Zonder beugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nobody05

Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-03-10

Zonder beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 20:36

Hallo ik wil graag zonder beugels rijden maar het probleem is mijn pony vindt zonder zadel niet fijn dus ik dacht nou zonder beugels geeft een beetje het zelfde idee en dan hoef ik er niet op te klimmen dus maar nu is het probleem mijn beugels ik heb een western zadel (Crates) met ijzeren beugels deze beugels zijn zwaar en hard dus los laten hangen is geen optie (alleen voor de stap) nou ben ik bang dat als ik wil draven ik ga vallen dus de beugels eraf is geen oplossing >.< en nu weet ik dus echt niet meer wat ik kan doen hieraan want ben zelf onzeker maar wil het wel Heel erg graag

(sorry als dit verkeerd staat of als u het niet begrijpt )

Ik heb hier meerdere redenen voor maar die hoef ik vast niet te zeggen

power1997

Berichten: 1541
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Zonder beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:41

met een halstertouw onder de buik door vastbinden :)

nobody05

Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 20:43

power1997 schreef:
met een halstertouw onder de buik door vastbinden :)


maar kan ik er dan nog bij als ik bang ben dat ik val?

power1997

Berichten: 1541
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:46

Heb je misschien een foto?

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:46

Als je een western zadel heb, dan heb je toch ook een knop? Kan je je zoiezo aan vastpakken als je bang bent dat je valt. Daarnaast gewoon lekker je beugeltjes eraf halen! Zo leer je het het snelst en je valt heus niet zomaar. Je kan altijd nog je paard terug brengen naar stap.

Nog een tip zodat je minder snel valt: ga niet spastisch lopen klemmen. Gewoon helemaal los blijven zitten, dan ga je het beste mee met je paard en 'schommel' je minder!

nobody05

Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 20:49

JessAndHope schreef:
Als je een western zadel heb, dan heb je toch ook een knop? Kan je je zoiezo aan vastpakken als je bang bent dat je valt. Daarnaast gewoon lekker je beugeltjes eraf halen! Zo leer je het het snelst en je valt heus niet zomaar. Je kan altijd nog je paard terug brengen naar stap.

Nog een tip zodat je minder snel valt: ga niet spastisch lopen klemmen. Gewoon helemaal los blijven zitten, dan ga je het beste mee met je paard en 'schommel' je minder!


haha okej ja dat geeft al weer wat moet bedankt =)

nobody05

Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 20:50


xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:03

Maak de beugels lang zodat je net met je tenen erin zit, dan rij je inprincipe nog met de beugels maar steun je er niet op en zo kun je kijken of je balans goed genoeg is om je voet eruit te halen. Mocht je het gevoel krijgen te vallen zet je, je paard in stap en leg je, je voet weer in de beugel.

Wat is trouwens de reden waarom je dit bij NH zet??

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Zonder beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:15

Ik verplaats dit topic van NA naar HAR omdat dit niet NA-specifiek is. En de vraag hoe je dit op moet lossen met betrekking tot de beugels het beste onder Harnachement past.

nobody05

Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 21:38

xmarliez schreef:
Maak de beugels lang zodat je net met je tenen erin zit, dan rij je inprincipe nog met de beugels maar steun je er niet op en zo kun je kijken of je balans goed genoeg is om je voet eruit te halen. Mocht je het gevoel krijgen te vallen zet je, je paard in stap en leg je, je voet weer in de beugel.

Wat is trouwens de reden waarom je dit bij NH zet??


maar komen de beugels dan niet tegen dr aan tikken? ze zijn namelijk erg hard zwaar

v.v sorry dat t verkeerd staat >.< kwist niet waar t hoorde dus ik dacht nou dan hier

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Zonder beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:57

Kun je er geen andere beugels aanhangen?

nobody05

Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 10:44

xmarliez schreef:
Kun je er geen andere beugels aanhangen?


wat voor beugels dan? t doet toch allemaal zeer als t tegen je aan tikt?

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:49

Als je lichtere beugels hebt kun je die makkelijker over de schoft heen leggen, omdat ze lichter zijn. En als ze tegen de buik aan tikken is dat niet zo pijnlijk en al helemaal niet voor 1 of een half rondje om even te proberen. Zwaardere beugels ketsen veel harder.

nobody05

Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 15:48

xmarliez schreef:
Als je lichtere beugels hebt kun je die makkelijker over de schoft heen leggen, omdat ze lichter zijn. En als ze tegen de buik aan tikken is dat niet zo pijnlijk en al helemaal niet voor 1 of een half rondje om even te proberen. Zwaardere beugels ketsen veel harder.


okej maar ze passen toch nooit beiden over de knop? of is daar ook een manier voor?

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:35

Wil je ze op de knop hangen? Of zit de knop in de weg? In dat laatste geval maak je de beugelriemen langer en dan kun je ze alle kanten op hangen. Je kan ze ook heel kort maken en dan kun je ze laten hangen, dan komen ze niet tegen de buik aan.

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:47

idd zou ik gewoon een knop doen dan..maar ik snap niet dat je zonder wil maar het zo laat lijken dat je alleen met een zadel rijd omdat je paard het zonder niet zo fijn vind..zonder heb je helemaal geen houdvast meer als je niet zo stabiel zit.. tevens zou een goed getraint westernpaardje vlak kunnen draven (dan is doorzitten heel makkelijk)

ik zou het dan als je bang bent te vallen eerst eens oefenen aan de loge zodat iemand je paard stop kan zetten als jij neigt te vallen ;)

en idd als je dan alleen gaat oefenen hem er of af halen of om de knop hangen :D

nobody05

Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 13:35

AlexandraM schreef:
idd zou ik gewoon een knop doen dan..maar ik snap niet dat je zonder wil maar het zo laat lijken dat je alleen met een zadel rijd omdat je paard het zonder niet zo fijn vind..zonder heb je helemaal geen houdvast meer als je niet zo stabiel zit.. tevens zou een goed getraint westernpaardje vlak kunnen draven (dan is doorzitten heel makkelijk)

ik zou het dan als je bang bent te vallen eerst eens oefenen aan de loge zodat iemand je paard stop kan zetten als jij neigt te vallen ;)

en idd als je dan alleen gaat oefenen hem er of af halen of om de knop hangen :D


kijk het ligt er niet aan dat ik stuiter fzo want dat gebeurt niet maar mijn paardje vindt het niet fijn als je dr op klimt ze hebliever dat je gewoon gelijk gaat zitten en dat lukt me niet dus ja en ik ben bang om te vallen omdat het zadel wat glad is maarja dat heb je met gewoon dr rug ook en aan de longe wordt geen goed idee haha dat vindt ze alleen maar leuk :P:P

kryptonite
Berichten: 350
Geregistreerd: 19-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:51

heb het topic doorgelezen en de eerste tip is al super goed!!
die zou ik echt eens uitproberen
knoop gewoon een halstertouw onder bij de buik
aan de beugels dan kun je je voeten er ook nog inleggen als je idd neigt te vallen
en dan tikken de beugels echt niet tegen het paard aan en als je
met een rustig drafje de 1e paar keren begint dan is dit een erg slimme
tip zou het toch maar proberen ;)

marr_95
Berichten: 74
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: Zuidschermer

Re: Zonder beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:18

Ja ik zou het gwn proberen!!