Australian stockzadels van zadelmarkt: ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Australian stockzadels van zadelmarkt: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 18:00

Ik zit er dus heel erg hard aan te denken om een australian stock saddle te kopen en mijn wintec 2000 weg te doen. Zelf zat ik te denken aan 1 van zadelmarkt. Heeft iemand hier (goede) ervaringen mee? En is de kwaliteit goed?

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:25

niet bij zadelmarkt kopen............nou heb ik geen ervaring met australian stockzadels maar iemand die ik ken die had bij marktzadel (omdat het zo goedkoop is) een zadel gekocht en dat was gewoon in 2-en gebroken (hoe slecht kunnen zadels zijn?????????)
maar als je er 1 zoekt is sowieso 2dehands veel handiger probeer het eens op www.marktplaats.nl daar zijn ze niet zo duur en meestal goedkoper terwijl ze meer waard zijn

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:26

zoek de topics eens na, er zijn er genoeg over zadelmarkt


spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:04

zoals ik net al zei ken ik iemand die daar een zadel heeft gekocht en dat zadel was in tweeen gebroken ( en ze had er niks geks meegedaan ofzow)
dus..........de kwaliteit is niks daar

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Australian stockzadels van zadelmarkt: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:11

ik heb daar wel ervaring mee wij hebben er 2 van zadelmarkt en ze bevallen ons heel erg goed we zijn er een keer mee teryg gegaan wandt er stook een stukje ijzer uit we hebben toen een splinter nieuwe terug gekregen ....
veder rijden ze heerlijk je kunt haast niet afvallen alleen als je echt iest heel raars doet !!

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:15

kwaliteit is ook goed nadat we de tweede keer er waren hebben we een hoofdstel er nog bij gekocht handschoentjes paardrijbroek en 2 caps ! het is nog steeds niet kapot ofzo nog steeds heel erg goed !!!

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Australian stockzadels van zadelmarkt: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:27

lovebeaut schreef:
ik heb daar wel ervaring mee wij hebben er 2 van zadelmarkt en ze bevallen ons heel erg goed we zijn er een keer mee teryg gegaan wandt er stook een stukje ijzer uit we hebben toen een splinter nieuwe terug gekregen ....
veder rijden ze heerlijk je kunt haast niet afvallen alleen als je echt iest heel raars doet !!



Dan ga je het toch serieus niet nogmaals proberen met zo'n zadel?

Stalgenootje had er ook 1, ook daar stak op een gegeven moment een stuk ijzer uit, alleen deze stak in de rug van het paard: veel rijplezier!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:32

vriendin van mij heeft jaren terug daar een zadel gekocht, wat een ramp en wat een slechte service...t zadel heeft 1x op haar paard gelegt, paste gewoon voor geen meter, de dag erop weer terug gereden durfden ze gewoon te zeggen dat t zadel daar niet weg kwam. sindsdien ligt het ter decoratie in de hal

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:27

irish_lady Bericht Onderwerp: Re: Australian stockzadels van zadelmarkt: ervaringen?Geplaatst: 05 Mrt 2006 20:27

Geregistreerd op: 20 Jul 2002
Posts: 8588
Locatie: bergen nh lovebeaut schreef:
ik heb daar wel ervaring mee wij hebben er 2 van zadelmarkt en ze bevallen ons heel erg goed we zijn er een keer mee teryg gegaan wandt er stook een stukje ijzer uit we hebben toen een splinter nieuwe terug gekregen ....
veder rijden ze heerlijk je kunt haast niet afvallen alleen als je echt iest heel raars doet !!




Dan ga je het toch serieus niet nogmaals proberen met zo'n zadel?



het was maar een heel klein stukje ijzer hoor ! en we moesten toch nog andere dingen daar kopen dus ..

EvaSuzanne

Berichten: 822
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:55

Zit zadelmarkt nou in zoetermeer? Ik zag pas op internet niet al te dure stock zadels van een bedrijf in zoetermeer (met een andere naam trouwens). Zijn die stockzadels nou zo goed/ rijden ze fijn? Ik zit er ook aan te denken maar mijn paard is nog niet ingereden dus kan ook niet uitproberen. Ik houd dit topic even in de gaten (als er nog iets over stockzadels wordt gezegd ipv zadelmarkt).

EvaSuzanne

Berichten: 822
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:21

Oh heb het al gevonden, is inderdaad ook van zadelmarkt. Toch lees ik in de "aanbevolen" topics steeds dat vooral de stockzadels wel goed zijn (en goedkoop). Maar ja nu weet ik nog niet hoe ze zitten....

passepartout
Berichten: 572
Geregistreerd: 15-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:43

Wij hebben een stocksaddle van zadelmarkt.
Ziet er goed uit, maar je moet een stalen kont hebben om het lang vol te houden.
Wij gebruiken het niet meer en hangt maar te hangen.
Verder zijn mijn stijgbeugel riemen veel te lang en kunnen ook niet meer korter.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:50

die van pfiff zijn ook niet duur en een heeeeeeelstuk beter

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:59

ik het ook een aussie van de zadelmarkt, en degene hiervoor ( ook een aussie) kwam er ook vandaan.
ikzelf vind ze gewoon verder prima, de mijne is in prima staat en er is nog nooit wat kapot geweest en hij houdt zich prima.

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Australian stockzadels van zadelmarkt: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:00

ik heb sinds iets meer als een maandje mijn paard. Nu blijkt dit zadel ook van zadelmarkt te komen. gewoon een vzh. Ik had het niet eens door vanwege kwaliteit. Na een flinke regenval en al redelijk veel gebruik is er op een klein stukje na geen slijtage. enkel bij de beugelriemen een stukje aan een kant. Ook netjes afgewerkt en kan er makkelijk 3 uur op rijden en nog 1 uur springles erachter aan ook ... Dus voor mij geen slechte keus.


vroeger zei ik ook altijd dat ik nooit een zadel daar te komen want dit, want dat enz. Maar je moet gewoon goed kijken en het zelf uitproberen.

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Australian stockzadels van zadelmarkt: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:06

ik zou er zelf geen dressuur zadels kopen daar ! ..

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Australian stockzadels van zadelmarkt: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:28

Als je per se een stock wilt, bij ons op stal heeft iemand er eentje te koop. Moet 200 euro opbrengen, dacht ik. Ze kan zelf niet meer rijden en haar bijrijdster rijdt liever een dressuurzadel, vandaar. Bij interesse, PB maar voor details.
Advies: probeer eerst eens een goed stockzadel, voordat je koopt. Ik ken bosjes mensen die het rampzalige zadels vinden.

Anoniem

Re: Australian stockzadels van zadelmarkt: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:56

VSW --> HAR.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Australian stockzadels van zadelmarkt: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:18

lovebeaut schreef:
ik heb daar wel ervaring mee wij hebben er 2 van zadelmarkt en ze bevallen ons heel erg goed we zijn er een keer mee terug gegaan want er stak een stukje ijzer uit we hebben toen een splinter nieuwe terug gekregen ....
veder rijden ze heerlijk je kunt haast niet afvallen alleen als je echt iest heel raars doet !!



Arm, arm, arm paard.......

Marietje1990

Berichten: 2573
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:10

Je moet ze er echt tussen uit zoeken er zitten goede en slechte zadels bij. Voor de jonge paarden hebben wij zadels hiervan, maar we gaan der wel heen met iemand die er verstand van heeft. Die kijkt voor ons naar de zadels en zoekt er een goede uit.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:45

Ja, maar wat ik mij dan altijd afvraag, hoe zie je dat dan?

Dikwijls wordt dat hier als argument aangedragen, maar je kan daar toch moeilijk dat hele zadel uit elkaar gaan zitten pluizen?
En hoe kijk je ' in' zo' n zadel?

Marietje1990

Berichten: 2573
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:18

Je kan de vulling voelen als het 1 grote plak is moet je het niet doen. Je kan de boom voelen of ie flexibel is. Door je zadel op de kom te houden, hem met het zitvlak naar je toe doen. De zweet bladen vast houden en hem naar je toe trekken. Als je dat doet mag het zadel niet kraken, moe een beetje mee geven. Op zo'n manier kun je ook voelen of de boom nog heel is.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:32

Weet je dat de meeste zadelmarkt-troep in het bezit is van een aluminium-boom?
Als iedereen aan die zadels gaat 'voelen' of de boom niet gebroken is, zijn die zadels dus al krom voordat ze op een paard liggen. ( ik neem aan dat je weet dat aluminium makkelijk te buigen is?)

Laat ik het dan nog maar niet over het transport van die zadels naar de verkoper hebben.....die zadels worden niet met zoveel liefde behandeld, hoor.....

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:32

die zitten gewoon in een container , net als heeeel veeel andere merken ...

er word gewoon TE veel bezuidingd op personeel en materiaal

een colega van mij heeft net een halve container vd douane over gekocht ..dit zijn de betere stocks die dadelijk voor de helft vd gangbare prijs wegmogen , denk dat je der wijzer aan doet zoiets te kopen

de meeste zadelmarkts hebben garantie tot de deur
dus let daar op en laat eventueel dingen zwart op wit zetten

de stocks van zm hebben vrij smalle bomen
dus als je een iets breder pard hebt past die niet !

kijk ieder zadel goed na op onregelmatig heden onderop , is geen garantie maar sommige hebben al een spijker dor de voering nog voor gebruik

check de lengte vd beugel riemen , vaak kunnen die niet kort genoeg