Horka Fillis veiligheidbeugel doorgebroken, vaker gebeurd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-23 14:17

Mloes schreef:
Oef, even opgezocht welke veiligheidsbeugels ik heb.. Ook precies deze! Ga denk maar even nieuwe kopen.
Enige voordeel: je kan niet met je voet in de beugel blijven hangen als je van je paard valt :Y)


Nou, toen ik dit gister in mijn app groep met mede-cross bekenden deelde zei een van hen ook al ervaring gehad te hebben met van het paard vallen en een elastiek dat niet los geschoten is...

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Horka Fillis veiligheidbeugel doorgebroken, vaker gebeurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 14:26

Ik heb het vorig jaar ook gehad bij dit type, durf zo niet te zeggen welk merk.
Beugels hebben altijd aan mijn 15" shetland zadel gehangen, dus niet gereden met zware ruiters.

Ik rij bijna nooit, zat er voor het eerst na een jaar weer op, en was dus met 10 minuten wel weer klaar, pony weg gezet en de dag er na maar weer gewoon voor de wagen.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Horka Fillis veiligheidbeugel doorgebroken, vaker gebeurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 15:18

Oei, ik heb deze beugels ook. Gebruik ze nu ruim een jaar en geen problemen gehad tot dusver. Ben zondag gevallen en toen schoot het elastiek netjes los.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:53

Nickeltje schreef:
Het zou RVS moeten zijn...
Ik heb de klantenservice van Horka inmiddels ook een bericht gestuurd. Ik kan daar geen afbeelding aan toevoegen, dus ben benieuwd of ze reageren en dan beeldmateriaal willen zien.
Ik heb bij die melding ook naar dit topic verwezen, dat ik hier in minder dan een uur meerdere, behoorlijk heftige reacties heb gekregen van gebroken beugels, met dus ook mensen die een ambulance rit er bij krijgen tot gevolg... Ik verwacht meer van een A merk...


Horka is nou niet bepaald een A-merk. Ja, ze hebben grote naamsbekendheid, maar er zijn kwalitatief veel betere producten op de markt. Maar dat neemt niet weg dat dit gewoon niet moet kunnen, of je nou A-, B-, of C merk stijgbeugels koopt. Stijgbeugels die verkocht worden moeten veilig zijn want dit is staatsgevaarlijk.

Nielojram

Berichten: 7800
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Horka Fillis veiligheidbeugel doorgebroken, vaker gebeurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 19:27

Vroegah was de orka-rijbroek anders niet te verslijten, hoor.
Was wel degelijk een A-merk.

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Horka Fillis veiligheidbeugel doorgebroken, vaker gebeurd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 15:04

Ik weet ook niet beter of Horka valt onder de A merken. Maar goed, dat staat feitelijk los van of je veilige en betrouwbare producten op de Nederlandse markt zet.

Van de verkopende partij heb ik nog geen reactie op mijn melding ontvangen.

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 16:10

De verkopende partij reageert met "helaas is de garantie van een jaar verlopen en kunnen we niks voor u doen"...
Ook dus niks over dit even melden bij de fabrikant, Horka, zo worden we met elkaar nooit beter toch?

Lokii

Berichten: 173
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Horka Fillis veiligheidbeugel doorgebroken, vaker gebeurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:52

Wat vervelend zeg. Echt absurd dat dit soort beugels nog worden verkocht als er al zoveel klachten van bekend zijn. Deze beugels horen juist veiliger te zijn als normale. Erg spijtig dat Horka hier niet serieus mee omgaat. :(

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:28

Nickeltje schreef:
De verkopende partij reageert met "helaas is de garantie van een jaar verlopen en kunnen we niks voor u doen"...
Ook dus niks over dit even melden bij de fabrikant, Horka, zo worden we met elkaar nooit beter toch?


Zelfs buiten de garantie om heb je rechten:
https://www.kieskeurig.nl/document/A19B ... AB00374E15

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... t/garantie

Zich er af maken met het is al langer dan een jaar geleden kunnen ze echt niet hiermee.

Danmaarzo
Berichten: 342
Geregistreerd: 03-03-10

Re: Horka Fillis veiligheidbeugel doorgebroken, vaker gebeurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:38

Ik heb ooit een keer gehad dat mijn Safestyle beugels op de lasnaad afbraken.
Berichtje naar Safestyle gestuurd met foto van de beugels(Beugels waren al een behoorlijke tijd oud en niet rechtstreeks via Safestyle gekocht). Heel netjes van hun berichtje terug gekregen dat ze een partij hebben gehad met breuken op de lasnaden (Wss slecht gemaakt). Kreeg toen van hun netjes een paar nieuwe beugels opgestuurd. Daarna ook nooit geen problemen meer gehad.

Zou nu dus van de verkopende partij al netjes zijn als ze dit goed op deden lossen, maar ook vanuit Horka zelf.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Horka Fillis veiligheidbeugel doorgebroken, vaker gebeurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:45

Kunnen we niet een fb bericht maken en dat samen delen? Vind wel dat Horka dit mag horen via socials.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Horka Fillis veiligheidbeugel doorgebroken, vaker gebeurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 18:01

Normaliter ben ik als verkoper van oa Horka wel gewend van goede service.
Ook wel eens klachten gehad over hun producten, de ene keer hebben ze voldoende aan enkel foto's en de andere keer willen ze graag het product ter beoordeling hebben.
Maar zelf nog niet gehad, dat ze het niet wilde oplossen.

Dat de verkopende partij het niet wilt oplossen zegt niets over Horka natuurlijk. Ik zou dat eerst hun reactie afwachten.

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-23 09:37

De persoon met wie ik inmiddels uitgebreid mail contact had van Horka zelf, had mij gevraagd de reactie van de verkoper ook te laten weten.
Die heb ik dus doorgestuurd. Zij zijn daarin teleurgesteld en gaan dat bespreken met de verkoper.
Ze willen mijn kapotte set graag hebben voor onderzoek en ik krijg ter coulance een set van hun Tech stijgbeugels aangeboden (daar was ik niet op uit maar waardeer ik wel).

Ik heb dus het gevoel dat mijn melding direct aan Horka serieus wordt opgepakt, ondanks eerdere ervaringen van anderen hier.