Uitrijdeken zonder zadeluitsparing?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Op_zoek
Berichten: 331
Geregistreerd: 17-11-10

Uitrijdeken zonder zadeluitsparing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 20:41

Kent iemand een uitrijdeken zonder zadeluitsparing? Zelf heb ik alleen deze gevonden: https://www.agradi.nl/weatherbeeta-exer ... e-pink.htm
Ik heb alleen eigenlijk de voorkeur voor iets minder felle kleuren :o

De reden dat ik naar een deken zonder zadeluitsparing zocht, is dat ik een monoblad zadel heb. Nou zou je een deken met uitsparing natuurlijk wel over het zadel kunnen leggen en dan alleen onder de beugelriemen door. Ik denk alleen dat dat toch sneller gaat schuiven en ik ben ook bang dat het mijn zadel beschadigd.

Ik heb ook gekeken naar de vierkante uitrij-/nierdekens. In de meeste gevallen zie je eigenlijk dat deze bevestiging worden aan de singelstoten onder het zweetblad (spring-/veelzijdigheidzadels). Ik heb een monoblad dressuurzadel, dus de singelstoten zitten waarschijnlijk te laag. Een enkele keer zie ik op foto’s dat deze dekens bevestigd worden aan de lusjes waar je het restant van je beugelriem door kan steken. Die heb ik wel. Maar het ziet er op de foto’s niet uit alsof de deken dan heel stabiel ligt. Ben bang dat hij tijdens het rijden dan toch veel schuift/klappert.

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Re: Uitrijdeken zonder zadeluitsparing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:45

Een gewone uitrijdeken omdoen over je benen heen?
Moet je wel een braaf paard hebben natuurlijk:p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:47

Je zou een longeerdeken kunnen zoeken? Meeste uitrijddekens hebben inderdaad een uitsparing.
Nou heb ik nog nooit mijn deken onder het zadelblad gedaan, altijd onder de beugelriemen of beter nog (vooral met losrijden in de kou) over mijn eigen benen heen hahaha. Er zit een staartriempje onder, dus echt wild schuiven doet het niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:08


Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Uitrijdeken zonder zadeluitsparing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:14

Gewoon een normaal zweetdeken? En dan het stuk dat normaal over de schouders gaat omplooien. Dan kan je er gewoon op gaan zitten en het onder je benen houden. Dat blijft prima zitten bij mij.

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:30


Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Uitrijdeken zonder zadeluitsparing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:50


Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Uitrijdeken zonder zadeluitsparing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:10

Hier ging een vierkante prima, flapperde zeker niet. Was gewoon met een dressuurzadel.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Uitrijdeken zonder zadeluitsparing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:21

Een longeer of mendeken...die heb ik ook, is zelfs licht gevoerd van binnen. Ideaal ding.
Ik heb er 1 van ik meen rhino...echt fantastisch ding...reed er voorheen altijd mee als ik alleen een buitenbak tot beschikking had en wel een geschoren paard had...mijn trainingen waren nooit echt intensief dus durfde ik er wel gewoon de gehele training mee te rijden haha. Bij intensievere training zou een rijdeken die je na het warmrijden af kunt doen wel beter zijn natuurlijk.

Op_zoek
Berichten: 331
Geregistreerd: 17-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 07:14

Bedankt allemaal voor jullie reactie.
Zitten goede opties en nieuwe zoektermen tussen :)

Maeike1979
Berichten: 32
Geregistreerd: 29-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:25

Heb je intussen al iets gevonden? Heb zowel de Bucas Recuptex als de Kentucky geprobeerd maar bij mijn monoblad dressuurzadel werkt beide helaas niet..

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:38

Ik bevestig bij die vierkante de lussen aan mijn beugelriemen en dat gaat wel goed tot nu toe.

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Uitrijdeken zonder zadeluitsparing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:51

Reed vandaag ook redelijk onverwachts met een monoblad zadel en dacht echt .... hoe krijg ik die deken nou vast :o? Heb de lussen door de beugelriem gehaald en dat ging boven verwachting goed, de deken heeft mooi stil gelegen tijdens de rit :j