dressuurzadel zoektocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elienee

Berichten: 804
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Hamme, Belgiƫ

dressuurzadel zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 12:07

Ik zie momenteel door het grote aanbod de zadels niet meer :')

Ik ben op zoek naar een dressuurzadel, ik had graag een gehad zoals de prestige top dressage omdat ik die super vond zitten: diepe zit, grote kniewrongen, zachte zit maar door andere aankoop kan ik de prestige niet meer permitteren, weet iemand anders een goedkoper(2dehands) model dat ook aan mijn eisen voldoet?

Het is trouwens ook voor een paard met hoge schoft.
Ik had zelf al liggen denken aan het tekna dressuurzadel maar ik heb hier geen ervaringen mee.

Iemand een idee?
Ik had trouwens gedacht aan een prijsklasse van 500 euro(2dehands) :)

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: dressuurzadel zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:08

Misschien gewoon eens naar een goede zadelmaker toe gaan en een aantal verschillende soorten en merken passen? Dan weet je gelijk wat lekker zit, en kan de zadelmaker ook kijken of het zadel past op je paard, en het zo nodig aanpassen. :)

bente_

Berichten: 3066
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:10

Ik heb zelf voor mijn paard een Kentaur Medea II
Heeft veel wrong en een diepe zit. Ligt op mijn wat smallere paard met hoge schoft.
Bevalt tot nu toe goed en tweedehands wel binnen je prijsklasse te vinden. :)

Maar je zou ook altijd langs een zadelmaker kunnen gaan.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:11

Als je al een bepaald zadel voor ogen hebt zou ik nog even door sparen. Die anderen zullen toch nooit helemaal voldoen

Elienee

Berichten: 804
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Hamme, Belgiƫ

Re: dressuurzadel zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 12:14

tja doorsparen is makkelijk gezegt, helaas moet ik dan weer een heel jaar wachten met de aankoop, ben nog student en aankoop hangt af van mijn vakantiegeld :)
Aangezien ik momenteel een veelzijdigheidszadel heb eerder springegericht, mis ik toch echt de ondersteuning die een dressuurzadel aanbied. En ik wil graag verder doortrainen maar merk toch dat mijn veelzijdig zadel hier wat tekort schiet :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: dressuurzadel zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:00

Het klinkt inderdaad heel makkelijk maar ik denk dat het de enige optie is. je wil precies dat zadel alleen dan goedkoper. Dat ga je gewoon niet vinden denk ik.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: dressuurzadel zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:19

Ik weet niet welke boommaat en inchmaat je nodig hebt maar ik heb hier nog wel een Prestige TopDressage liggen die je voor 500 Euro mag overnemen van me. Hij past eigenlijk niet meer op mijn paard en dan koop ik tegen de tijd dat ik weer kan rijden voor 500 Euro wel een andere tweedehands die wel past.