Leren bit probleem.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Leren bit probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 18:08

Mijn merrie heeft last van gevoeligheid achter de oren.
Waardoor ik had bedacht dat het wel eens fijn zou kunnen zijn om met een leren bit te rijden, omdat daar een riempje aan zit om hem te bevestigen zodat ik of helemaal geen kopstuk meer nodig heb of ik zou die er wel aan kunnen doen maar dan een stuk losser.
Maar hoe vast maak ik dat riempje onder de kin, ze doet nu steeds de tong over het bit omdat het leren bit vrij laag komt te hangen.
IK zou graag foto's zien van ervaringsdeskundigen.

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje


koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Leren bit probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 19:54

Nee. Maar hoe moet dat ding dat doen als me paard steeds de tong erover heen doet. Ik wil er niet mee rijde als ze steeds de tong eroverheen doet. Heb jij zelf een leren bit. Hoe reageerde jou paard er op de eerste keer

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Leren bit probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 21:04

ja heb er nu ook een hoofdstel bij om gedaan, ding losser strakker weer losser maar maakte niet veel uit.
anders van de week nog maar eens een paar keer proberen, bit zou voor haar een oplossing zijn

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Leren bit probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 18:41

Oke ik weet nu. Wat ik zelf ook al dacht. Chiropractor zat ik ook al aan te denken. Toch maar bellen dan

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje


koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Leren bit probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 18:53

Ik leg hem nog een nacht in de olie. En probeer hem toch nog eens.

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, OmgiliBot en 56 bezoekers