Show je unieke zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 07:56

puppy1128 schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hier een ghost buttera met sinds kort een schapenvacht overheen van klök schapenvachtjes. Héérlijk! <3

Hiervoor een seatsaver op gehad maar vind deze vacht enorm leuk en lekker zacht en warm! :D

Leuk gematcht met je paard ! Ik kende Klök niet. Lijkt me heerlijk voor lange ritten.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 13:02

Mijn mooie El Campo gaat weg ;( . Het wipte achter en de zadelmaker bleef zeggen dat het goed lag. Maar mijn paard werd steeds chagrijniger tijdens het rijden en liep steeds slechter. En er bleef ook bijna geen dekje goed liggen. Dat had voor mij een rode vlag moeten zijn :o . Vandaag kwam de zadelpasser van KM Worldriding op stal en hij heeft in één klap een goed passend zadel op paard zijn rug gelegd.

Een zadel wat ik vooraf nooit zou kiezen, met een dressuurzadel diepe zit en veel wrong. Met glitter op de lepel, ook niks voor mij, maar dat zie ik toch niet als ik erop zit. Keuze snel gemaakt, want paard liep meteen te briesen van ontspanning en ik zat echt heel lekker, veel meer vrijheid dan je op het oog zou zeggen. Heel fijn zadel. En dus direct goedgekeurd door paard.

Ik blijf wel meegenieten van jullie bijzondere zadels hoor!

paardjebont

Re: Show je unieke zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 13:38

ik ben helemaal geinspireert door al die zadels! ik dacht vroeger altijd dat er maar twee soorten zadels waren: westernzadels, en engelse zadels.. maar ik zie hier zo veel bijzondere varianten voorbij komen! ik mis alleen nog een dameszadel...

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 13:51

Niet zo speciaal als sommige andere zadels hier, maar ik heb een Sommer Spirit. Ik heb echt waar nog nooit zo'n comfortabel zadel gehad <3 Paard is er ook vreselijk blij mee.

Afbeelding

In de zomer leg ik er een grote schapenvacht op, dan kan ik met korte broek rijden :D

Afbeelding

Mijn vriendin heeft recentelijk zelf een close contact zadel gemaakt. Inmiddels heeft ze een goede kwaliteit dekje met inlages, dus nu zonder barebackpad en katoen chabrak.

Afbeelding

Ingeborgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:11

Wat een mooie zadels komen er voorbij!! Vorig jaar een zadel van Connect samengesteld de basis is Erasmus en de boven kant Vecchio Leisure. Voor beide een fijn zadel. De kleuren zijn ook door mij samengesteld zodat het gelijk is aan het zadel voor mijn andere paard (nu met pensioen)zwart met bruine biezen en bruin garen. Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 16:08

Molfre schreef:
Niet zo speciaal als sommige andere zadels hier, maar ik heb een Sommer Spirit. Ik heb echt waar nog nooit zo'n comfortabel zadel gehad <3 Paard is er ook vreselijk blij mee.

In de zomer leg ik er een grote schapenvacht op, dan kan ik met korte broek rijden :D

Zeker wel een bijzonder zadel, en al helemaal met die schapenvacht. Ziet er heerlijk uit!

Ingeborgx schreef:
Wat een mooie zadels komen er voorbij!! Vorig jaar een zadel van Connect samengesteld de basis is Erasmus en de boven kant Vecchio Leisure. Voor beide een fijn zadel. De kleuren zijn ook door mij samengesteld zodat het gelijk is aan het zadel voor mijn andere paard (nu met pensioen)zwart met bruine biezen en bruin garen.

Handig, Ingeborgx, dat je dat zo kon samenstellen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 17:34

Oh dat ziet er ook prachtig uit Ingeborgx

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 23:23

Eindelijk kan ik hier ook een foto plaatsen. Gister is mijn volledig naar wens gemaakte Deuber eindelijk aangekomen. Het is een Flex-Fit Vario met XL boom voor mijn brede reus. Ik had deze rozen tooling gezien op een foto van een Deuber verkoper in Zwitserland. Die wilden ze er voor mij ook wel op zetten. Concho's naar keuze en zelfs de D-ring voor de backcinch is in hetzelfde ontwerp als de concho's. Nu nog met basic beugels, ik ga zelf beugels maken die er qua kleur precies bij passen.

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 08:17

Mooi man! +:)+

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 09:21

Heel knap zadel, paard precies ook. Nu maar kms maken.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 09:43

Prachtig zadel, tjaakje!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 10:21

Heel erg mooi !

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:02

Helt die niet te veel naar voor?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:35

Hier ook altijd wel aparte zadels gehad. Gewoon omdat het zo lekker zit. Nu geen paarden meer, dus helaas moet ik ze allemaal verkopen. Vind het anders ook zonde dat ze alleen maar mooi liggen te zijn
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:37

Wauw, wat een plaatjes <3.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:48

_San87_ schreef:
Wauw, wat een plaatjes <3.

Je zou er bijna weer een paard onder willen kopen :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 12:41

Malibaud. Mijn favo zadel.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 12:45

Ik had een standaard simpel dressuurzadel die ik heel graag wat stoerder wilde maken en ik denk dat ie daarmee wel onder de categorie opvallend en apart valt:

Afbeelding
Afbeelding

Helemaal zelf een seat saver gemaakt van schapenvacht. Helaas niet lang gebruikt want paard raakte geblesseerd want de schimmel was erin getrokken en ik maakte een fout bij het wassen (nouja drogen) waardoor dat ding gekrompen is en keihard geworden is. Doet nog steeds pijn. :=

Inmiddels ook wel een apart ding aanw het testen, een Total Contact Saddle:

Afbeelding

De meeste mensen vinden het maar een lijk ding, maar apart zou ik 'm wel noemen. _O-

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 19:30

Eindelijk kan ik dan ook mijn custom made nieuwe zadel showen! Een ghost buttera in westernstijl! De stiksels en ook die van de fenders zijn cognackleurig. Op de fenders zit een bloempatroon gestanst. Voor de winter hebben we een schapenvachtje van Klök erbij en ik heb er nog andere beugels voor (innova safety westernbeugels). En een western hoofdstel in matchende kleuren, custom made.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 22:42

Oh die is tof zeg! Zo vind ik de buttera veel mooier uitkomen, veel minder lomp, echt heel mooi! Zit vast ook echt zalig

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 22:52

Mooi, zeker ook het hoofdstel!
Alleen, het bit zou voor mij niet zo strak mogen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 07:21

Loe_Loe schreef:
Mooi, zeker ook het hoofdstel!
Alleen, het bit zou voor mij niet zo strak mogen

Dank je. Lijkt maar zo hoor. Er is 1 plooi en ze is net op haar bit aan het kouwen waardoor haar mond wat strak staat.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 07:58

Dat hoofdstel <3

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 22:11

Sim schreef:
Eindelijk kan ik dan ook mijn custom made nieuwe zadel showen! Een ghost buttera in westernstijl! De stiksels en ook die van de fenders zijn cognackleurig. Op de fenders zit een bloempatroon gestanst. Voor de winter hebben we een schapenvachtje van Klök erbij en ik heb er nog andere beugels voor (innova safety westernbeugels). En een western hoofdstel in matchende kleuren, custom made.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hoe vind je de beugels van Innova? Ik vind dat er maar weinig veiligheidsbeugels voor de western tak op de markt zijn...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 00:16

HopeDreamer schreef:
Sim schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hoe vind je de beugels van Innova? Ik vind dat er maar weinig veiligheidsbeugels voor de western tak op de markt zijn...

Die moet ik nog uitproberen!