Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:27


wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:29

Dat zal t niet zijn want mijne heeft die gaatjes. Die heb ik al 4 jaar en was tweedehands.
Das t nieuwe model cair maar ik dacht niet hart.

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5014
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:30

Ik heb een Isabel Werth met gaatjes onderzijde en die is toch echt al ouder. Zit wel cair in en het easy change systeem, alleen nog geen verplaatsbare beugelophanging.
Hij is te koop overigens, helaas is er weinig interesse voor. Misschien omdat hij bruin is?

Zinzi_jewel

Berichten: 8803
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:39

Sica schreef:
Ik heb een Isabel Werth met gaatjes onderzijde en die is toch echt al ouder. Zit wel cair in en het easy change systeem, alleen nog geen verplaatsbare beugelophanging.
Hij is te koop overigens, helaas is er weinig interesse voor. Misschien omdat hij bruin is?


Ligt aan je prijs of ik een bruine zou overwegen .

Ik heb een 2e handse nu
Isabelle
Wel met verplaatsbare beugel riem haken
Cair en easy change
Maar zie dus niet of t al een hart is

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5014
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:44

Vraagprijs is 500 en bespreekbaar, hij is overtrokken met leer bovenop, maar misschien is dat juist weer iets wat mensen niet willen.

Voor zover ik kan zien op foto's is het logo op het beugelriemlusje anders. de oudere modellen hebben Wintec erop staan, de Hart heeft alleen een W.
Laatst bijgewerkt door Sica op 08-11-20 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:05

Staat aan de onderkant en op het beugelriemlusje staat ook geen wintec meet bij de hart zadels :D

Afbeelding

Anoniem

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:56

Ik ben erachter gekomen dat de naam HART redelijk nieuw is, maar het systeem an sich al langer bestaat. Ik begreep zelfs dat de meeste zadels die vanaf 2016 zijn geproduceerd het systeem al hebben! Ik heb er zelf een uit 2016 en een uit 2018 met het systeem. Het staat dan alleen niet met de HART badge aangegeven, maar met een combinatie van het cair logo en het easy change logo.

Zie ook: http://www.horseandridertechnology.com/faqs/

En dan onder "How do I know if a saddle features HART?"

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:21

Zinzi_jewel schreef:
Dank je
Helaas zie ik niet of er een herkenbaar iets op de zadels staat
Zou dat graag weten ivm zoeken naar gebruikte wintec


Gebruikt zijn ze ( haast) niet te krijgen. Weet ik omdat we zelf ook gezocht hebben. En uiteindelijk dus nieuw gekocht. Ik had ook een foto van de onderkant van het zadel gemaakt net maar iemand was me voor :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:35

SusanH schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Dank je
Helaas zie ik niet of er een herkenbaar iets op de zadels staat
Zou dat graag weten ivm zoeken naar gebruikte wintec


Gebruikt zijn ze ( haast) niet te krijgen. Weet ik omdat we zelf ook gezocht hebben. En uiteindelijk dus nieuw gekocht. Ik had ook een foto van de onderkant van het zadel gemaakt net maar iemand was me voor :D.


Ik heb er vandaag nog een tweedehands gehaald voor 300 euro! Maar dan dus niet met HART badge maar wel met het systeem.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:37

Olina schreef:
Ik heb er vandaag nog een tweedehands gehaald voor 300 euro! Maar dan dus niet met HART badge maar wel met het systeem.


Ik denk dat je twee dingen verwart: Cair en HART

Cair is er al een paar jaar. Dat is het 'lucht systeem'. HART is nieuw. Dat is geen ander systeem, maar vooral meer ruitercomfort en andere materialen.

Beide hebben datzelfde Cair systeem, en beide hebben dezelfde verwisselbare kopijzers.
De verplaatsbare beugel ophanging is ook niet nieuw, en dus niet aan de HART modellen gekoppeld, maar puur aan een aantal modellen van wintec.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:45

Wat Skippy zegt klopt inderdaad. Het Cair systeem & het verwisselbare kopijzer heeft Wintec natuurlijk al langer.

HART betekend inderdaad voornamelijk meer ruitercomfort. Het is dus geen "systeem" maar meer een materiaal upgrade.

Of het een HART zadel is zie je inderdaad aan de onderkant zoals de foto van ricojoreen laat zien.

Ik denk niet dat je al veel tweedehands HART zadels gaat vinden omdat ze nog zo nieuw zijn.

Zinzi_jewel

Berichten: 8803
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:18

Volgens de Engelstalige link zijn ze er al langer
Maar staat het pas sinds kort effectief op t zadel .
Zoals ik t begreep , maar heb t vluchtig even gelezen
Zal eens rustig lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:32

Zinzi_jewel schreef:
Volgens de Engelstalige link zijn ze er al langer
Maar staat het pas sinds kort effectief op t zadel .
Zoals ik t begreep , maar heb t vluchtig even gelezen
Zal eens rustig lezen

Yup dit klopt inderdaad! De link die ik hierboven post is de link van de site van HART zelf! Gekregen van mijn zadelpasser nadat ik zelf twijfelde of ik wel het goede zadel van haar gehad had.


Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2143
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:02

OK, dus mijn (nieuwe, althans in juli gekochte) Wintec heeft HART, want beide badges? :)

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:06

Klopt Olina. daar staat dus dat voor de HART zadels het cair systeem & easy change ook al gebruikt werden.

Wat de HART zadels dus nog anders maakt is de zachte/confortabele zitting. Dus; geen groot verschil, maar wel 1 ander dingetje.

Het verschil met HART en voorgaande zadels is gewoon niet heel erg groot. Maar het zit wel lekker :))
Laatst bijgewerkt door xSannee op 08-11-20 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Berichten: 8803
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:07

Zoals het er staat wel ja

Ik heb een 2e hands isabelle
Niet gekeken of t hart of cair logo is
Wel verplaatsbare singel stoten en stijgbeugel haken
Afbeelding



Afbeelding

Ligt nog niet optimaal
Komen of risers tussen voor

Of een smaller kopijzer

Heb nog geen risers gevonden los voor enkel voor
Hopelijk heeft zadel maakster ze gewoon los op voorraad

LaDonna75

Berichten: 2143
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:11

Ik ben toevallig van de week naar de zadelmaker geweest, mijn (nieuw gekochte) Isabell Werth begon weer te schuiven. Ze hebben een smallere boom geprobeerd maar die was net té smal, dus nu zijn er blokjes tussen gezet (risers denk ik). En het zadel glijdt niet meer, blij dus!

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:14

Weet iemand hoe het kan dat mijn Wintec kussens aanzienlijk zachter zijn geworden? Zadel is nieuw gekocht 2 jaar oud en is de versie met Cair.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:14

Mijn zadelpasser, ook verkoper van Wintec zadels, zegt zelf dat de zadels met HART en die ervoor met cair/easy change hetzelfde zijn in alle opzichten. Dat zie ik ook terug op de website die Olina linkte. Heb je ergens een bron waar te lezen is dat de zitting van de nieuwe zadels anders is?

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:16

Heeft iemand al een wintec wide hart?
Ik ben benieuwd hoe ze vallen. Hopelijk niet zo plat/vlak?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:25

Wij hadden een leenzadel zonder Hart, en nu de nieuwe met Hart. De zitting is iets zachter. En bij de wrongen is het ook comfortabeler allemaal. Het zijn kleine verschillen maar ze zijn er wel. Ik vind het echt een fijn zadel, ik zit er lekker in.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:36


Anoniem

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:18

Dan ga ik er bij Wintec zelf eens achteraan. Juist voor het nieuwe zachte kussen en de zachte zitting zou ik een zadel met HART systeem krijgen voor mijn pony (Bates dressage wide) en mij is dus verteld dat als ze zowel een Cair logo als een Easy-change logo hebben aan de onderkant van het zadel zoals beschreven in de link, ze dit ook al hadden alleen nog niet onder de naam HART. Er werd verteld dat het alleen nieuw was dat het de naam had gekregen, maar niet geheel nieuw was dat het ook daadwerkelijk een nieuwe zitting en zachte kussens had.

Op de Engelse site staat ook dat een zadel met beide logo's van dezelfde voordelen als de HART zadels gebruik maakt, maar door jullie ga ik nu wel twijfelen. Zou het jammer vinden een zadel van 2000 euro te kopen als het niet de nieuwste versie is terwijl ik voor hetzelfde geld wel de nieuwste versie hoor te krijgen.

Ik zal hier laten weten wat Wintec zelf zegt

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:19

Maar Bates heeft toch geen vernieuwd hart variant? Enkel Wintec en als ik me niet vergis Arena?

Anoniem

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:29

Ik heb eerst een Bates zadel met HART badge op proef gehad dus ik denk het wel? Echter zaten hier gebruikssporen op en heb ik dus toen ik hem definitief wilde een nieuwe gekregen, zonder HART badge maar er werd mij wel verteld dat het alsnog gewoon hetzelfde zadel was. Iets wat ik voor mijn gevoel ook uit de link haalde die ik hier geplaatst had. Maar daar ga ik maar eens even achteraan hoe het nou zit want nu weet ik het zelf ook niet meer :7