Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:56

Kent & Masters , fijner dan Wintec!!

Wij hebben voor onze jonge ruin ook een k&m aangeschaft vanwege de mogelijkheden met de boom. Onze ruin heeft een vrij hoge schoft, waardoor weinig zadels passend te krijgen zijn zonder dat je gaat werken met padjes. Met in ons achterhoofd dat hij het komende jaar flink gaat groeien hebben wij gekozen voor de high wither versie met aanpasbare boom. Qua kussen precies wat hij nodig heeft en qua boom de mogelijkheid om te ontwikkelen

Wbt Rossner, in die prijsklasse kun je beter kijken naar een 2e hands À-merk
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 18-11-13 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt



linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re: Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:06

Tweede hands kom je idd weinig k&m tegen en idd ook bijna niet in jou prijsklasse. Waarom laat je geen zadelmaker langs komen met een aantal tweede hand binnen je budget?

Heeft je paard zo'n extreme bouw dat je verwacht dat hij/zij enorm zal bijkomen of bespiering gaat ontwikkelen.

De isabell werth is ook fijner dat de 500, maar het blijft Wintec ;-)

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:25

D'r zijn ook zadelmakers die heel nl door crossen ;-)

Onze zadelmaker hebben we gevonden via recensies op bokt. Ze heeft zijn complete rug na en opgemeten en een dossier opgesteld. Aan de hand hiervan kon ze precies zien welke boommaat hij nodig had. Over een half jaar (ivm verwachte winterstop door sneeuw/ ijs) hebben we opnieuw een afspraak staan om te zien hoe hij zich ontwikkeld heeft en of er mogelijk aanpassingen nodig zijn. Voor ons ideaal. Het kost iets meer, maar twijfels over kennis en kunde van de zadelpasser in dit geval is niet nodig door het dossier.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:54

kellaxy schreef:
En welke Barnsby? Nee de wintec die ik nu hebt vind ik verschrikkelijk! Heel erg maar ik lijk wel een beginnertje in dit zadel :'). De zadelmaker komt woensdag maar hij gaf al aan dat ie waarschijnlijk niet veel heeft voor een arabier. GEK word je er van! Ik kan een Kent en Masters kopen maar alles wat te koop staat is 17,5 inch. Nou heeft iemand hem voor mij opgemeten en in vergelijking met mijn 17"wintec is de 17,5" kent en masters nog een stukkie kleiner/korter ook. Twijfel twijfel.. Er kan ook een andere zadelmaker met een kent en masters langs komen alleen dan betaal ik alleen voor het consult al 70 euro en zij heeft alleen maar nieuwe zadels nu dus dat is ook zonde..


Dat is niet helemaal waar. Wij zijn van de Wintec Isabell Werth 17,5 overgestapt naar het high wither model van Kent & Masters eveneens 17,5. Het nieuwe S-line model is meer gesloten en dieper dan de gemiddelde Wintec (mijn ervaring).

Het zadeltje wat je nu hebt lijkt op de foto op de schouder te liggen en mag wat mhoogenbos ook zegt wel iets zakken aan de voorkant dan ligt je middelpunt van je zadel ook beter. Hij lijkt nu naar achter te kiepen. Helaas is het vanaf de foto moeilijk te beoordelen. Zadel overgenomen van zadelmaker of particulier?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Janine1979, SentiBot en 46 bezoekers