ervaringen wintec

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anoushka

Berichten: 379
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Benimeli(Spanje)

ervaringen wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 16:36

Hoi,
ik ben op zoek naar een wintec zadel omdat ik geen zadel die mn paard past kan vinden, nu zijn er twee waarover ik twijvel en dus graag jullie mening over wil horen

de wintec pro dressage met contourbloc en de wintec isabell weth

lizzy172

Berichten: 88
Geregistreerd: 28-09-05

Re: ervaringen wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:52

Ik heb ze beiden en vind het fijne zadels. Maar meer omdat ik ze makkelijk aan kan passen qua breedte, niet omdat ze zo heerlijk zitten. In dat opzicht vind ik ze niet in de buurt komen van een leren zadel.

Wat ik wel superfijn aan de zit vind is dat ze vrij 'plat' zijn, dus geen gedwongen diepe zit of van die dikke kniewrongen. Die heb ik er overigens af gesloopt :)

amillia

Berichten: 1407
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:05

Het paste voor geen meter en zat ook totaal niet(heel onstabiel en warm, had ook schuurplekken op m'n knieen). Voor wat voor paard zoek je een zadel?

anoushka

Berichten: 379
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Benimeli(Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 13:16

Het is anglohispano (PRE-Engels volbloed) maar ben nu inmidels al met het derde zadel voor hem bezig, terwijl ik ervoor al 4 anderen geprobeert heb, als ze goed lijken te lichen bij de schoft krijgt hij nog steeds druk plekken lager, verschillende mensen met ervaring(wat je hier ervaring kan noemen) laaten kijken en die begrijpen ook niet dat mijn nieuwste zadel nog steeds druk plekken geeft, nu heeft hij 3 maanden geen zadel opgehad wegens omstandigheden, en zijn de druk plekken weer weg, zou graag een zadelmaker laaten komen maar die hebben we hier niet


Welk model wintec zadel hebben jullie?

Moschino

Berichten: 329
Geregistreerd: 26-07-10

Re: ervaringen wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:20

De Wintec dressuurzadels hebben best een specifieke pasvorm. Een tijdje terug een Wintec Pro cair gepast op een e-pony, de kussen sloten echt voor geen meter aan op zijn rug, het zijn nogal platte en lange kussens. Wintec is absoluut geen oplossing voor alle zadelpas-problemen.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: ervaringen wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:29

Ik heb een wintec 500 gehad en een wintec isabella werht.
Die 500 vond ik ik echt voor geen meter zitten. Heel hard, plat geen steun. En raakte steeds uit balans terwijl het zadel wel goed lag op mijn paard. Ik vond kunstof wel heel makkelijk voor op het strand. En heb ik een wintec isabella werht gekocht. Die zat al heel veel beter als de 500. Maar uiteindelijk heb ik deze ook verkocht. En weer overgestapt op een leren. En die zit toch het prestigste. Maar voor bos, strandritten vond ik de wintec isabella werht een prima zadel.

Mandarijn
Berichten: 9063
Geregistreerd: 10-09-05

Re: ervaringen wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:16

Heb een paar keer een paard gereden die een Wintec IW zadel had.

Vond het zadel erg fijn zitten, had er ook voldoende steun aan etc. :)

Heb momenteel zelf de Wintec XL op mijn Haf liggen en daar ook erg tevreden over. :)

amillia

Berichten: 1407
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:44

anoushka schreef:
Het is anglohispano (PRE-Engels volbloed) maar ben nu inmidels al met het derde zadel voor hem bezig, terwijl ik ervoor al 4 anderen geprobeert heb, als ze goed lijken te lichen bij de schoft krijgt hij nog steeds druk plekken lager, verschillende mensen met ervaring(wat je hier ervaring kan noemen) laaten kijken en die begrijpen ook niet dat mijn nieuwste zadel nog steeds druk plekken geeft, nu heeft hij 3 maanden geen zadel opgehad wegens omstandigheden, en zijn de druk plekken weer weg, zou graag een zadelmaker laaten komen maar die hebben we hier niet


Welk model wintec zadel hebben jullie?


Als paardlief een hoge schoft heeft is het niet aan te bevelen, mijn merriee is 50% Engels volbloed en daar paste het echt niet op de schoft. Wij hebben nu een Kieffer Udo Lange.

Okky
Berichten: 180
Geregistreerd: 27-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:59

Ik weet niet of je paard nog heel erg gaat groeien id breedte, maar anders kan ik je ook thorowgood, kent&masters of farfaix aanraden, een soort wintec, maar ik vind het lekkerder zitten, ik heb ook een wintec gehad, maar was er neit heel tevreden over..

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:00

Mijn wintec vind ik niet lekker zitten, ik ben dan ook op zoek naar een nieuw zadel...

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:04

Ik heb een wintec 500 dressuur, en ben er erg tevreden over. Ligt op mijn fjord perfect
(moeilijke doorgezakte rug) en ik vind hem ook prima zitten.

Alleen zaten er al snel wat slijtageplekjes aan de voorkant, ongeveer op hand hoogte.

GenteDiMare

Berichten: 559
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Belgiƫ, Oost-Vlaanderen

Re: ervaringen wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:40

Ik heb mijn wintec nu een jaar en ben er enorm tevreden over.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: ervaringen wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:07

Ik heb de oude wintec pro gehad. Zadel lag goed tot ik veel ging trainen de boom wisselen was geen oplossing waardoor ik hem heb moeten verkopen. Mijn paard heeft ook geen makkelijke rug, heb al 2 zadelmakers langs gehad en meerdere zadels gepast maar zonder resultaat.

Ik ben wel benieuwd of alle wintec zadels dezelfde pasvorm hebben of dat er verschil zit in DRS en VZH.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:18

Ik ben een tevreden Wintec gebruiker. Ik heb nu de Isabell, maar ben ook tevreden over de pro die ik daarvoor had.
Lekker licht zadel, blijft er netjes uit zien (suede look) en je zit er niet in opgesloten. Ze zitten wat harder dan leren zadels, maar mijn bibs is alleen een wintec gewend , dus ik kan er prima uren mee rijden.

(oja, je hoeft het niet in te vetten, wat een genot O:) )