Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marusch25
Berichten: 151
Geregistreerd: 23-09-12

Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 14:52

hoi,
ik zit te denken aan een nieuw mac rider dressuurzadel. Ken helaas niemand die er eentje heeft.
Hebben jullie er ervaring mee?

morocco
Berichten: 172
Geregistreerd: 05-10-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:04

Ik heb er een. De nieuwere La doma met enkel zweetblad ( wat nu de Burlington is ).
Super zadel en zit heerlijk. Door het korte kussensysteem past het zadel ook op paarden met een korte rug.
Het zadel is alleen minder geschikt voor paarden die een beetje een curved rug hebben.

Marusch25
Berichten: 151
Geregistreerd: 23-09-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 17:13

Oké en de olympic heeft iemand die toevallig?

Eva

Berichten: 881
Geregistreerd: 30-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:21

Ik heb een Mac Rider Deluxe, vind het een fijn zadel alleen ben ik erg geneigd om wat naar voren te gaan zitten in dit zadel.
Verder kan ik er nog niet veel over zeggen, heb het zadel nog maar een paar maandjes

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:39

ik heb er ook een.. zie topic in onderschrift. na heel veel gedoe met andere zadels ligt deze wel goed en zijn we er erg blij mee.

morocco
Berichten: 172
Geregistreerd: 05-10-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:02

Welk type zadel heb jij wonderworst? Mooie foto's trouwens in je topic!

Anoniem

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:47

Ik heb er ook 1, Olympic geloof ik.

Snuupke

Berichten: 1466
Geregistreerd: 12-10-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:20

Ik heb er ook 1, een olympic. Bevalt me prima en het zit heerlijk. Geeft mijn paard
fijn veel bewegingsvrijheid

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:47

Het zadel dat wij hebben is een deluxe

GenteDiMare

Berichten: 559
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: België, Oost-Vlaanderen

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 07:25

Ik heb de Olympic en ben er enorm tevreden over. Mijn paard beweegt nu beter en heeft nergens geen last meer van. Ze komen de zadels ook op maat maken, wat enorm scheelt voor de rug van je paard! En het zadel zelf zit echt heerlijk en vast genoeg! Zelfs wanneer mijn paard bokt bleef ik keurig zitten

Nustice

Berichten: 578
Geregistreerd: 04-03-13

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:57

Het zijn mooie zadels en ze zitten heerlijk. De zadels van MacRider die ik heb gezien en op heb gezeten waren ook allemaal van goede kwaliteit, je bent alleen wel wat geld er aan kwijt. :P

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:28

Bij mij op stal hebben meerdere mensen een Mac Rider zadel. Heb met springen regelmatig een Mac Rider zadel geleend en vond het heerlijk zitten. Over service kan ik weinig zeggen maar heb nog geen klachten gehoord. Dus puur op basis van 'het zadel' los van inkoopprijs en service ben ik erg te spreken en denk er zelf ook over na om er 1 te kopen voor mijn paard.

morocco
Berichten: 172
Geregistreerd: 05-10-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:47

Dat is niet helemaal waar hesterve wat je hier noemt.
Ik heb beide zadels, een macrider en een custom.
Het ene zadel ligt beter op het ene paard en het andere zadel ligt beter op het andere paard.
Ik heb gewoon op beide zadels garantie, ook al heb ik de macrider particulier gekocht. Gaat om de boom he, als daar bv iets mee gebeurd.
Aanpassingen van het zadel betaal ik wel gewoon, maar dat is ergens anders ook zo. Misschien dat er 1 opvulbeurt bij zit, maar daarna zijn de kosten ook voor jezelf.
Er staat een nummer in het zadel van macrider en aan de hand daarvan kunnen ze nakijken hoe oud het zadel is en wie de eerste eigenaar van het zadel is/was.

hesterve

Berichten: 1925
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:06

Weet niet of je onlangs nog op hun site hebt gekeken maar er was toch expliciet een regel waar een waarschuwing in stond dat ze geen garanties geven op die zadels?!

morocco
Berichten: 172
Geregistreerd: 05-10-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:26

Ja, heb ik gezien.
Maar dit gaat om ruitersportzaken die de zadels nu in de aanbieding hebben.
Tussen Macrider en deze ruitersportzaken is onenigheid geweest, vandaar dat dit op hun site staat ja.
Door het nummer wat in het zadel staat weten ze waar het zadel vandaan komt. Op die wijze geven ze wel of geen garantie.

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:29

Dat is ook niet waar wat jij zegt. Ze verlenen 10 jaar garantie op de boom en twee jaar garantie op het leer. Ook dit komt letterlijk van hun website af.
De waarschuwing staat met grote letters bij dat Mac Rider geen garantie verleent aan zadels die NIET afgenomen zijn bij Mac Rider.

Edit; zie nu pas het bericht van Morocco, haha zo zit het dus.

Anoniem

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:37

Of je betaald voor aanpassen ligt aan je zadelmaker.

Mijn MacRider is al een aantal keer aangepast en kost me niks!

morocco
Berichten: 172
Geregistreerd: 05-10-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:01

@Vonneke, Heb je dit zadel particulier gekocht of rechtsreeks bij Macrider of bij een van de ruitersportzaken waar Macrider geen zaken meer mee wil doen?

Anoniem

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:05

Bij een persoon die inmiddels geen zaken meer doet met MacRider.
De verkoper was voorheen wel aangesloten bij MacRider.

morocco
Berichten: 172
Geregistreerd: 05-10-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:09

Ok, toch heb je service gekregen dus!

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:57

Heeft verder niemand ervaring?
TS, weet jij al of het een Mac Rider wordt?

Marusch25
Berichten: 151
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 21:23

Heb toch gekozen voor een macrider. Dit vanwege het feit dat ik voor mijn paard een wat korter zadel nodig heb. Macrider is zelf bij mij geweest, super service verleend en ben over het zadel ook erg tevreden. Ligt ook super, rugproblemen zijn vanaf nu verleden tijd! Dat van die inkoopprijzen vind ik wel vreemd. Het leer/afwerking is van erg mooie kwaliteit. Dat kan haast niet voor die prijzen.

ybrouwer
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:52

In februari dit jaar een MacRider Olympic gekocht bij Hans de Haas/ Koole Ruitersport. Het is een prima kwaliteit zadel.
Het ziet er nu, 10 maanden later, nog steeds piekfijn uit.
Ook de service van Hans de Haas is prima. In de tijd dat ik het zadel heb is hij 5 keer langs geweest om het zadel aan te passen.

Helaas ligt het zadel, na 5 keer aanpassen, nog steeds niet goed. Mijn paard heeft behoorlijk kale plekken op zijn rug.
Hans meent; "Dat komt door de bewegelijkheid van de rug van het paard. Maar hij heeft er geen last van. Rijden met een katoenen dekje zou kunnen helpen." Hij biedt aan het zadel nog eens helemaal leeg te halen en opnieuw te vullen.
Maar sorry. Na een jaar lang ge-emmer en een paard dat door de fysio bevrijdt moet worden van spierpijn in de rug. Heb ik het geloof in MacRider in combinatie met mijn paard verloren.

En nu? Hans heeft aangegeven het zadel wel in te willen ruilen op een Kingsley. Die zijn echter fors duurder! En waarom zou hij nu wel het juiste zadel voor mijn paard aan kunnen wijzen?
Zou het niet netter zijn als de verkoper toegeeft dat hij je misschien toch het verkeerde zadel heeft verkocht en het zadel voor een redelijke vergoeding terug wil nemen?

Tot zover mijn ervaring met het MacRider zadel.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:56

Hans de Haas verkoopt nu alleen nog maar Kingsley zadels, vandaar dat hij deze aanbied ;) (en inderdaad met een zeer fors prijskaartje.

Ik zou elders gaan kijken, er zijn zoveel zadelmakers tegenwoordig die voor een leuke prijs een maatwerkzadel kunnen leveren.

morocco
Berichten: 172
Geregistreerd: 05-10-12

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:36

Is toch jammer dat Macrider zo een slechte naam krijgt.
Door aanmeten van zadelmakers zoals o.a dus Hans de Haas!
Heb al meer verhalen over hem gehoord nl.
Er is niet voor niets een proces met hem met Macrider. De zadels zijn verder goed en zeer mooi van kwaliteit, ik zou ze dus ook alleen laten aanpassen door Macrider zelf!!