Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
S_in_Balance

Berichten: 480
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: De Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:21

Heeft iemand een foto van verknipte HD inlages? heb de vorm van de huidige gewoon overgenomen maar ben zo bang dat ik het verkloot... T plaatje erin verknippen zal wel niet heel makkelijk gaat ben ik bang?

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:31

pleiada schreef:
Ik heb even opgelet wat ik doe met rijden zonder beugels en dan gaan mijn benen ook verder naar voren,dus misschien is het wel een natuurlijkere houding en zit je beter in balans op die manier..


Zitten met beugels verder naar voren is ook geen probleem, het is meer het uit je zadel komen dat niet bepaald relaxed en in goed evenwicht kan, als je voeten zo'n eind voor je zitten :P En aangezien ik wel graag lichtrijd en een galopje in verlichte zit wil pakken, en eens een sprongetje maken, is het wel fijn als mijn benen daarvoor in een goede positie liggen zodat ik fijn in balans met paardlief mee kan bewegen :)

Balen Els...is ruilen geen optie? Misschien wil ik wel ruilen voor 1 van mijn Butterflies, ik zou nog wel een "oude" Iberica maat WB willen, waarbij de singelstoten nog wat verder naar voren zaten en die van jou heeft dat wellicht...? :)

Ik heb 1 Butterfly zonder Plus in originele staat, en een aangepaste Butterfly Plus met de singelstoten wat verder naar voren gezet, om meer de singelstoot-positie van de Iberica te benaderen die veel beter bij Rena past :)

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:39

@pmarena ik heb het zadel altijd vrij ver naar voren liggen omdat het anders toch naar voren kruipt op Morrie dus geen idee waar de singelstoten moeten zitten.
Ik heb ze laatst opgemeten voor BZ, en ook de lengte van het zadel enzo, wellicht weet zij nog of ze ver naar voren of juist niet zitten, ik weet het niet meer.

Ik heb wel oren naar ruilen eventueel :) Maar ga nu de rest van dag es aan het werk op kantoor, in A'dam, hopelijk met airco, maar ik vrees van niet

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:41

Ja daar had ik even niet aan gedacht,dat is inderdaad de reden waarom de beugelophanging te ver naar voren voor mij ook niet werkt ik raak ook uit balans met lichtrijden..

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:05

Thanks voor de info.
Zie nu goed dat de iberica echt minder knie wrong heeft dan de pp door de link.
Helaas staan er geen butterfly foto's bij.
Hoe zijn die?
Net zo kort/klein als bij de iberica, of meer richting de pp?

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:43

AfbeeldingAfbeelding

Kijk en vergelijk ;)

Morrie heeft de singelstoten verder naar voren dan bij de huidige warmbloed Iberica's - dat was een punt van discussie idd.

Pleiada - het is niet aan mij om kritiek te hebben op iemand's manier van rijden, want ik kan er ook geen bal van, maar mogelijk kom je wat te ver omhoog en steun je iets te veel in de beugels? Ik moest ook even de slag te pakken krijgen.... :o

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:45

Thanks, maar ik zou ook graag met een ruiter er op willen zien.
Ben er wel al uit dat als het een ander model wordt het dan toch de butterfly wordt.
Maar nu ben ik nog weer benieuwd hoe het met je knieen zit op de butterfly, en of de wrongen wel lang genoeg zijn.
Stom eigenlijk dat de butterfly duurder is dan de iberia, want er zit minder stof aan.

S_in_Balance

Berichten: 480
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: De Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:54

Kheb deze voor je:

Afbeelding

Edit: hier zie je de wrongen beter. Vanavond heb ik evt. foto's van de PP.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door S_in_Balance op 16-08-12 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:55

Wrongen lang genoeg bij de Butterfly....? Ze komen lager uit dan bij de Iberica? :)

Of bedoel je vergeleken met de Premium Plus? :)

Els: ik sta ook wel open voor een ruil hoor :j Geef maar een gil via PB als je dat zou willen :)

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:01

Ik zie dat bij de iberica je eigenlijk niets heb bij je knieen.
Op foto´s lijkt het bij de butterfly wel zo te zijn.
Op de pp heb ik op fijne hoogte de wrongen zodat ik mijn knie er tegen aan heb. daarom valt voor mij de iberica af.

S_in_Balance

Berichten: 480
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: De Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:04


zasread

Berichten: 2464
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:59

Hier nog een foto van de Iberica zij-aanzicht

Afbeelding

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:54

kniewrongen bij de Butterfly... *hmmm* wordt je daardoor niet erg in een houding gedwongen die wellicht tegen je eigen natuurlijke houding gaat?
Daar ben ik namelijk erg tegen (voor mezelf)

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:50

Nu weet ik het ook niet meer.... snif.
Ga even kijken of ik het lepel gedeelte misschien zelf nog iets op kan vullen. hoe dat dan zit.
Niet te veel anders past mij nu al niet zo´n klein kontje er niet meer in.. hahah

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:28

Ik heb gisteren de HD inlages binnen gekregen, en vandaag de Iberica. (thanx, pmarena en buitenzinnig!!) Helaas was ik te laat thuis om ze nog te proberen, maar ik heb al wel de inlages in de Iberica gewurgd.

Wat een mooi spul zeg, die HD inlages! Dit had ik jaren geleden onder mijn boomloosje willen hebben, wat een mooi spul! Ik heb er alle vertrouwen in. :j Wel klote om ze te verknippen, maar ik geloof dat ik ze nu in een goede mooie vorm heb, en ze passen er goed in. Ik heb wel het idee dat ze stijf tegen elkaar aan zitten, maar dat dacht ik ook altijd van de pads onder de boomloosjes, en dat schijnt toch niet zo te zijn. Ik ga er dus maar van uit dat ik wel ruggengraat vrijheid heb zo.

De Iberica ziet er ook mooi uit, ben echt blij met beide. Ik had de Iberica juist nu besteld omdat mijn bestelde dressuurzadel nog even op zich zou laten wachten, en wat denk je? Krijg ik net een mail binnen dat hij binnen is.. :') Nu dus maar om en om gaan rijden als het zadel binnen is :)

S_in_Balance

Berichten: 480
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: De Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:07

Zo vanavond eerste korte testritje (in stap) achter de rug. Ben blij dat ik de PP ipv de Iberica heb aangeschaft, hij heeft precies datgene qua zit wat ik miste bij de Iberica *\o/* Morgen de HD inlages er even inknutselen :D

TaffjeJarig

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:37

MssMaris, kan je mij uileggen wat het verschil is? En welke inlages je erin hebt?
Wilde eigenlijk voor de PP gaan maar hoor steeds dat de Iberica een steviger zit heeft?

Heb zelf een dressuurzadel, weet niet of dat nog uitmaakt in de keuze....

S_in_Balance

Berichten: 480
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: De Veluwe!

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:46

Dat klopt wel, je zit wat meer in de Iberica doordat het achterkantje een andere maat heeft, is wat hoger zeg maar. Je zit ook automatisch wat meer in een stoelzit waardoor je automatisch 'steviger' zit, vind ik, doordat je meer op je zitvlees komt te zitten in plaats van op je balans punt zeg maar, zoals bij een dressuurzadel met juiste beenligging, hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb nu de standaard inlages erin, morgen of overmorgen de HD inlages van Barefoot dus dan weer een update :)

TaffjeJarig

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:46

Ja, begrijp je punt.
Ik wacht met spanning af ;)
Heb jij er beugels aan?

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:02

Buitenzinnig schreef:
[

Morrie heeft de singelstoten verder naar voren dan bij de huidige warmbloed Iberica's - dat was een punt van discussie idd.


Ik heb ze ook verder naar voren en daar ben ik blij om. Dat was voor mij juist de reden om de iberica te kopen. Mijn knollie heeft de singelplek heel erg ver naar voren en daarom ligt hij beter met die singelstoten op die plek.
Ben blij dat ik hem kocht voordat ze dat veranderden.

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:06

Morrie schreef:
kniewrongen bij de Butterfly... *hmmm* wordt je daardoor niet erg in een houding gedwongen die wellicht tegen je eigen natuurlijke houding gaat?
Daar ben ik namelijk erg tegen (voor mezelf)


Dat zal per persoon verschillen denk ik, hier vonden we allemaal de Iberica niet fijn omdat de voorste blokken daarvan wat teveel in het been prikten. Beugelophanging verder naar voren en de blokken zijn harder, die voelden vervelend "gedwongen" aan juist daardoor :)

De Butterfly daarbij komen de blokken iets lager uit maar deze zijn heel zacht gevuld en als je er met je bovenbeen tegenaan gaat zitten dan duw je ze dus wat weg / ze vormen naar je been. Dit vonden we allemaal VEEL fijner, 3 dames van verschillende leeftijden en lichaamsbouw :)

Daarom wil ik ook de Butterfly zitting, die zit veel zachter en toch ook steviger doordat de blokken echt meer om je heen zitten, zonder dat ze in de weg zitten, door hun zachtheid. Zadel past zich aan jou aan ipv dat je jezelf aan moet passen aan die harde blokken van de Iberica :)

De Butterfly zitting past perfect op de WB Iberica. Ik baal echt dat ik mijn WB Iberica weg heb gedaan, zou graag weer die oude Iberica met de singel zo ver naar voren willen, dan de Butterfly zitting er op doen en de beugelophanging een stuk naar achteren verplaatsen :)

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:05

En zo hebben we allemaal wensen.... ;)

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:06

Het houdt nooit op :P

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:46

ik wil een saddlechariot ^)

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:55

Dat wil ik ook - ze zijn bezig hem van gegalvaniseerd staal te maken, maar weten nog geen prijs - het opsturen van meerdere saddle chariots naar NL scheelt in de verzendkosten, maar ook daar uiteraard geen prijs over...(moeten ze eerst weten hoeveel)