[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Steentje
Berichten: 4543
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 10:46

Ik wil me ook graag melden. :wave:

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer, raak helemaal verloren in de wereld van (boomloze) zadels..
Zouden jullie misschien met me mee willen denken?

Ik ben op zoek naar een tweedehands (boomloos) zadel voor mijn zeer brede Tinker met korte rug om lange buitenritten mee te maken. Ik vind het erg belangrijk dat ik diep, veilig en 'omsloten' in het zadel zit (met een hoge pommel en cantle, zoals de 'Trekker Ultimate Luxury' bijvoorbeeld heeft). Ik neig zelf naar een westernzadel, maar dat is meer gebaseerd op gevoel. Qua postuur ben ik smal (broekmaat 36). Mijn budget is maximaal € 800,-.

Is er misschien iemand die me een beetje op weg kan helpen of een richting op kan sturen? Ervaringen zijn ook heel erg welkom. :) Dank jullie wel alvast!

,


Steentje
Berichten: 4543
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:07

Heel erg bedankt voor jullie advies!

De Silverado Extra Kort spreekt mij erg aan, evenals de Freemax en Ghost zadels. :j

Mooi zadel, Nala!

Ik wil ook graag een zadelpasser laten komen, maar ik woon in een verre uithoek (Zuid-Limburg) waar de (boomloze) zadelpassers volgens mij dun bezaaid zijn.. Weet iemand toevallig een eerlijke, kundige zadelpasser die in Zuid-Limburg komt? :)

,

Steentje
Berichten: 4543
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 00:46

Ik kom me ook melden. :wave:

Ik overweeg om de Barefoot Ride on Pad Physio Support (de suède versie, zonder schapenvacht) aan te schaffen, om stapritjes met onze brede Tinker merrie mee te maken, maar ik heb nog een paar vragen.

Zit je echt 'in' de barebackpad? Als in, een omsloten en veilig, stabiel gevoel zonder al te veel gewiebel? Ik ben namelijk een beginner, wat onzeker en ik vind het lastig om mijn evenwicht te houden, zeker bij onverwachte, snelle bewegingen. Ik vind veel grip hebben en diep, omsloten zitten, heel erg belangrijk.

Ik lees ook veel goede dingen over de Zoutewelle Support pad, maar mij lijkt de barebackpad van Barefoot fijner om echt 'in' te zitten, door de schuimblokken aan de achterkant en bij de wrongen.

Ik zoek eigenlijk een pad waar je (bij wijze van spreken) anog als een huis op blijft vastzitten als er een bom ontploft en je paard in 1 seconde 180 graden rechtsomkeert maakt, zélfs als een beginner met balansproblemen :+

Heeft iemand ervaring met (een van) beiden barebackpads?

,


Steentje
Berichten: 4543
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 10:34

Heeft er hier iemand ervaring met de Ghost Buttera Maxxi?

Ik zou hem zo graag willen testen, maar volgens mij is hij nergens als testzadel te verkrijgen in Nederland of België..

,

Steentje
Berichten: 4543
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:03

Ik heb als allereerste op jouw website gezocht, inderdaad. :D Maar ik kon (en kan?) dat model niet vinden op je webshop bij de Ghost test zadels..

,

Steentje
Berichten: 4543
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:05

Buitenzinnig schreef:
Steentje schreef:
Ik heb als allereerste op jouw website gezocht, inderdaad. :D Maar ik kon (en kan?) dat model niet vinden op je webshop bij de Ghost test zadels..


Dat klopt, ik moet deze nog bijwerken.
Maar stuur gerust een mailtje mocht je hem willen testen!


Ik heb je gemaild!

,

Steentje
Berichten: 4543
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:48

Ik heb sinds gisteren van Buitenzinnig het Buttera Maxxi zadel van Ghost te leen en vandaag hebben we ons eerste ritje gemaakt. Wát een heerlijk zadel, zowel voor onze pony als voor ons. *\o/*

Ik twijfel alleen over de maat van het zadel.. We hebben nu de standaard maat en we hebben allebei nog ruimte over in het zadel.. Zowel mijn vriend en ik zijn slank en tenger gebouwd (broekmaat 36). We hebben beiden redelijk lange benen, maar zéker geen grote, volle bipsen. Ik ben 1.72 meter, mijn vriend zo'n 1.81 meter.

Ik denk namelijk dat een piccolo maat ons beter zou passen, maar mijn vriend gelooft dat niet en is bang dat het te krap wordt. Belangrijke noot; zijn referentiekader is niet zo groot, aangezien hij als absolute beginner pas twee keer op onze merrie gestapt heeft en een 18" zadel ook — en ik citeer; 'heerlijk vond zitten', terwijl hij daar in verdronk. :+

Wat zouden jullie aanraden?

,

Steentje
Berichten: 4543
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:42

Prachtig, die schapenvachten! <3
En Daihyo, ik vind de Mandriana Jim echt geweldig staan! Maar ja, je moet er zelf natuurlijk ook fijn en stabiel in voelen.. Ben je er al helemaal over uit dat het toch de Freemax wordt?

Ik zag net toevallig dat er eentje op de Boktmarkt staat, ook nog met fork 5. :)

,

Steentje
Berichten: 4543
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:39

Mooi zadel! :j

Ook hier een singelvraag;

Ik ben aan 't kijken voor een singel aan mijn Ghost 'Buttera Maxxi' zadel. Ik geloof dat de toenmalige testsingel (de Ghost Westip van Buitenzinnig) 70 cm was en die was echt te kort voor onze rondgeribte Tinker merrie met een behoorlijke hooibuik..

Nu vind ik de Ghost Westip singel wel heel fijn voor onze merrie, dus die wil ik graag bestellen, maar voor welke maat zouden jullie dan gaan?

Ik twijfel tussen de 80 cm en 85 cm. Ik neig zelf naar de 80 cm, ook omdat de singels toch licht elastisch zijn..

,

Steentje
Berichten: 4543
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:39

Hier ook een Ghost zadel voor onze brede, rondgeribte Tinker met korte rug. :j Paard loopt er geweldig onder en vriend en ik zitten er heerlijk in!

,


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Harkie, Seventeen en 17 bezoekers