Hoodstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melvinrandy
Berichten: 500
Geregistreerd: 17-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Hoodstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 00:27

Zijn er hoofdstellen die de teugels naast het bit ook aan het het hoofdstel bevestigd kunnen worden?
Het lijkt me namelijk meer voordelen hebben dan enkel aan het bit. druk verdelen ect.

Of raden jullie het mij echt af (als het überhaupt bestaat)

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:09

Bedoel je met dubbele teugels? Dat lijkt me een kwestie van teugels even vastmaken waar je ze wil hebben?

Wat voor andere bevestiging heb je in gedachten? Dus waar wil je nog meer teugels aan vastmaken behalve aan het bit? De enige constructie die ik ken met 1 paar teugels is de clip van de teugels aan zowel de bitring als het ringetje van de (lage) neusriem vastmaken. Met alle andere constructies, bij voorbeeld teugels aan sidepull en teugels aan bit, of teugels aan kaptoom en teugels aan bit, kom je volgens mij op dubbele teugels uit.

Overigens lijkt het mij juist een nadeel. Je teugels gebruik je om even een duidelijke hulp te geven. Als je dat op meerdere plaatsen tegelijk doet, en dan bij voorbeeld de ene keer in je bit net een fractie eerder dan in een neusriem, en de andere keer weer net andersom, lijkt me dat alleen maar extra verwarrend.

Cappuccino92

Berichten: 16
Geregistreerd: 28-11-12

Re: Hoodstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 08:11

Volgens mij kun je aan endurance hoofdstellen niet alleen teugels bevestigen aan het bit, maar ook aan de neusriem.
Maar ik ga mee met de reactie boven mij. Ik denk dat je hulpen onduidelijker worden als je zowel teugels aan het bit als aan de neusriem gebruikt

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Hoodstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:57

fouganza heeft een hoofdstel met ringentjes aan de neusriem om daar de teugels aan vast te maken

Afbeelding

melvinrandy
Berichten: 500
Geregistreerd: 17-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hoodstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 12:51

Jullie hebben daar zeker een punt. Ik kan gewoon beter zo doorgaan met alleen een bit, aangezien het opzich prima gaat.

Maar toch bedankt voor reacties :D