Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:01

Inderdaad heel interessant. Ik heb gelijk informatie opgezocht op internet, en als je nog even geduld hebt...... over ca. 4 weken heb ik een dressuursingel in huis. Ik ga de singel zowel als bij mijn dressuurzadel als bij mijn springzadel gebruiken. Ik spring nu met een neopreen veelzijdigheidsingel met afneembare riemen (soort dressuursingel met extra riemen eraan, die je kan verstellen).


Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:48

Ik heb de singel besteld in Engeland, bij de winkel die volgens de website van Faixfax de enige leverancier zou zijn: http://www.woolcroftequineservices.co.uk/.
De dressuursingel kost daar 220 Engelse Pond, verzenden kost 15,-. Afhankelijk van de koers kom je op ca € 271 + € 18 = € 289,-. Bij zadelhulp wordt de singel aangeboden voor € 330/345 voor een dressuursingel, afhankelijk van het model. Het is al heel veel geld, maar toch de moeite waard om uit het buitenland te halen :oo

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:29

Nee, nog even geduld. Zodra ik de singel heb, zal ik foto's maken en mijn ervaringen met jullie delen.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:49

Ik kreeg bericht uit Engeland dat de singel volgende week wordt bezorgd. :):)

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:48

Ik heb de singel ook gisteren ontvangen! Dit weekend ga ik rijden en ook een foto maken, daarna zal ik mijn ervaringen met jullie delen. Ik hoop op net zulke fijne resultaten als bij Klumpertje!

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:33

Twee dagen gereden met de singel, gisteren met mijn dressuurzadel, en vandaag met mijn springzadel. De afneembare gespen van de Kieffersingel, die ik eerst gebruikte voor springen, passen op de Fairfax. Nu kan ik er zowel mee springen als dressuren. *\o/*

Gisteren wat voorzichtig gereden, ze was net geent.
Vandaag voelde Taar goed aan. Zelfs met losrijden goede regelmatige passen, verruimt makkelijk, en met springen ook fijn. Het ziet er ook comfortabel uit. Paar foto's gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:13

Ik heb een 28 inch besteld = 70 cm. Dezelfde als de singel die ik hiervoor had. Mijn merrie heeft veel lijf, type Holsteiner. In mijn profiel staan wel foto's.

De dressuursingel is verkrijgbaar van 22 t/m 30 inch, en de lange singel van 48 t/m 54 inch.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:14

Ik heb jullie even laten wachten, eerst een tijdje mee rijden....... Ik ben er nog steeds erg blij mee. Met dressuur loopt ze beter in balans en ook met verzamelen/verruimen blijft ze tactmatiger en meer gedragen lopen. Ook met springen voelt ze goed, ze landt makkelijker in de goede galop.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:19

En Promisse, de singel sluit mooi aan op de buik en drukt niet meer aan de achterkant, de foto vertekent iets. Na het rijden zie je aan de onderzijde overal wel wat zweet/huidvet. Wel is er aan de voorzijde duidelijk meer ruimte en de singel heeft daar een breed, dik en heel zacht stuk.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:12

Vanuit websites in Engeland weet ik dat Fairfax bezig is met de ontwikkeling van een singel voor ponies. Deze zal iets smaller worden. Nog even geduld. De singel werkt wel positief bij paarden die aansingelen vervelend vinden, en mijn merrie heeft ook geen singelplekken meer. Voorheen reed ik altijd met een schapenvacht singelhoes.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:49

De singel is van een mooie kwaliteit leer, zowel in zwart als bruin te verkrijgen. Geen elastiek. De gesp en ring aan de onderzijde zijn voor het bevestigen van evt. hulpteugels, die mag je er niet omheen doen. De dressuursingel is ook kaal te koop. Maar aangezien ik er ook mee spring en dan een martingaal gebruik, heb ik voor deze optie gekozen.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:12

Behalve Klumpertje ben ik geloof ik de enige die met de singel := . Ik ben er heel tevreden over. Met springen merk ik dat ze zich beter lang wil maken in galop en boven de sprongen (verzamelen is voor Taar makkelijker dan zich lang maken). Met dressuur komt de schouder er beter uit, met krachtige en gelijkmatige passen. En nog steeds geen singelplekjes. De singel blijft mooi. Na het rijden even schoonmaken met zadelzeep en af en toe insmeren met Hamanol.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:12

Ik ben er nog steeds heel blij mee! Taar gaat ook steeds ruimer bewegen, vooral met haar voorbenen, beter uit haar schouders, en treedt achter beter onder, en impuls te over. Ik stijg soms op :P En heel leuk, twee stalgenoten die haar een tijdje niet aan het werk hadden gezien, waren heel verrast over haar manier van lopen. *\%/*

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:01

Ik ben ook nog steeds heel tevreden (was 1 van de eerste met de singel, zie begin topic). Taar kreeg ook een klein kaal plekje op dezelfde plek als paard van Djilna, maar inmiddels is het weer verdwenen. Het was precies in de periode van wintervacht naar zomervacht, dan is ze altijd heel gevoelig op haar huid. Ik heb op die plaats een klein stukje schapenvacht rond de singel gedaan. Het bleef goed zitten. Na een paar weken was het niet meer nodig.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:42

MissBay schreef:
ik heb een financiele meevaller en denk dat ik er ook eentje ga kopen. dilemma is alleen: voor mijn spring- of dressuurzadel...? op mijn dressuurzadel zit ik vaker, maar qua springen heeft hij natuurlijk ook lekker veel bewegingsvrijheid nodig...


Ik heb een dressuursingel met D-ring gekocht, en gebruik het zowel voor dressuur- als springzadel. Voor mijn springzadel had ik een neopreen Kieffersingel, met elastiek binnenin en losse lange riemen die je kon verstellen (zodat je de singel voor meer paarden kon gebruiken), voor foto zie http://www.elitesaddles.co.uk/kieffer-n ... tails.html
Die riemen heb ik nu in gebruik als ik de singel voor mijn springzadel gebruik. Het is nog steeds veel geld, maar nu heb ik altijd een fijne singel voor beide zadels.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 08:51

Het wordt afgeraden om een singellus om de singel heen te doen. De singel is heel zacht met een perfecte pasvorm, en dan komt er een soort bobbel tussen die precies op het borstbeen drukt. Misschien kan een strotouwtje of sporenriempje geen kwaad, dat is dun. Je kan evt. hulpteugels ook aan de zijkant vastmaken aan de singelstoten, net boven de singel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Robin_Rikkie, SemrushBot en 79 bezoekers