Paddle ervaringen gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:52

Bij de paddle van edix heb je keuze tussen kleine en grote, ik heb voorlopig enkel nog maar de kleine geprobeerd en ik heb er nu de grotere opgezet omdat ik bij de kleintjes wel een beetje dat dwingend gevoel had (vreemde logica i know, maar ik wil het proberen)
Omdat ik mijn paard pas aan het zadelmak maken ben zit ik iets korter met mijn beugels dus iets korter en dan zit je wel een beetje geklemd vind ik. Iets wat ik bij mijn vorige dressuurzadel niet zo had.

Celebi

Re: Paddle ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 16:13

Interessant! Dankje!

Nee dat vreemde kopijzer van Christ ziet er wel raar uit. Wist niet eens dat het bestond. Moet zeggen dat ik uiteindelijk tijdens het opbouwen echt lekker rond gehobbeld heb met de Christ. Het is alleen wel een breed geval en kreeg er enorme kniepijn van. Dat krijg ik standaard op brede zadels/paarden. Daar was mijn boomzadel met hele smalle twist wel een uitkomst voor. Maar die TCS heb ik ook nog geen kniepijn mee gehad. _/-\o_

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:59

Ik vind de Edix wrongen niet dwingend, anders was hij er niet gekomen. Mijn lijf accepteert dat anders echt niet

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 06:51

Ik kwam dit topic tegen en vind de Edix Union ook interessant :)

De Edix Union is ook geschikt voor paarden met een hoge schoft?

Qua maat voering twijfel ik nog over een M of L. Maar M zou moeten passen, maar het zadel heeft een diepe zit. Waar zou ik dit kunnen testen?

Ik zag de Edix Union in de kleur Nougat bij Taur.se. Zo mooi de kleur nougat <3. Weet iemand waar deze kleur nog meer te koop is?

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 07:00

Je zou denken dat elke Edix leverancier die wel zou moeten kunnen leveren...?

Fenne van Becidor heeft Edix en ook veel testzadels en testpads, ik zou gewoon daar eens informeren als ik jou was :)

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 23:22

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 15:05

Mede door dit topic komt Daniëlle volgende week zondag bij mij langs om Paddle te testen *\o/* .

Ik zit zo te piekeren over zadels… ik heb ruim een jaar geleden een Erreplus Connect gekocht. Het neusje van de zalm, maar vanaf het begin leek mijn paard mijn simpele wintec 500 springzadel fijner te vinden. Ik kan daar voor geen meter op zitten, maar Olijf is veel sneller over de rug en naar mijn hand.
Van de week ‘voor de grap’ een heel simpele bbp geleend. Hoewel Olijf fris was en daardoor wat gespannen en tegen de hand, liep ze met 10 echt prima. Ik kon precies voelen waar we elkaar niet begrepen en kon het dan veel makkelijker oplossen. Blijkbaar geeft mijn Erreplus teveel demping of juist ruis waardoor we elkaar regelmatig niet begrijpen.

Lang l*lverhaal, maar ik hoop dat de Paddle net genoeg van alles is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 16:55

Heel bekend verschijnsel, zowel het stuk dat een in theorie supergoed zadel toch niet helemaal door paard zo ervaren wordt, als het stukje van toch wat contact / communicatie missen. Duimen dat de Paddle de oplossing is :j

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 20:19

Ik heb vandaag uitgebreid de gewone Paddle en de dressuur Paddle getest en ik ben fan! Vooral de gewone Paddle vind ik heel fijn! Heel zacht en comfi en toch had ik het gevoel vrij te kunnen bewegen. De dressuur was me wat teveel een echt zadel zonder de voordelen van een echt zadel zoals wat smaller zitten. Voor nu heb ik de Paddle besteld en hoop dat ik er vanaf volgende week mee kan rijden.

Zodra ik mijn Erreplus heb verkocht, komt er waarschijnlijk ook een Signum zadel bij. Het was dat er niet de juiste kussens onder zitten voor mijn paard anders had ie meteen mogen blijven <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 22-11-25 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 20:30

Naar aanleiding van dit topic de paddle eens goed bekeken. Zo jammer dat er klitteband kussens onder zitten, anders was het een prachtig product geweest. Ik heb meerdere (>20) paarden onregelmatig tot ronduit kreupel zien worden onder zadels met scheef geplaatste kussens. Soms maar enkele mm scheef en niet met het blote oog te zien. Sindsdien ben ik erg huiverig voor verplaatsbare kussens.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 20:47

Ik vind het in ieder geval geen product om zelf mee te pielen. Dan is het risico mij ook te groot, maar ik vertrouw Danielle er voldoende mee.

Ellekebr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 19:33

Mrijn schreef:
Ik heb vandaag uitgebreid de gewone Paddle en de dressuur Paddle getest en ik ben fan! Vooral de gewone Paddle vind ik heel fijn! Heel zacht en comfi en toch had ik het gevoel vrij te kunnen bewegen. De dressuur was me wat teveel een echt zadel zonder de voordelen van een echt zadel zoals wat smaller zitten. Voor nu heb ik de Paddle besteld en hoop dat ik er vanaf volgende week mee kan rijden.

Zodra ik mijn Erreplus heb verkocht, komt er waarschijnlijk ook een Signum zadel bij. Het was dat er niet de juiste kussens onder zitten voor mijn paard anders had ie meteen mogen blijven <3
[ Afbeelding ]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd; wil je er nog een zadel bij voor de leuk, of is de paddle niet geschikt voor dagelijks gebruik?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 20:06

ik ben heel benieuwd naar foto's van je paard met de paddle Mrijn! Had jij het gevoel dat het er hoog bovenop lag? Dat zit me een beetje tegen met mijn edix paddle op mijn best grote paard. De zitting lijkt makkelijk 15/20cm boven zijn rug te liggen. En ik denk dat een verstelbaar kopijzer toch makkelijker werkt dan een pad met die inlages. Hoe hard ze ook willen beweren dat het een makkelijke manier is om je zadel passend te maken, ik vind het zo'n enorm gedoe en gepriegel, vreselijk :+

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 07:24

Waidida schreef:
ik ben heel benieuwd naar foto's van je paard met de paddle Mrijn! Had jij het gevoel dat het er hoog bovenop lag? Dat zit me een beetje tegen met mijn edix paddle op mijn best grote paard. De zitting lijkt makkelijk 15/20cm boven zijn rug te liggen. En ik denk dat een verstelbaar kopijzer toch makkelijker werkt dan een pad met die inlages. Hoe hard ze ook willen beweren dat het een makkelijke manier is om je zadel passend te maken, ik vind het zo'n enorm gedoe en gepriegel, vreselijk :+

Ik zal eraan denken foto’s te maken zodra ik hem heb. Maar, je zit alleen dichter op je paard als je op de blote rug gaat zitten, denk ik. De Paddle heeft kussens van 3 cm en hoewel de zitting er dik uitziet, zak je er echt in. Ik vond daarna het zadel er echt als een torentje op liggen.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 07:27

Ellekebr schreef:
Mrijn schreef:

[ Afbeelding ]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd; wil je er nog een zadel bij voor de leuk, of is de paddle niet geschikt voor dagelijks gebruik?
De Paddle is wel geschikt als hoofdzadel hoor. Het is even afwachten hoe fanatiek ik er echt mee kan dressuren en of ik er ook mee zou starten. Voor mij is het meer een zadel ter overbrugging. Misschien houd ik de Paddle daarna of verkoop ik hem weer.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:05

Met edix heb ik ervaring! Ik heb hier denk ik wel al het een en ander gezegd maar ik ben er niet heel tevreden van (maar anderen dan weer wel dus dat zegt niks)

Ik vind de inlages in de pad die je nodig hebt om de paddle passend te maken echt een gigantisch gedoe. Ik heb nu de dikke basisvilt eruit gehaald en enkel de dunne stukjes gebruikt want mijn zadel lag echt 15/20 cm bovenop de rug naar mijn gevoel.
Ook een keer gevallen waarbij het zadel helemaal opzij schoof.
Ik vind de kniewrongen nogal hard, niet echt aangenaam.
De zitting is heel recht met achteraan een 'opkant' en niet zoals bij een gewoon zadel of signum paddle waar dit ronder is en je er natuurlijker in zit. In galop merk ik dat ik er soms wel eens tegenaan bots omdat ik er meestal niet tegenaan zit.

Kortom had ik beter meteen de signum genomen, als je kijkt welke kosten er nog allemaal zijn bijgekomen was dat uiteindelijk niet veel duurder geweest. Ik denk dan aan de schapenwollen pad met inlages, andere beugelriemen (ik had mono´s en doordat de riemen aan een ring hangen en geen haak kon dat niet), en door dit ophangsysteem heb ik ook veiligheidsbeugels moeten aankopen omdat de beugelriem er ook niet af kan glijden als je valt en blijft hangen in de beugel.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:39

Ik denk dat het ook scheelt wat je referentiekader is en wat voor een paard je hebt.

Hier twee weken geleden voor het eerst op de Edix union gereden, toen hij er net op lag verwachtte ik niet dat het hem zou worden. Ik vond het hoog ogen inderdaad en de looks vind ik wel een beetje barbiepaard speelgoedzadel in het echt :') .
Maar eenmaal erop was het hardstikke goed, mijn pony liep er lekker onder terwijl we tot nu qua zadels toe niets passend kregen (dat betekent dus wel dat mijn referentiekader op haar tot nu toe een jaar op BBP rijden was, daarmee heb ik haar ook ingereden dus ik heb nog nooit met een zadel of andere paddle op haar gezeten). Dat hoge zitten wat ik had verwacht voelde ik eigenlijk niet toen ik erop zat en ik had voldoende vrijheid. Ik heb wel getest op een maatje te groot voor mij, mijn maat S is nu in bestelling.

Ik heb wel een hekel aan kussens met klitteband omdat ik als de dood ben dat ze scheef zitten. Dus ik heb met mijn passer afgesproken dat zij ze goed zet en ik er daarna nooit aan zit, want ik heb daar echt onvoldoende oog voor.

Ik denk ook dat ik hem niet voor iedereen zou aanraden, maar ik verwacht wel dat wij er veel lol van gaan hebben.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 15:48

Daar heb je zeker gelijk in Mooney! Daarom ook dat ik zei dat anderen er wel heel tevreden van zijn dus dat mijn ervaringen helemaal niets willen zeggen over het zadel zelf (ik vind wel dat het goedkoop oogt en idd een beetje speelgoedzadel achtig). Het is volgens mij een beetje als kleding en schoenen: wat de ene geweldig vindt, vindt de ander dan weer vreselijk en omgekeerd.

Ik heb hem ook enkel voor het inrijden omdat ik er niet meteen een duur zadel voor wilde kopen dat dan binnen een half jaar misschien niet meer zou passen. Hier zijn ook geen dealers die met tweedehands zadels werken.

Wie weet krijgt hij binnen een tijd wel een signum!

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 20:16

En hoe zit het beugel ophang van de Signum in vergelijking tot Edix Union? Op Union is er ver naar achter wat mij tegenvalt en eigenlijk de kussens zijn best dun en ook heb ik hekel op zoo veel inlaggen te gebruiken.. Zeker op een paard met lange schoft :?

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 11:42

Afbeelding

Ik wil graag meelezen in dit topic. En tevens een vraag stellen. Ik heb dit paddle zadel gekocht. Tweedehands. Er staat nergens een merk op. Ik ben erg benieuwd of jullie deze herkennen, en kunnen vertellen waar hij oorspronkelijk vandaag komt?

Deze heeft een reparatie gehad in het kopstuk. En ik ben erg benieuwd of er meer ervaringen zijn waarbij het kopstuk gebroken was.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 11:46

Afbeelding

Wij hebben hem aangeschaft oor de verzorgpony van mijn dochter. (Deze rijd met een boomloos westernzadel, maar de fenders, zijn te lang voor dochters).
Hier ligt hij op onze pony.

Wij zijn an zich tevreden erover! Ook de eigenaar vd verzorgpony vond hem erg fijn zitten, en haar paard loopt er lekker onder!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 11:49

PaulSimonFan schreef:
[ Afbeelding ]

Wij hebben hem aangeschaft oor de verzorgpony van mijn dochter. (Deze rijd met een boomloos westernzadel, maar de fenders, zijn te lang voor dochters).

Wij zijn an zich tevreden erover! Ook de eigenaar vd verzorgpony vond hem erg fijn zitten, en haar paard loopt er lekker onder!

Ziet er mij de signum dressuurpaddle uit. Ervaringen met een gebroken kopijzer heb ik geen idee van

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 11:51

Waidida schreef:
PaulSimonFan schreef:
[ Afbeelding ]

Ziet er mij de signum dressuurpaddle uit. Ervaringen met een gebroken kopijzer heb ik geen idee van

Signum heeft er merknaam op staan, deze niet. En de stiksels zijn anders.
Hij lijkt er wel extreem veel op!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 11:52

Nu je het zegt inderdaad. Dan is dit een heel goed namaaksel misschien van de signum?

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 11:54

Waidida schreef:
Nu je het zegt inderdaad. Dan is dit een heel goed namaaksel misschien van de signum?

Ik denk idd een of ander bmerk/namaak.

Ik was benieuwd of iemand wist waar deze te vinden is.

Ik zou graag contact krijgen met de verkoper. Om te kijken of t kopstuk geheel te vervangen is *D