Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:46

Had ik bij Rena altijd met de flanken die ze zo in kon knijpen, en haar rare wat stijve loopje...is ook nooit echt wat uit gekomen...toen met die zwellingen ook weer allerlei volk er bij gehad maar Rena heeft blijkbaar altijd dingen waar niemand nou echt een duidelijke oorzaak voor kan vinden...dit zal ook wel weer zoiets zijn.

Ik kwam er wel achter dat ze zich zo te zien het ongans heeft gegeten aan een baal hooi-uit-plastic die we gisteren uitgepakt en in de stal hebben gelegd, dacht dat ze daar niet bij zou kunnen maar dat kon dus wel :=

Dat verklaart in ieder geval die strak staande pens die ik ook al niet thuis kon brengen eigenlijk :P

Ik hou het maar gewoon extra kritisch in de gaten de komende tijd, mocht iemand een tip hebben voor een echt goede doormeter die aan huis komt: graag, dan kan ik dat nog wel eens doen :j

Vooralsnog hoop ik maar gewoon dat het een combinatie van factoren was, dat ze bvb. al een beetje flauw was van het benauwde weer, ze was van de week ook aan de diarree, heeft anti-wormen brokjes gehad en de laatste tijd stond ze sowieso al best vaak in de stal (nu ik de plastic flappen opzij gehangen heb :P ) wat op zich ook al apart was, maar ze kan er aan alle kanten uit dus voelt zich er wel op haar gemak. Wie weet wordt ze ook gewoon een dagje ouder....

Een jaar of 17 / 18 is niet oud natuurlijk, maar zo rond de 20 moet je met lichte paarden gewoon op gaan passen vanwege die gezwelletjes die ze overal kunnen gaan krijgen / die kunnen gaan groeien...


pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:49

Maargoed, over de Iberica:

Ik heb nu een nieuwe van BZ binnen gekregen en deze heeft de singelstoten weer op een veel betere positie zitten +:)+

Ik ga hem nu maar even niet met rijden proberen op Rena, stel je voor dat ze ineens omvalt :=

Maar de singelstoten komen goed uit.

Wat me wèl altijd opvalt en waarvan ik me af vraag of jullie dat nu ook hebben...als ik de Iberica er op leg, dan lijkt hij vanaf de kant waar ik sta, netjes recht te liggen. Singelstoten op de goede plek, Iberica recht op de rug, niet scheef liggend ofzo.

Maar als ik dan aan de andere kant kom, ligt die zijkant ineens helemaal scheef met de singelstoten schuin naar achteren wijzend :?

Leg ik hem aan die kant weer helemaal goed (lijkt het dan vanaf die kant) dan blijkt die andere kant weer zo maf scheef te zijn gaan liggen als ik daar weer heen loop.

Wat is dat nou voor onzin :P

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:04

Is het niet gewoon zo dat je dan rijdt met een paard dat hoger in de rang staat dan haar, waardoor het erg fout voelt voor haar als zij de leiding neemt?

Hier zie je de Fjord ook altijd het liefst achter Rena aan lopen :)

Ik heb er Heavy Duty inlages in :)

De zijn wat dikker, beschermender en toch ook wat veerkrachtiger dan de originele inlages, zit VEEL lekkerder. De originele inlages geven zo'n plankerig gevoel voor zowel Rena als mij, om 1 of andere duistere reden want zo rot zijn ze eigenlijk helemaal niet als je ze "los" voelt :P

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:50

Je bent wel enorm alert hoor, ik heb hem er gisteravond pas op gezet :P

Op zich is deze van Barefoot wel veel meer een BBP dan het Christ Fellsattel hoor.

Ik wil hem wel graag eens proberen i.c.m. een Physio-pad met Heavy Duty inlages, dat lijkt me wel een mooie combi. Maar voor mij is het sowieso niks: ik wil echt stijgbeugels er aan hebben voor mijzelf.

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:01

Ja, dat is balen...maargoed dat wisten we vantevoren ook niet natuurlijk, anders had Barefoot ze er destijds ook wel opgezet :)

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:23

Ik weet niks meer dan jij, als je de omschrijving op de website leest :P

Ik zit te wachten op het sample-model, voor de rest zijn ze nog niet leverbaar, dus tja...ik kan er dan natuurlijk weinig over zeggen nog zolang ik hem niet in handen heb gehad ;)

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:24

Ik hoop van wel, maar vooralsnog wil Barefoot dat niet omdat ze bij stijgbeugels wel een beter verstevigde interne structuur willen. Ik hoop dat er wereldwijd vraag naar een schaap-zadel komt, en we dan kunnen maken wat ik bij de Christ Fellsättel mis :)

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:28

Ik vind de zitting van de Butterfly, met die hogere en zachtere blokken, sowieso veel fijner dan die van de Iberica :j

Heb de pony-Iberica nog niet geprobeerd overigens i.v.m. Rena die zo raar deed, zit er niet op te wachten om met paard en al ter aarde te storten :P

Alles lijkt weer goed te zijn, van de week wel eens een rustig rondje gaan doen met de nieuwe Iberica als dat zo blijft :)

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:43

Ik verwacht dat deze Iberica gewoon prima zal zijn hoor :j

Maarja het kan altijd beter natuurlijk :P

(de steunblokken van de Butterfly, beugelophanging nèt iets naar achteren nog, en iets grotere inlagevakken zodat ik de HD inlages niet zou hoeven verknippen :P ).

De dag dat ik mijn perfecte zadel vind gaan zowel Rena als ik niet meer meemaken vrees ik :')

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:20

Daarom, en daarbij is het ook nog heel persoonlijk :j

Voor mij en Rena op dit moment, heb ik het ideale zadel gewoon nog niet gevonden.

Neemt niet weg dat er voor hele volksstammen wèl een ideaal zadel bestaat :)

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:25

O die had ik er eigenlijk bij gerekend, volksstammen inclusief alle toebehoren zeg maar, hihi.

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:43

Ik zat BZ ook al op te stoken om dat te gaan doen, haha.

Lijkt me ook erg gaaf, zo'n ding +:)+

Zou er geen leuke prijs te ritselen zijn als we met een aantal bestellen :P

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:57

Ik ben ook zeker benieuwd naar een wat subtieler geprijsde versie...Hammerite erop en gaan :P

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:03

Poeh ik ben nog niemand tegengekomen volgens mij...toch? :)

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:12

Het Fellsattel van Christ is gewoon een normaal dekje van Christ, met een schaap-zitting er op.

Dekje is dus helemaal soepel, en heeft inlage-vakken. Net zoals de rugbies op het dekje is gestikt, is er ook een brede nylon band op gestikt waar de singelstoten aan zijn bevestigd.

En op die singelstoten-band zit dan weer zo'n zelfde band, maar dan met 2 D-ringen er aan om je beugelriemen aan op te hangen.

En dan zit er nog voor en achter een rits waar je de losse schaap-zitting op vast ritst.

Meer is het niet. ECHT heel soepel en simpel dus eigenlijk. Vandaar dat ik voor een betere drukverdeling (omdat ik dus wel heel actief met stijgbeugels wil rijden) de Heavy Duty inlages van Barefoot er in gebruik.

Ik vind de Butterfly zitting fijner omdat de steunblokken net iets anders zijn. Ze hebben een zachtere vulling, de dijwrongen zitten wat anders gepositioneerd en de cantle is wat hoger, ik vind dat fijn aanvoelen zo'n hoog blok achter me. (klim nogal eens wat redelijk steile heuveltjes enzo :) )


pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:35

En nog even voor de mensen die niet zo heel goed lezen / wat te enthousiast worden :P

Barefoot heeft GEEN Fellsättel.

Alleen een BareBackPad in verschillende modellen, zie onderaan http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadels/
En binnenkort een losse schaap-zitting die daarop gebruikt kan worden: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... n-Pad.html

Dit heeft dus verder niks met een zadel te maken, het is ècht een BBP waar ook geen beugels aan bevestigd kunnen worden.

En de Heavy Duty inlages (http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... -Duty.html ) die ik gewoon privé in mijn Christ Fellsattel (Iberica en Butterfly) gebruik, passen zoals ze door Barefoot geleverd worden prima in de Butterfly maar NIET in de Iberica: de inlagevakken daarvan zijn een stuk kleiner waardoor er een rand van de HD inlages afgehaald moet worden voordat je ze er in kunt gebruiken.

(en ik haal die rand er niet voor anderen af, dat kan ieder voor zich doen, goed op maat voor zijn eigen Fellsattel :) )

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:47

Ik heb gisteren van Barefoot de sample-zitting ontvangen van het schaapje voor op de Ride-on-Pad, heb daar een RoP onder gedaan en heb wat foto's gemaakt op Rena, deze staan nu op de website erbij.

Het "probleem" is dat ik niet weet in hoeverre de "echte" schaap-zittingen nog anders zullen worden dan deze, ik denk dat er weinig verschil zal zijn maar zeker weten doe je het nooit :P

Wat me er aan opvalt, die zitting van Barefoot: de steunblokken zijn meer zoals die van de Christ Butterfly dan als van de Iberica, dus daar ben ik zeeeeeer blij mee +:)+

De vulling is vrij zacht, de cantle is hoog. De voorste blokken lijken wel iets schuiner te staan dan die van de Christ en het zou kunnen dat dat voor mij wat minder fijn is met mijn korte pootjes.

Ik heb hem verder niet geprobeerd (geen tijd voor) omdat ik hem direct weer door moest sturen voor een fotoshoot morgen.

Maar hij lag eigenlijk wel heel netjes op Rena! Singel op de juiste plek, mooie ligging op de rug....alleen tja ik wil zelf echt graag beugels er aan kunnen gebruiken en dat kan niet.

Het is natuurlijk toch wel iets heel anders dan de Christ Fellsättel hoor!

De RoP heeft een Sympanova onderzijde en dat is toch veel minder comfortabel dan echt lamsvel. Het geeft op zich wel een wat stabielere ligging, maar ik vind juist het lamsvel van de Christ zo'n heerlijk idee op het paard :)

En dan daarbij dat de schaap-zitting van Barefoot natuurlijk ook niet van lamsvel is, maar van veel goedkoper schapenwol. Het prijsverschil komt wel ergens vandaan natuurlijk :)

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:24

Spannend BZ, die Saddle Chariot, bedankt voor het vragen +:)+

Geinig inderdaad, voor de kleurenliefhebbers. Ben benieuwd of je daar nog een beetje vraag naar krijgt.

Ze kunnen beter een oplage maken met die beugelophanging en singelophanging uit elkaar, grrmpf :P

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:41

Hm, hadden die mensen al een SC voordat ze in die rolstoel kwamen, of is hij toch gevaarlijker dan hij lijkt :P :o

Ik ken het blauw van Christ wel, is wel mooi inderdaad :j

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:38

Niet om weer de zeikerd te willen zijn, maar naar mijn mening komt de stoelzit van Nikip dus doordat de beugelophanging te ver naar voren zit, en Isegrim haar hele zadel ligt inderdaad te ver naar voren, waardoor ze gevoelsmatig toch probeert om het zwaartepunt op de juiste plek te krijgen, en wat naar achteren gaat hangen...

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:01

Ik zie dat Isegrim geen beugels heeft :P

En ook dat haar Iberica te ver naar voren ligt, waardoor ze teveel achterin de zitting komt te zitten (naar achteren wil hangen) omdat ze wèl gewoon netjes de juiste zitplek / zwaartepunt op de rug opzoekt....die in dit geval dus onder de achterkant van het zadel ligt omdat hij te ver naar voren ligt :)*

De singel zit ook vrij dicht tegen de ellebogen dus gewoon een stukje terug leggen, dan komt de zitting beter uit op de rug en verdwijnt het probleem wellicht als sneeuw voor de zon :)

Jeetje Els wat een raar verhaal weer, die kende ik nog niet, bloed in het onderbroekje...die zijn echt niet wijs 8)7

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:38

Rena zou zo'n kruising tussen een pony en een konijn ook wel interessant vinden denk ik :))

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 04:38

Veel beter, nu de zitting op de juiste positie ligt heb je geen reden meer om te ver naar achteren te gaan "hangen" en zit je veel beter rechtop op je billen +:)+

Heb jij nou van dat mooie rooie haar? :)

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:04

Moet je die fanatieke kop van 'm zien :')

Zitten jouw fenders nou zo raar...? :)

Gaaf hoor!

Ik moet er ook niet aan denken, zonder beugels :P

Leuk Isegrim +:)+

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:44

Ik heb die minstens 25% er absoluut wel voor over hoor (nog wel meer ook) als ze voor mij een combi tussen de Butterfly en Iberica zouden willen maken.....maar helaas :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers