Deken met v-hals? pony met brede hals en normale schouder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Deken met v-hals? pony met brede hals en normale schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 05:09

Hallo,

Ik ben op zoek naar een andere deken voor mijn moeilijke paardje. Ik zoek een regendeken. De pony in kwestie is een Haflinger, maar heeft niet de typische haflinger-maat. In zadels heeft ze bijvoorbeeld ook geen breed, maar een medium zadel.

De pony heeft een hele brede hals met lage halsaanzet. Haar schouders en de rest van de voorhand zijn daarentegen niet echt heel breed. Dit geeft als resultaat dat de deken vooraan aan de hals knelt, maar toch zover achteruit schuift en de schouders in de weg zit.

Ik had een rhino wug lite voor mijn andere paard, met brede borst, lage halsaanzet en hoge schoft. Daar was ik heel tevreden over en denk dat dat ook wel eens zou kunnen werken op mijn Haflinger. Heb het nooit kunnen testen want het paard had maat 205 en de haf 185 dus dan zou ze erin verdrinken.

Ik zoek dus een deken voor deze moeilijk pony, regendeken niet gevoerd. Ik dacht zelf aan een V-hals maar misschien heeft er iemand een goede oplossing?

Ik heb voor haar al dekens gehad met verschillende soorten sluiting (snelsluiting, gespen, kliksystemen,..) en van verschillende merken (hh, wheaterbeeta, br, jos lansink, anky,..) maar het is tot nu toe nog niet wat ik zoek.

Hierbij een paar fotootjes voor het visuele aspect, misschien helpt dat? Het zijn niet de meest flaterende foto's, maar deze geven het beste de nek/schouder-bouw weer. Op de meeste foto's is ze trouwens te dik, maar dat is ze nu niet meer.

1. Grazend
Afbeelding

2. Hals naar beneden, maar nog niet op de grond
Afbeelding

3. 'Normale' halshouding
Afbeelding

4. Foto met deken. Dit is nog niet helemaal wat ik bedoel. Dit is de enige foto die ik van haar heb met deken, dus ik zal het hiermee moeten doen. Aan de rode lijn kan je zien dat het deken niet meer op de juiste plek ligt, want de witte cirkel is haar schouderlijn? Deze deken is ondertussen verkocht, had helemaal over de ganse lijn geen fijne pasvorm voor haar
Afbeelding

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Re: Deken met v-hals? pony met brede hals en normale schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 05:25

Ik heb een Rhino wug gehad. Ik vond de V sluiting erg fijn! maar helaas door de halve hals waren de manen van mijn pony erg versleten (paard doet natuurlijk regelmatig hoofd omlaag en omhoog).
Om die reden heb ik de deken daarom weer verkocht, maar over de V sluiting was ik wel erg te spreken.
succes!

love_Soraya

Berichten: 3827
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Deken met v-hals? pony met brede hals en normale schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:48

Ik heb de rhino wug en de rambo wug . Heerlijke dekens met een goede pasvorm :)

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Re: Deken met v-hals? pony met brede hals en normale schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 17:04

Love_soraya: wat is het verschil tussen rhino en rambo wug? De rhino wug (lite) ken ik, die had ik dus ook voor het grote paard.

love_Soraya

Berichten: 3827
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Deken met v-hals? pony met brede hals en normale schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:13

Ik heb ze allebei, zijn eigenlijk hetzelfde. Horsewear = Amigo/Rhino/Rambo .
Alleen is Amigo het 'goedkoopste en Rambo de duurste van de drie.Maar vind eigenlijk alle 3 een hele goede kwaliteit hebben.
Qua ligging op het paard vind ik persoonlijk de Rambo mooier liggen, kan ook komen dat de Rambo 200gr is en de Rhino 0 gr.

Ik zelf kijk altijd op deze site http://www.paardendrogist.nl/productgroep/1119/dekens/ , kan je goed vergelijken vind ik persoonlijk.

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:35

TS, aanschouw mijn paard:
Afbeelding

Best ook wel zware hals dus. En hij heeft nu eindelijk een passende deken, van Amigo (ongevoerd, 1200 denier)

Ding schuift niet, lekt niet en wordt vanzelf de goede vorm. Het viel me meteen op dat mijn paard er zelf gemakkelijk een V-hals van maakt, de bovenste randjes net boven de voorsluiting slaan gewoon om en zitten niet in de weg. Net als een soort polokraag :P Hij kan er prima mee grazen enzo. Daarnaast is Amigo goed waterdicht, ademt fantastisch en ze zijn betaalbaar :)

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Deken met v-hals? pony met brede hals en normale schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:38

Ik heb dezelfde deken als Koper voor mijn IJslander en ook bij die van mij wordt het vanzelf een V-vorm. :) Ik had eerst een Rhino Wug voor hem, lite met halve hals, waanzinnig fijne deken! Maar inmiddels tot op de draad toe versleten.

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Re: Deken met v-hals? pony met brede hals en normale schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 19:50

Bedankt voor de reacties! Enig idee hoe de amigo deken noemt? Of is er maar 1 ongevoerde deken?

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Deken met v-hals? pony met brede hals en normale schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:27

Amigo Mio is ongevoerd (en waterdicht).

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:28


Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 03:16

Heeft iemand ervaring met Nika dekens en paarden met een brede nek?

Wat is het verschil tussen een Amigo mio en een hero deken? Gezien de Mio goedkoper is, maar ze precies dezelfde kenmerken hebben?