Ervaringen Kent and Master zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Ervaringen Kent and Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 16:30

Binnenkort komt er een MSFC'er langs bij mijn paard om een nieuw zadel aan te meten. Ik heb nu een ghost boomloos zadel, maar die is kapot en ik weet niet of ik de singelstoten zelfs na reparatie nog vertrouw. Net dus Heleen Klümper aan de telefoon gehad en zij adviseert om een Kent and Master te proberen. Binnen een paar weken krijgt ze er weer een paar binnen en dan gaan we passen.
Heeft iemand ervaringen met deze zadels? Ik kan er via de zoekfunctie niet zoveel over vinden, het is volgens mij ook nog een vrij nieuw zadelmerk.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Re: Ervaringen Kent and Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:44

Volgens mij komen die uit dezelfde fabriek als Black Country. Daar is ze ook dealer van. Ze hebben we wel een website maar die had je vast al zelf gevonden. http://www.kentandmasters.co.uk/index.html

Ik vermoed dat het een beetje het B-merk van Black Country is. En dat deze niet geheel op maat gemaakt wordt. Hij heeft wel een verstelbare boom trouwens.

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Ervaringen Kent and Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:23

Ik laat het zadel door een MSFC er aanpassen op mijn paard. Past het niet honder procent dan komt er een ander zadel, dus pasvorm moet volgens mij niet veel uitmaken.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen Kent and Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:49

Zijn erg goede zadels, niets geen B-merk, maar gewoon een leren variant van Thorowgood. Met dezelfde boom. Sima-tree.
De duurste variant is de Fairfax.

ElanII

Berichten: 1253
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:04

Knap dat de zadelmaker al tijdens het telefoongesprek een zadeladvies kan geven :(
M.a.w. zij heeft er (kennelijk) zelf belang bij om dit zadel te verkopen.
Ik zou daar zelf nogal huiverig van worden en liever een niet-bevooroordeeld persoon bij hebben.
Ook zadelmakers met maar 1 of 2 merken in hun "assortiment", daar zou ik toch een gezonde weerstand bij hebben.

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 13:39

Ze komt natuurlijk met meerdere zadels en ik ga proefrijden, maar aan de hand van wat ik heb verteld aan de telefoon dacht ze dat dit het beste zou passen. Ik weet heel goed dat mijn merrie erg moeilijk is met het aanmeten van een zadel, o.a. bijzondere vorm en een zeer brede boommaat, en zij heeft op een paar soortgelijke paarden ook zo'n zadel goed aan kunnen meten.
Ik vertrouw erop dat ze een goede zadelmaker is, anders was ze geen erkend MSFC'er.
Een andere reden waarom ze dit zadel adviseert en geen zadel als kieffer, stubben etc. is omdat ik mijn merrie reacreatief rijd en ze regelmatig een veulen krijgt. Ze verandert dus per seizoen redelijk in vorm en dit zadel zou makkelijk aanpasbaar moeten zijn.

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Re: Ervaringen Kent and Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:46

Ik heb happyhorseadvies bij mijn pony gehad.
Die kon aan de hand van foto's eigenlijk ook al wel goed inschatten welke zadels wel goed zouden liggen.

Ze had verschillende zadels mee, alles nagemeten bij mijn pony en hem zodanig aangepast dat ie gewoon helemaal goed ligt :)
Ik heb de Fairfax ook geprobeerd maar die vond ik zelf niet zo fijn zitten, ik ben erg te spreken over m'n kent en masters en zou niet anders meer willen :D

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Ervaringen Kent and Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 13:49

Hoe is de zit van de K&M? Ik heb nu een zadel met een hele ongedwongen zit en eigenlijk geen steun voor mijn benen. Nadeel daarvan is wel dat mijn benen dan werkelijk alle kanten op zwieren. Desondanks hou ik wel van een hele vrije zit, een gedwongen zit vind ik absoluut niet prettig en daar krijg ik al snel rugpijn in.

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Re: Ervaringen Kent and Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:51

Denk dat dat heel persoonlijk is, maar ik vind het zelf geen absoluut diepe zit, maar wel genoeg steun om stevig te zitten :=
Beetje lastig uit te leggen :P

Niekes

Berichten: 1712
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: The garden of Ede(n)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:03

ik heb een K&M voor mijn haflinger (na lange zoektocht naar het perfecte zadel...). Ik ben er zelf erg over te spreken. Naar mijn idee heeft het zadel een ongedwongen zit. Ik heb er wel flinke kniewrongen op laten zetten en heb ook verschillende kniewrongen gepast tijdens het passen. Mocht je meer willen weten, be my guest.

[edit] mijn haflinger heeft een korte rug en 17 inch kussens nodig, ik heb daarentegen een 18 inch zitvlak nodig. Dit is in de fabriek speciaal voor ons aangepast. Super service dus.

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:17

Ik heb een kent & masters. Probleem met de huide uitvoering is dat deze bij veel paarden achter klappert. Er is of komt een nieuwe variant die meer voor het Nederlandse paard is ontwikkeld. Zou hierover een bellen met de mfsc-er of ze dit nieuwe model heeft.

Ik ben overigens tevreden over de prijs kwaliteit verhouding, Pasvorm zou beter kunnen, maar ik heb dan ook nog niet de nieuwe versie. 100% passende zadel bestaan er niet.

mysecrets
Berichten: 1991
Geregistreerd: 31-03-09

Re: Ervaringen Kent and Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:29

Zowel mijn spring als dressuurzadel zijn van Thorowgood, goede zadels voor een leuke prijs. Ligt prima op mijn paard, voor mij niks anders meer. :)

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 08:47

Thorowgood heb ik erop gehad en dat past helemaal niet. Zelf vind ik ze ook niet prettig zitten, nog een te gedwongen zit. Daar komt ook nog bij dat ik niet van kunststof zadels houd. Ik heb veel liever leer, dat vormt zich gewoon veel beter naar het paard.

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Ervaringen Kent and Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:45

Volgens mij zijn de K&M en thorowgood zadel eigelijk het zelfde, alleen de thorowgood zadels zijn van leer toch?

mirjamvdkamp
Berichten: 461
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Ervaringen Kent and Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:47

Ik heb een kent en master en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Hij is aangemeten door helen van happyhorse advies en ben erg blij met haar.
Mijn paard is niet de makkelijkste en ze heeft veel geduld en echt kennis van zaken

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Ervaringen Kent and Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 11:44

Thorowgood is kunststof en K&M is leer. Van wat ik heb gezien heeft de K&M een minder diepe zit dan de thorowgood.

10tje2
Berichten: 394
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:11

InekeH87 schreef:
Ze komt natuurlijk met meerdere zadels en ik ga proefrijden, maar aan de hand van wat ik heb verteld aan de telefoon dacht ze dat dit het beste zou passen. Ik weet heel goed dat mijn merrie erg moeilijk is met het aanmeten van een zadel, o.a. bijzondere vorm en een zeer brede boommaat, en zij heeft op een paar soortgelijke paarden ook zo'n zadel goed aan kunnen meten.
Ik vertrouw erop dat ze een goede zadelmaker is, anders was ze geen erkend MSFC'er.
Een andere reden waarom ze dit zadel adviseert en geen zadel als kieffer, stubben etc. is omdat ik mijn merrie reacreatief rijd en ze regelmatig een veulen krijgt. Ze verandert dus per seizoen redelijk in vorm en dit zadel zou makkelijk aanpasbaar moeten zijn.


Ik heb ook een Kent&Masters, ook via Heleen K, na een zoektocht naar een zadel voor een jong paard dat nog ingereden moest worden. Ik ben erg te spreken over mijn zadel en zeker ook over de kundigheid van Heleen Klumper. Ze blijft op de hoogte van ontwikkelingen en schoolt zichzelf steeds bij.
Ze kwam ook nog eens langs voor een nacontrole en ter plekke werd er een klein beetje vulling bij gedaan.
Bij mij ligt dit zadel op een connemarapony. Wat betreft zit: voorheen reed ik op een Guichard, dus niet te vergelijken met een dressuurzadel (cobmodel met oranje boom). Ik heb nu wel steun aan de kniewrongen, iets wat ik nu wel even handig vind bij mijn jonge paard.

TinkerTrees
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:04

Ik heb ook een Kent&Masters zadel laten aanmeten door Heleen Klumper. Dit was in mei vorig jaar. Eerst een aantal zadels geprobeerd, K&M kwam er voor mij en mijn paard als beste uit. Bij het afleveren een aantal weken later nog uitgebreid testgereden, vervolgens heeft ze de boom nog aangepast omdat mijn paard inmiddels beter in conditie was en flink wat vetkwabben was kwijtgeraakt. Ik heb er uitsluitend recreatief mee gereden. De zit was voor mij prima, maar dat is heel persoonlijk. De kwaliteit en afwerking van het zadel zijn zonder meer goed. Over Heleen ben ik heel positief. Ze is kundig, neemt alle tijd en zal je geen zadel aansmeren dat niet goed past.

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Ervaringen Kent and Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 08:48

Dank je ik ben nu in ieder geval al een stuk geruster. Ik ben benieuwd of het zadel ook echt lekker zit. Ik kom natuurlijk van een boomloos zadel af dus het zal best wennen zijn in het begin.