Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

liljebo

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:22

Ik ben eigenlijk heel erg tevreden over de singelbevestiging en de beugelbevestiging van de iberica... kan absoluut niet zeggen dat ik in stoelzit zit en hij blijft prima liggen, juist door die singelstoten vooraan.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 07:14

Handig!! Wordt weer sparen (ben eventjes blut) Ik heb iets soortgelijks eerder gezien. Ik vind het wel een goede oplossing voor geval je onderweg eventjes geen andere opstapjes tegen komt
(heb wel eens aardig wat kilometers gemaakt te voet, toen ik niets handigs kon vinden... vond paardlief overigens niet zo erg)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:14

Buitenzinnig schreef:
Sprinkhaan, niet iedereen is zo jong als jij, wij opoe's en opa's willen ook te paard :+

:P

Ik zie het helemaal voor me: Ik neem een aanloop richting gereedstaand paard, spring, knal tegen de zijkant van mijn paard en zak als een pudding op de grond :+

Nee..... ik gebruik wel een opstapje en als ik centjes heb, een opstaphulp :D

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:04

haha... grappig, die opstapverhalen. Ik herinner mij nog vorige winter; dik pak sneeuw en een haflinger waar ik geen zadel voor had.
We zouden een stapritje maken door de diepe sneeuw, mijn man en ik. Maar het hafje kon op straat nogal hyper zijn, dus wilde ik in het bos pas opstappen.
Geen probleem. Mijn man zou daar ook pas opstappen en mij wel eerst op mijn pony helpen (was ook maar een klein ding hoor)

Maar met mijn enorme handigheid en elegantie wist ik het te presteren om na het knietje niet goed op de rug te belanden en nog graaiend en grijpend tussen paard en echtgenoot in in de diepe sneeuw te ploffen.
Nou ja... mijn man had in ieder geval dolle pret.
Hafje ook (hij had natuurlijk net even op het cruciale moment een stapje opzij gezet, wat bijdroeg aan mijn ongewilde stunt)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 06:48

Mistralleke schreef:
Wat een stijve harken hier :') Ik kan met een aanloopje (en gympen, jodhpurs springen niet zo goed) op mijn KWPN'er van 1.64 springen.. Maar meestal stap ik op met opstapje.

Wacht maar eens over 30 jaar.... dan spreek ik je nog wel een keer (als ik dan met mijn rollator richting lift schuifel om op mijn dan stokoud doorgezakt 50jarige paard geholpen te worden)
}:)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:01

er was heel veel wat ik toen nog kon. Ik was net elastiek, deed aan vechtsport en ballet. Nu ben ik meer zo'n uitgelubberd en uitgedroogd stiekje....:+

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:22

Discriminatie!!! Maar goed... ik moet toch al even wachten. En ja... je hebt gelijk.... op een doorgezakt paard is het makkelijker opstappen... hihi.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:42

Zeg es even wat anders....... Ik ben zeer tevreden over de iberica, maar toch een vraag aan de dames verkopers...
Wanneer gaan jullie eens saddlechariots verkopen??? :)
Mééén... heb net weer verschillende voorbij zien komen met googlen... wat zou ik die graag hebben.
goed... het betekent een tijd sparen, maar ideaal om paardjes beweging te geven als ze even beter iet gereden kunnen worden

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:10

Hij is inderdaad erg duur. Voor mij momenteel echt te duur, maar ik kan mij voorstellen om ervoor te sparen...
Zou wel top zijn als er een goedkopere versie op de markt kon komen.
Roestvrijstaal is mooi, maar goedkopere versie ook :)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:27

Ik heb idd ook een mini die dringend beweging nodig heeft. Ik heb overigens 2 mini's maar eentje is een lilliputter en weet niets en beweegt wat onhandig, dus of het daarvoor geschikt zou zijn...
Maar goed... dan heb ik ook nog mijn noordzweedse werkpaard, wat niet altijd even zuiver loopt, maar juist in beweging moet blijven. Op de mindere dagen zou zo'n carriot ideaal zijn. Trouwens ook om de pezen en spieren en conditie wat te trainen, zonder meteen te belasten.
Ennuh.... het is natuurlijk ook gewoon gaaf :))

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:35

heel hebberig wordt je daarvan.... ikke ikke hebbe hebbe :+

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:20

De iberica doorstaat overigens ook de trek en duwtest, :+ Na een tijd niet meer op mijn knollie te zijn gestapt, moest ik vandaag even bij de molen zijn, 1km verderop. Daarmee kreeg ik het geniale plan om het zadel op mijn bolle te gooien en de shet mee te nemen, opdat ze allebei eens hun beentjes strekten (buiten de wei dan, waar ze vooral veel tijd in de schuilstal doorbrengen op vlucht voor de insecten, afgewisseld met snel buiten zich vol vreten)

Maar goed... knollie opgezadeld (oh zo makkelijk met zo'n velzadel en halstertje...haha) Billy bij de lurven gegrepen en op pad gegaan. Billy was zeeeeeer ongemotiveerd en ik heb het gevoel dat ik bijna de hele weg een vrachtwagen vooruit moest trekken. En dat vanuit mijn schapenzadeltje. Moest toch goed blijven zitten, anders trok ie mij ervan af (wil ook nog wel eens opeens de ankers uitgooien) Maar het zadel en ik bleven zitten, ongeacht hoe goed billy zijn best deed om het tegendeel te bereiken. We hebben de molen heelhuids gehaald, daar het zadel laten bewonderen en zijn toen terug gereden. Toen ben ik halverwege wel afgestapt. Met een hieperdepiep trekpaardje(veel wind, dekhengst van de buren buiten, silja in de verte wanhopig aan het roepen en lang niet meer ohz geweest) en een mini die het ene moment flink tempo maakte om daarna weer de handrem erop te zetten, danwel plots de ankers uit te gooien, vond ik het wel welletjes. Toen ben ik afgestapt. Maar het zadel lag nog.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 15:05

Nou ja, Billy is eigenlijk een pony'ke wat veel weet en kan, keurige manieren heeft en zo, (ik doe zelfs online agilitywedstrijden met hem en daar doet hij het best wel goed in) maar er zit gewoon helemaal niets in op het moment. Hij heeft zomereczeem en in het begin van de zomer leek het dit keer perfect te gaan. Ik had een deken, maar die had hij in een halve dag gesloopt, dus dat schoot niet op. Maar het koude voorjaar was voor zijn allergie perfect.
Maar nu is hier een muggen/knotjes plaag. Hij schuurt zich echt rot, ondanks alle zalfjes, potjes cremepjes, anti-insectenspul, wassen en noem maar op. Niets helpt. Hij brengt gedurende de dag zoveel mogelijk tijd door in de schuilstal, omdat hij daar minder last heeft van de insecten en is daardoor dus ook niets te dik, ondanks dat hij gewoon in de wei loopt zonder masker (is wel ooit anders geweest) Hij is ook niet te mager, maar op zich prima. Ware het niet het schuren.
Ik denk eigenlijk dat dat energie vreet en dat hij daarom geen zin heeft om mee op stap te gaan. En dan issie natuurlijk wel echt shet. Geen zin is geen zin. Punt.
Ik betwijfel eigenlijk of ik hem nog wel mee moet willen nemen, hoewel beweging natuurlijk altijd goed is (zijn gewrichten zijn niet geweldig... aangeboren defectje)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:24

Morrie schreef:
ik doe dagelijks beide: stofzuigen 1 x en stront rapen 2 x per dag...... een slaaf zou heerlijk zijn, dan kom ik er ook eens aan toe om iets met mijn beesten te doen, behalve ze te bedienen met hooi en voer en hun zooi op te ruimen

Slaven krijgen helaas geen slaaf. En met dieren ben je zonder enige twijfel zelf slaaf. Ben groot deel van de tijd bezig ervoor te zorgen dat het de beesten niets ontbreekt. :+

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:02

Buitenzinnig schreef:
[

Morrie heeft de singelstoten verder naar voren dan bij de huidige warmbloed Iberica's - dat was een punt van discussie idd.

Ik heb ze ook verder naar voren en daar ben ik blij om. Dat was voor mij juist de reden om de iberica te kopen. Mijn knollie heeft de singelplek heel erg ver naar voren en daarom ligt hij beter met die singelstoten op die plek.
Ben blij dat ik hem kocht voordat ze dat veranderden.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:46

ik wil een saddlechariot ^)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:06

Buitenzinnig schreef:
Dat wil ik ook - ze zijn bezig hem van gegalvaniseerd staal te maken, maar weten nog geen prijs - het opsturen van meerdere saddle chariots naar NL scheelt in de verzendkosten, maar ook daar uiteraard geen prijs over...(moeten ze eerst weten hoeveel)

Hou mij op de hoogte ;) Kan niets beloven, want het hangt erg van de prijs en mijn economische situatie van dat moment af, maar ik wil het in ieder geval kunnen overwegen

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:30

Heel even inbreken....
Ik wil mijn chris iberica gaan verkopen, omdat mijn paard helaas niet meer rijdbaar is. Gezien ik het hier in zweden zal moeten verkopen en het zadel hier niet bekend is, zoek ik naar engelstalige info, waar ik dan naar kan verwijzen. Weet iemand waar ik die info kan krijgen?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:38

Buitenzinnig schreef:
Man, wat zonde!!! En wat erg :(:)

Stukje tekst van de Engelse site:
Citaat:
Bareback pad - The Iberica PLUS - Full size

Christ Lammfelle Iberica PLUS. NEW BEST SELLER. Total comfort whilst maximising the harmony between you and your horse. Spanish style with large padded pommel and cantle block giving extra support, and allowing you to feel every muscle of your horse as they react to your aids. Features insert pockets with composite foam padding on either side of the spinal canal. This not only increases the comfort for the rider but also the protection for the horses back.

Hier meer info http://www.horsedream.co.uk/products.asp?cat=2

Bedankt! Ja, het is idd kl*** maar mijn paard blijkt dusdanig artrose te hebben dat rijden geen optie meer is en de merrie van mijn man blijkt door een oude schade (blijkbaar ooit vroeger hard gevallen en spieren gescheurd) en littekenweefsel stilaan meer botwoekering op de knie te krijgen, waardoor ze ook niet meer rijdbaar is.
We weten dit nu inmiddels alweer aan paar maanden, maar het moest even bezinken.
Heb nu de besloten niet meer te rijden. Ik wil wel gaan mennen, met een kleinere pony. Maar de rijspullen verkoop ik dus allemaal.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 07:45

Nee. We hebben er lang over nagedacht, maar de huidige paarden blijven totdat ze echt ernstige klachten krijgen en dan is een gezellige dikkerd erbij gewoon te veel (ivm stalruimte, voer en mesten... dikkerds hebben ook dikke drollen) . Daarnaast sukkel ik erg veel met mijn rug en merk ik dat ik te bang wordt om te vallen. Hälga heeft een supergoed en rustig karakter en is zelfs voorzichtig geweest ondanks dat ze artrose bleek te hebben (gelukkig maakten we alleen hele rustige tochtjes met vnl stap en zo nu en dan een sukkeldrafje), maar dat zijn paarden die vind je niet veel. En als je ze al vind, dan hebben ze vaak iets zoals hälga. Ik heb niet meer zoveel zin om opnieuw te beginnen met een paard.
Voor mijn man komt het er ook weinig van en alleen rijden wordt ook een beetje saai.
Bovendien is mijn man over 8 jaar met pensioen en zou ons inkomen wel eens hard achteruit kunnen gaan. Dan zit ik liever met 2 kleine pony's (zowel mbt voerkosten als werk zoals hooi slepen en mesten) dan met grote paarden. Bovendien kan ik met mennen de honden wat makkelijker meenemen op een rit. Heel goed over nagedacht dus. (daarom ligt het spul hier ook al maanden onder een deken)

Weet je trouwens toevallig wat de iberica weegt? (ivm opsturen)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:54

Sonja_vR schreef:
Liljebo, als eerste, wat naar van de paarden joh...maar ja, ze hebben het wel getroffen wat betreft baasjes :j :(:) die van jou is zeker niet pony?
anders is het misschien wat voor sprinkhaan;)

Jep, is pony. (op aanraden van buitenzinnig)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:02

Buitenzinnig, ligt hier in zweden geen handeltje voor je?

Ik heb mijn zadel verkocht. verkoop in nederland was voor mij niet zo interessant vanwege de hoge verzendkosten en de heel laag staande euro. Ik heb het dus hier te koop gezet. Ik kreeg behoorlijk wat interessemails en heb hem nu verkocht voor omgerekend 360 euro, wel met fenders en beugels. En ze krijgt er een singel bij, want die dingen verkopen toch niet en ik kan er zelf niets mee doen.
Maar ik vind het wel een verdraaid goede prijs voor een tweedehandsje. Komt, denk ik, omdat er hier niet zo goed aan te komen is.
Moet wel erbij zeggen dat hij echt nog nieuw is. Ik geloof dat ik hem drie of vier keer heb kunnen gebruiken en dan ook nog met een handdoek eronder.
Maar dan nog ...

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:51

Hmmmmm.... levert dat iets op? :))

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:52

Buitenzinnig schreef:
Sonja_vR schreef:
Liljebo, anders begin je gewoon een christ verkoop punt :D

Dar vind ik een beter advies dan mij naar Zweden sturen :brr:

Zweden is hartstikke mooi joh.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:17

Näää, dan laat maar... Haal mij liever niet die stress op de hals.
Heb werk genoeg.

Klimaat is hier trouwens stabieler dan in nederland hoor. De zomers vaak aangenamer. :)