Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Celebi schreef:In gebruik vanaf half/eind september ongeveer. Ik denk dat het nog wel valt onder de categorie vrij nieuw? Hoe lang zou het duren voordat zoiets minder glad gaat worden?
Samantha89 schreef:Maar nu komt het, eigenlijk neig ik naar boomloos. Voor mijn ruin heb ik de Barefoot Atlanta, dat is een maat 2 en te lang voor de pony van mijn dochter(d pony van 1.47). Maar ik heb ook de pommels m en l gepast en m zit bij hem ook als gegoten!
Nu zat ik dus te kijken naar de Barefoot wellington of de London. In maat 1.
Nu ligt er een 17,5 in custom dressuur zadel op en die komt niet voorbij de 18de rib. En zijn schouders liggen ook vrij. Zadel heeft een redelijke wrong, maar ik merkte dat mijn dochter steeds op de lepel geduwd wordt met dit zadel. Met barebackpad blijft ze keurig recht zitten. Ze gaf ook zelf aan dat ze de bbp fijner vindt dan het zadel.
Maar is het verschil qua zit/breedte groot tussen de London en wellington?
Ik heb ooit een London gehad maar ik vond de pommel teveel tegen mijn bovenbeen duwen. Met de Atlanta en voorheen de Arizona nut heb/had ik dat niet. Maar mijn dochter zit nu in maat 140 qua broek, dus zij zou daar niet zo snel last van hebben gok ik.
Iemand misschien ervaringen met de Londen en/of wellington?

Sodeletuut schreef:Zit er veel verschil tussen de cheyenne maat 0 en 1? Heb broekmaat 36/38. Kan voor een klein prijsje een maat 0 overnemen.
pmarena schreef:Samantha89 schreef:Maar nu komt het, eigenlijk neig ik naar boomloos. Voor mijn ruin heb ik de Barefoot Atlanta, dat is een maat 2 en te lang voor de pony van mijn dochter(d pony van 1.47). Maar ik heb ook de pommels m en l gepast en m zit bij hem ook als gegoten!
Nu zat ik dus te kijken naar de Barefoot wellington of de London. In maat 1.
Nu ligt er een 17,5 in custom dressuur zadel op en die komt niet voorbij de 18de rib. En zijn schouders liggen ook vrij. Zadel heeft een redelijke wrong, maar ik merkte dat mijn dochter steeds op de lepel geduwd wordt met dit zadel. Met barebackpad blijft ze keurig recht zitten. Ze gaf ook zelf aan dat ze de bbp fijner vindt dan het zadel.
Maar is het verschil qua zit/breedte groot tussen de London en wellington?
Ik heb ooit een London gehad maar ik vond de pommel teveel tegen mijn bovenbeen duwen. Met de Atlanta en voorheen de Arizona nut heb/had ik dat niet. Maar mijn dochter zit nu in maat 140 qua broek, dus zij zou daar niet zo snel last van hebben gok ik.
Iemand misschien ervaringen met de Londen en/of wellington?
Het klinkt alsof de London een te kleine zittingmaat voor je heeft gehad, waardoor je te dicht op de pommel kwam te zitten...? Of dat je wellicht met vrij korte beugelriemen reed of op dat moment wat dikkere bovenbenen had...? Want an sich is er niet echt een reden waarom je bij een even ruime zitting en vergelijkbare beugellengte (en zelfde lichaamsbouw) bij een London wel last van de pommel zou hebben en bij de andere modellen niet![]()
De gewone london zal wel wat breder zitten dan de Wellington die een PRO model is, met dus een smaller gevulde zitting. Maar de London PRO zal niet zo gek veel verschil maken. Het is denk ik vooral de vraag welke kniewrongen je / ze fijner vindt
De Wellington is wel populairder dan de London dus qua eventuele tweedehands koop / verkoopprijs is dat wellicht iets om rekening mee te houden.
Fenne van bBecidor heeft veel testzadels inderdaad, ik denk dat het wel leerzaam en verstandig is om daar eerst iets van te proberen om de kans op een 'miskoop' kleiner te maken![]()
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/nl/ ... testzadel/
), maar ik ben lang en heb wel stevigere bovenbenen(toen viel dat ook wel mee maar misschien toch net wat te stevig voor een maat 1). Maat 1 cheyenne had ik dat bijvoorbeeld niet bij, maar die vond ik ook niet zo heel fijn met rijden. Na mijn zwangerschap zijn er wat kilo’s blijven plakken en heb ik de Arizona nut maat 2, softwalk maat 2, barrydale maat 2 gehad en inmiddels al een hele tijd de Atlanta maat 2. De Arizona en Atlanta zijn echt wel mijn persoonlijke favorieten! Alleen ik bleef regelmatig aan de fork hangen met afstappen
dus toen ben ik de soft en de Barry gaan proberen. De soft vond ik echt niet lekker zitten en in de Barry zat ik toch ook echt te krap(had ik hier toen ook foto’s van geplaatst, het was echt een maat 2 maar het was heel bijzonder). Dus ik hou het lekker op mijn Atlanta
Samantha89 schreef:En de normale London met een hipsaver? Komt dat dan ook overheen met de smalle zit van de pro versies?
En het zou kunnen hoor dat ik in een maat te klein had gezeten jaren geleden. Ik woog toen iets van 61 kilo(was zomaar gaan afvallen zonder rede, ik wilde niet afvallen maar het gebeurde), maar ik ben lang en heb wel stevigere bovenbenen(toen viel dat ook wel mee maar misschien toch net wat te stevig voor een maat 1). Maat 1 cheyenne had ik dat bijvoorbeeld niet bij, maar die vond ik ook niet zo heel fijn met rijden. Na mijn zwangerschap zijn er wat kilo’s blijven plakken en heb ik de Arizona nut maat 2, softwalk maat 2, barrydale maat 2 gehad en inmiddels al een hele tijd de Atlanta maat 2. De Arizona en Atlanta zijn echt wel mijn persoonlijke favorieten! Alleen ik bleef regelmatig aan de fork hangen met afstappen
dus toen ben ik de soft en de Barry gaan proberen. De soft vond ik echt niet lekker zitten en in de Barry zat ik toch ook echt te krap(had ik hier toen ook foto’s van geplaatst, het was echt een maat 2 maar het was heel bijzonder). Dus ik hou het lekker op mijn Atlanta
![]()
Mijn dochter vindt de London en de wellington beide heel mooi om te zien. En enerzijds denk ik we doen de London met eventueel een hipsaver, omdat ze met de zoutewelle bbp ook goed weg kan rijden en ze geen last heeft van de breedte van de bbp. Maar goed de bbp is natuurlijk van traagschuim dus dat vormt als het warm wordt. Dus daar ging ze echt in zitten als het ware. En anderzijds denk ik we gaan voor de wellington vanwege de al smallere zit en dat zadel toch net iets korter is dan de London.