Wat vinden jullie van Prestige Doges zadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saluut

Berichten: 29
Geregistreerd: 30-10-11

Wat vinden jullie van Prestige Doges zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 21:01

Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuw zadel. Ik vind een Prestige Doge er erg mooi uitzien. Wat vinden jullie er van? De prijs maakt niet zo veel uit, als het maar lekker zit, en lang mee kan gaan!
Sommige zeggen dat je er erg 'vast' in zit, door de diepe zit, is dit waar?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Groetjes Roxanne

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: Wat vinden jullie van Prestige Doges zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:14

Hangt er vanaf wat je zelf fijn vindt. Sommige mensen hebben liever een vaste stevige zit terwijl andere liever wat meer vrijheid geven.
Ik heb dit zadel ook gepast. Voor mij waren de kniewrongen te dik. Diepe zit vond ik heel fijn. Maar dat hangt van persoon tot persoon af. Kwaliteit van prestige is wel heel goed. Heb me nu het vorige model van de prestige Venus aangeschaft (zonder die vreemde krul op het zweetblad :') ) en dit past meer bij mij.

Je moet sowieso toch een zadelpasser/-maker laten komen om het ook op jou paard goed te laten aanmeten. Dus dan kan je vragen of hij/zij meerdere modellen meebrengt. Dan kan je ze allemaal eens passen.

swatch
Berichten: 1383
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Wat vinden jullie van Prestige Doges zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:16

de doge is met verschillende wrongen en kussens te krijgen, met een medium wrong heb je wat meer vrijheid.

readyornot
Berichten: 58
Geregistreerd: 30-04-09
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:09

Zijn super zadels

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Wat vinden jullie van Prestige Doges zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:17

Ik heb een Prestige Top Dressage, beetje hetzelfde idee geloof ik. Mijn zadel heeft veel kniewrong en lijkt een diepe zit te hebben, maar je zit absoluut niet vast. Je kunt er rustig een bokje mee uitzitten of zelfs een klein sprongetje mee maken. Kwaliteit en pasvorm zijn top. Heb het zadel nu vijf jaar (zelfs twee verschillende paarden gehad) en laat ieder jaar de zadelmaker komen, maar hij hoeft hem nooit aan te passen.