :j

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 19:43

Ik koop het zadel wat ik voor ogen had sowieso van die vriendin. Ik ben vanmiddag weer geweest en zonder zadel gereden. Daar kwam ik een meid tegen die een ander paard van eigenaresse rijdt en ze zoekt dus ook nog iemand die dat paard uit kan brengen.
Dus ik wou het zo gaan proberen te spelen: ik rijd dat paard erbij en neem dat zadel, maar het leasegeld hoef ik dan niet te betalen.

In bepaalde dingen valt er wel wat te regelen, maar zoals een osteo en fysio wil ze echt niet...
Ach ik ga denk ik eerst gesprek aan met haar.
Anders laat ik die instructeur naar plekje waar ze staat en dan haar maar even op laten voelen.
Ook staat pony alleen en eigenaresse zou de andere haf bij Zsazsa neerzetten, maar dat is nog niet gebeurd helaas...

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Leasepaard zadel ligt slecht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 19:45

Ja ik had boomloos over nagedacht alleen voor Zsazsa is dit geen optie helaas.
Zobder zadel loopt ze echt heeeerlijk en ga inderdaad begin maken met longeren. Vrijspringen is geen optie omdat er geen springmateriaal is helaas :(

Ik wil dr echt geen afscheid van nemen...

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:57

xDaantjxx schreef:
Ja ik had boomloos over nagedacht alleen voor Zsazsa is dit geen optie helaas.
Zobder zadel loopt ze echt heeeerlijk en ga inderdaad begin maken met longeren. Vrijspringen is geen optie omdat er geen springmateriaal is helaas :(

Ik wil dr echt geen afscheid van nemen...


Hoezo is boomloos geen optie :) ?

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Leasepaard zadel ligt slecht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 21:03

Omdat ik echt naar de dressuur wil en boomloos is mij te hoog in budget.
Eigenaresse is tot inkeer gekomen en ze wil zadel wel.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Leasepaard zadel ligt slecht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:28

Een goed zadel kost helaas geld. Hoop dat de KN echt een goed passend zadel is, want een goed zadel (dat zijn ze wel) is niet hetzelfde als een goed passend zadel. Fijn dat de eigenaresse tot inkeer is gekomen.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:38

xDaantjxx schreef:
Omdat ik echt naar de dressuur wil en boomloos is mij te hoog in budget.
Eigenaresse is tot inkeer gekomen en ze wil zadel wel.


Boomloos kan je prima dressuur rijden :j Van Barefoot heb je de Cheyenne, Cherokee, London, Lexington en Barrydale waarmee je mag starten op wedstrijden. Je kan bij Barefoot ook zadels testen. Er staan aardig wat goede boomloze zadels voor minder dan €300 op de boktmarkt en marktplaats, vaak zelfs met toebehoren. Bovendien zou je je boomloosje ook op andere paarden kunnen gebruiken.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 21:40

Wow... Mijn vriend ziet hoe gek ik op Zsazsa ben en hij kan er ook niet tegen hoe dat gaat daar, dus hij wil ervoor zorgen dat ik Zsazsa kan kopen...

Maar eerst het kosten plaatje en een note vriendlief woont op een boerderij
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-11-13 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Leasepaard zadel ligt slecht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:43

En als vriendlief en jij ooit uit elkaar zouden gaan voor wat voor reden dan ook... Sta je daar met je pony, of erger, houdt hij de pony.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Leasepaard zadel ligt slecht, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:45

@M_hartje_M, daar zou ik me in dit geval geen zorgen om maken, dat maakt de situatie niet heel anders als nu, namelijk dat ze gek is op het paard van een ander. En als de pony op haar naam komt te staan, ze aan kan tonen voor het paard te betalen (huur ruimte, hoefsmid, DA enz), zal het ook bij het uit elkaar zijn nog steeds haar pony zijn.

Worden waarschijnlijk alleen wel de maandelijkse lasten een (stuk) hoger.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 21:46

Ik ben nu 18, heb sowieso een klein deel inkomsten, maar hoop over 4 jaar mijn opleiding klaar hebben.
Nee hij is echt niet zo dat hij poown zou houden en ik kan bij mij in de buurt ook stallen.

@hierboven: dat klopt. Eigenaresse belt me nu al 2x maar heb geen zin om op te nemen...