Zonder zadel of toch barebackpad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Zonder zadel of toch barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 22:17

Hoi Bokkers,

ik weet niet zeker of dit onderwerp hier goed staat, zo niet, sorry! :Y)

M'n zusje haar verzorg Fjord wordt normaal gesproken met westernzadel gereden maar omdat dit niet ideaal is voor in de bak/met les reed ze met een veelzijdigheids zadel waarvan de eigenaresse heeft geconstateerd dat het past (zadel is van onze moeder geweest). Jammer genoeg ontdekte we vorige maand een plekje met witte haren (beginnende drukkingen) en hebben daarna het zadel maar niet meer gebruikt.
Mijn zusje gaat liever zonder zadel dan met westernzadel dus zo heeft ze wat rondgehobbeld (Fjord heeft zo zijn vetjes dus voor haar geen probleem). Nou had ze ergens gelezen dan zonder zadel rijden slecht zou zijn voor de rug van je paard ([YRT] zonder zadel rijden slecht!?) :? . En twijfelt ze of ze een barbackpad zal aanschaffen/voor verjaardag vragen, maar welke is goed en betaalbaar?
Of zou een barbackpad helemaal niet nodig zijn? (mijn zusje heeft geen overgewicht ofzo)
Zadelmaker er bij laten halen is geen optie, eigenaresse kan niks bijdragen en de zadelmaker bij ons in de buurt is prijzig. En aangezien dat de Fjord dus nog volop aan het afvallen is zou er nog een 2e afspraak gemaakt moeten worden enz.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:22

De ride-on-pads van barefoot vind ik erg mooi. Daar kun je misschien eens naar kijken. En de prijs vind ik heel schappelijk.
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadels/
Voordeel van een barebackpad is dat je meer grip hebt en rechter zit waardoor je je paard minder in de weg zit, en het verdeelt het gewicht toch altijd wat beter dan helemaal zonder zadel.

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 23:45

8nnemiek schreef:
De ride-on-pads van barefoot vind ik erg mooi. Daar kun je misschien eens naar kijken. En de prijs vind ik heel schappelijk.
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadels/
Voordeel van een barebackpad is dat je meer grip hebt en rechter zit waardoor je je paard minder in de weg zit, en het verdeelt het gewicht toch altijd wat beter dan helemaal zonder zadel.

Zal even kijken, bedankt!

Kuhguin

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Limburg, NL

Re: Zonder zadel of toch barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:57

inderdaad !
die van barefoot kan ik je echt aanraden.
ook die van christ zijn erg goed.
maar ik denk boven je budget ?
of misschien een 2e hands crist.
dan heb je echt een hele goede.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Zonder zadel of toch barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:00

Of een eenvoudig tweedehands boomloos zadeltje ?

melle_odet

Berichten: 1208
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Deventer

Re: Zonder zadel of toch barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:33

Ik zou ook zeggen, kijk naar een tweedehands boomloos zadeltje
Dan zit je in ieder geval stevig op het paard.

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Zonder zadel of toch barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 16:20

2e hands zou ook een optie kunnen zijn, zal vanmiddag even rondkijken in de boktmarkt, markplaats etc.
Eigenaaresse is niet zo'n fan van boomloos, ik heb er geen ervaring mee. Verder is een zadel voor je verjaardag krijgen een beetje teveel van het goede (tenzij we de helft of meer meebetalen misschien).

Appelmoes_11

Berichten: 2340
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Maastricht

Re: Zonder zadel of toch barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:30

Bbp is heel fijn inderdaad, je hebt net wat meer grip en je botten prikken niet zo in de rug van je paard :) Kies er wel eentje zonder stijgbeugels! Dat kan gevaarlijk zijn.

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 18:42

Appelmoes_11 schreef:
Bbp is heel fijn inderdaad, je hebt net wat meer grip en je botten prikken niet zo in de rug van je paard :) Kies er wel eentje zonder stijgbeugels! Dat kan gevaarlijk zijn.

Dankje, ik was er al van op de hoogte dat met beugels idd niet goed is.

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Zonder zadel of toch barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:45

Ik denk dat ze meer met kijken wat ze zelf prettig vind, met een barbackpad zit je wel wat steviger...