Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 11:47

Ik ben langzaam op zoek naar een zadel voor mijn 3,5 jarige arabier. Ze is nog wat uit proportie en groeit nog wat. De bespiering begint nu te komeb. Momenteel rijd ik met een wintec 500. Voor mij geen fijn ding:')

Het zadel zit gewoon niet lekker, mijn houding is niet goed en het zit niet stabiel. De zadelmaker is vorige maand geweest en die raadde me aan hier toch nog even mee te blijven rijden omdat dat het goedkoopst is. Ja, dat begrijp ik wel, maar toch ben ik eigenwijs en wil ik me alvast oriƫnteren naar wat voor zadel ik het beste op zoek kan gaan! :o

Ik ben smal, heel smal! Dus 16 inch zou in principe voldoende zijn. Ik wil een dressuur of vzh die richting dressuur gaat. Ik wil er wel buitenritten mee kunnen rijden!
Mijn pony is 1.50 en in de groei dus het is belangrijk dat het zadel constant aanpasbaar is. Ze heeft niet zo'n lange rug. Er zit nu een zwarte boom in. Medium geloof ik? Ze heeft nog wat naar achter liggende schouders.
ik heb geen torenhoog budget en het zal dan ook een tweedehands worden!

Wie heeft goede tips of ervaringen m.b.t. een goed zadel voor mijn jonkie!


kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 19:31

Oh ik ga is kijken naar de Rossner amerika! Thanks

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 19:50

Verder nog tips?

Heeft iemand ervaring met een kent en masters op een arabier?


kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 20:01

Ja ik heb een zadelmaker telefonisch gesproken en die raadde me min of meer kent & masters aan. Alleen heb ik een 17" nodig, wil ik eigenlijk 500 euro max uitgeven en kan ik ze weinig vinden..

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 20:11

Haha eigenlijk wel. Ze is nog best puppy. Ze heeft nu al iets meer bespiering dan een maand geleden maar dat word uiteraard nog meer. Ze zal nog zo'n 5 cm groeien gok ik en vooral uit gaan zwaren.. daarom moet ik gewoon een zadel hebben wat aan te passen is en blijft.. en voor een korte rug, 1tje die niet naar voren schuift (doet deze nu wel) en de schouders liggen nog wat naar achter.

Ik word gek van alle meningen ober zadelmakers welke wel of niet goed is. Heb ik eindelijk een goede gevonden, heeft ze geen 17" zadels liggen momenteel.. dus een goede zadelmaker tip mag ook!

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 20:44

En welke zadelmaker is dit als ik vragen mag?
Ja dat is waar, maar dan nog wil ik gewoon een goeie en twijfel ik welke ik zal bellen.

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 18:20

En welke Barnsby? Nee de wintec die ik nu hebt vind ik verschrikkelijk! Heel erg maar ik lijk wel een beginnertje in dit zadel :'). De zadelmaker komt woensdag maar hij gaf al aan dat ie waarschijnlijk niet veel heeft voor een arabier. GEK word je er van! Ik kan een Kent en Masters kopen maar alles wat te koop staat is 17,5 inch. Nou heeft iemand hem voor mij opgemeten en in vergelijking met mijn 17"wintec is de 17,5" kent en masters nog een stukkie kleiner/korter ook. Twijfel twijfel.. Er kan ook een andere zadelmaker met een kent en masters langs komen alleen dan betaal ik alleen voor het consult al 70 euro en zij heeft alleen maar nieuwe zadels nu dus dat is ook zonde..

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 18:27

Hidalgo sprak mij daarin wel aan! Die hebben een leren boom en die vormen zich naar je paard zijn rug. Helaas is dat al helemaal niet tweedehands te vinden.. De barefoot zadels vind ik niet mooi dus dat zal een laatste optie zijn!

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 20:16

En had die ook van die smalle naar achter liggende schouders? Die zijn tweedehands wel betaalbaar!

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 21:57

Ik heb er 1 gekocht, tweedehands. Een 17" fit 2. Hij lijkt te passen maar ik ging even longeren en hij schoof wel naar voren.. ik zal wat foto's plaatsen zo.

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 22:07

Afbeelding
zonder singel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met singel. Dit was voor het longeren.. Na het longeren ligt ie zo'n 3 cm naar voren..
Geen foto van helaas!

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 12:03

Van een particulier maar ik mag hem nog terug brengen. De zadelmaker komt vanmiddag langs. Denk toch dat ie te smal is en als ie dat al kan verbreden ben ik benieuwd of die dan niet alsnog naar voren schuift! Hij kiept naar achter zonder singel maar met singel vond ik het wel goed liggen. . Maarja, ik ben dan ook geen zadelmaker.

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 17:08

Bedankt voor jullie reacties! De zadelmaker is net geweest en hij zag inderdaad dat het zadel aan de voorkant kiepte en dit was te verhelpen! Hij heeft hem in het midden meer opgevuld en nu ligt ie eigenlijk super! Hij kiept niet meer en ben even gaan rijden en hij was niet gaan schuiven! Superblij! Hij zegt ook dat het gewoon een fase is waar ik door heen moet kwa spieren en hij was ook nog gerust te verbreden tegen de tijd dat ie wel te smal word! Toppie, hij rijd heerlijk en mijn houding is veeel beter.. foto volgt nog!

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 18:55

Ga ik doen! Voor de spieren raadde hij me aan om te longeren met pessoa. Geen idee hoe ik dat vast zet :').

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 19:14

Ja het is wel ene beetje ingewikkeld geloof ik.. maar of er een andere bijzet is met dezelfde doelen, weet ik niet.

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zoektocht zadel voor jonge arabier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 20:25

Het is toch echt verholpen.. te hoog erop lijkt ook zo omdat er veel schoftvrijheid is! Nu na het opvullen kiept het niet meer. Ik zal morgen nieuwe foto's maken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 53 bezoekers