Hoofdstel voor supergevoelig hoofdje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 23:00

Avalanche81 schreef:
Hi, ik heb even jullie hulp nodig met denken.

Mijn merrie is super gevoelig op haar neus. Ik kocht een Rambo Micklem voor haar, denkende dat het fijn zou zijn met haar gevoelige hoofdje. Vergissing van de eeuw. Ze wilde hem niet om, want hij sluit aan en blijkbaar is dat een drama.

Sperriemen zijn ook geen optie, want te strak en een losse sperriem vindt ze vreselijk irritant. Wat ik snap, want het ding beweegt dan natuurlijk. Ik rijd haar nu met een westernhoofdstel. Die vindt ze prima, druk op het kopstuk is niet erg, en het ding ligt ver genoeg achter de oren om niet irritant te zijn.

Maar........ ik wil haar op termijn eigenlijk wel gaan starten, en dan gaan we helaas niet wegkomen met een hoofdstel zonder neusriem. Wie helpt mij denken? Lage neusriem is geen optie om dezelfde reden als dat een sperriem dat niet is.


Budget maakt me eigenlijk niet uit, als ik een goed hoofdstel heb, waar ze fijn op loopt, mag het duur zijn, op voorwaarde dat we het wel over uitstekende kwaliteit hebben.
Tanden zijn gecheckt, cranio sacraal therapie wil ik binnenkort proberen, maar tot nu toe lijkt de reactie vooral op de neus te zijn. Bitloos is dus absoluut geen optie, ze komt echt recht omhoog.


Lijkt me heel goed dat je er een cranio sacraal therapeut bij haalt. Die van mij had het ook en er bleek van alles mis te zijn elders waardoor het hoofd gevoelig was.
Het is een stuk beter geworden na twee behandelingen. Daarna heb ik haar verder gedesensibiliseerd op haar hoofd. Nu kan ze vrijwel alle druk op het hoofd aan...

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ineke2, Schapenvacht, Sterrenpony, xnienkevita en 107 bezoekers