Wat voor hoofdstel is dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:26

Ik heb anders nog nooit iemand met een pelham gezien die op een hoge neusriem rijd Tessebes.

Opzich lijkt het me niet heel verkeerd, ik heb een Passier met een verlengd sperriemlusje.
Dan trekt de sperriem niet aan het bit of gaat de sperriem niet over het bit.

Dyon heeft iets vergelijkbaars, idee is inderdaad om mede geen druk op de mondhoeken te geven.
Verder inderdaad om ze de mond dicht te laten houden, maargoed dat kan je doen zo strak als je wil..
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 16-11-13 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt


moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:43

Dat kan ook met een normale sperriem hoor, don't worry.
Ik vind het wel positief, vooral omdat het geen druk geeft op het bit.
Maar elke neusriem kan je te strak doen, dus dan maar alle neusriemen verbieden Bowen?
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 16-11-13 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:46

xSlvna schreef:
Omdat het lager op het neusbot (?) ligt, dan werkt het (logischerwijs) scherper in.

Dan is een lage neusriem al helemaal uit den boze, die ligt hetzelfde.


moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:51

xSlvna schreef:
Een lage neusriem werkt toch ook scherper in als een hoge hè :+

Heb je je wel eens verdiept in de rambo micklem hoofdstellen? :)
Die ontwijken behaalde zenuwen bewust, enige wat anders is imo is dat de hoge neusriem daar sluit, waar de micklem hem tussen neus en keelriem heeft zitten, soort kaakriem.
Sommige paarden vinden zo'n neusriem nou eenmaal niets, zelf vind ik een lage vriendelijker als een gecombineerde.
Rambo micklem heeft dat zo veranderd omdat de hoge neusriem op een gevoelig punt kan drukken.
Zij hebben de neusriem hoger liggen, maar de neusriem sluit als een lage.
Ach ik vind het allemaal een beetje gezemel, je moet kijken wat je paard fijn vind en met gezond verstand.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, annaxmaex, diemth, Evito_06, Hanmar, Solmyrkvi en 17 bezoekers