Mariett schreef:Een logische start is denk ik de barokshop ( https://barokshop.com/ )
Maar die had je denk ik al gevonden? De shop is recentelijk overgenomen door een vriendin van me, dus ik ben wel een beetje bevooroordeeld. Zit wel meer in het barokke/fantasy (maar ik heb een beetje inside informationen er komen van het voorjaar wel wat meer stoere/warrior achtige dingen bij).
Sellerie occitane heeft ook wel speciale dingen! https://sellerie-occitane.com/shop/en/
Wel langere levertijd/maaktijd, ze bestellen het geloof ik pas als jij op hun website besteld.
Voor zelf maken ligt het er heel erg aan wat je precies wil, en Viking/Ridder/Fantasy is vrij breed nog. Wil je iets stoers? Warrior achtig? Of wil je gaan re-enacten en dus iets historisch correct hebben van een bepaalde tijdsperiode?
aelw2000 schreef:aelw2000 schreef:Zijn hier mensen die weten waar je het tuig kan kopen voor je paard voor re-enachment?
Of hoe we dat zelf kunnen maken? (patroon, materialen ens)
Ik ben zo benieuwd en wil graag starten
Viking / ridder / fantasy tuig voornamelijk.
Sta er ook voor open om het zelf te maken!
Mariett schreef:Mensen investeren vaak heel veel tijd en geld in hun tuig, voor mensen die tuig verhuren is het vaak ook niet logisch om een set in maat shetty erbij te doen, gewoon omdat daar heel weinig vraag naar is (en in welke staat krijg je het dan terug?).
Het lijkt mij zó tof om een keer een shoot in harnas te doen! Maar ik ben een vrouw, de meeste mensen die een harnas hebben zijn mannen en hebben niet bepaald mijn maat. En dan moeten ze nog in de buurt wonen en hierheen willen rijden, want ik heb ook geen auto. En het liefst niet te duur, want ik ben student.
Sommige combinaties zijn gewoon heel lastig!
Maar als je hier al een jaar mee bezig bent wil je het kennelijk graag genoeg om er misschien wat tijd overheen te laten gaan. Beginnen met een hoofdstel is altijd een leuk idee, je kan altijd een leerbewerker benaderen (hoefijzer hier op bokt doet dat bijvoorbeeld en heeft mijn borsttuig ook gemaakt, @la.petite.abeille.art op instagram maakt prachtige dingen en heeft mijn hoofdstel gemaakt en er zijn nog véél meer goede leerbewerkers die prachtige barokke/fantasy dingen maken) of eerst voor die in het linkje gaan. Vanuit zoiets kan je dan uitbouwen: daarna kan je eens denken aan een borsttuigje, of iets voor op/onder het zadel. Als je een beetje kan naaien kan je zo'n kleed proberen te maken, misschien door een oude deken te gebruiken.
Ben je misschien niet in één keer klaar en het kost misschien wat meer, maar je hebt wel prachtig uniek spul voor jouw pony.
Gebruikers op dit forum: Carowl, DoCumera, FleurSandro, Maartje_M, Myrkvi, rob1998, Trendiction, ViveChopin07 en 13 bezoekers