Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:53

Oh zo Nessinator! Nee hier zit wel gewoon iets op :D
Die van jou is ook mooi!! Kleur staat ook mooi!

Jammer Susan, maar wel fijn dat ze dan aan huis komen!

Ik heb volgende week springles én oefenparcours dus kan goed testen *D

LaDonna75

Berichten: 2126
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 17:17

Mooi!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:14

De zadelpasser komt vanmiddag. Ben benieuwd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:22

Afbeelding

We mogen dit demo zadel gebruiken tot ons nieuwe zadel binnen komt. Wat een verschil met de oude Wintec. Zit heerlijk. Dochter heeft hem ook goed gekeurd.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:23

Wat fijn SusanH! Veel rijplezier!

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:48

Super Susan! Welk model wordt het?

Ik ben ook heel blij met het nieuwe zadel, ik zat heerlijk met m'n springles gister *D
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:59

Ik heb geen idee hoe het model heet maar is het nieuwste model veelzijdigheidszadel. Zit nu een groene boom in.

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:24

Omdat ik geen apart topic hierover wou openen, vraag ik het hier meer eens.

Ik heb eventueel interesse in een Wintec Pro Endurance, maar ik had het idee al wat van me af gezet omdat mijn paard een rechte, platte rug heeft en me gezegd is geweest door verschillende mensen dat de boom van Wintec hier niet lekker op ligt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Uiteraard zou ik een zadelpasser willen laten komen moest ik voor dit zadel gaan, maar wil er ook geen geld aan geven als het op voorhand eigenlijk al geen goed idee bleek te zijn.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:34

Vraagje :)

Ik heb een hele tijd met een Wintec Cair gesprongen. Een van de fijnere springzadels die ik heb gehad, echter heb ik hem moeten verkopen omdat de kamer de smal was voor mijn paard. Nu kan je van alles aanpassen aan een Wintec, maar zijn er ook verschillen in kamerbreette?
Gaat ook nog is om de cognac versie, maakt het ook ietsje moeilijker

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:36

Bedoel je de kamer of de boommaat? De kussens zitten vrij ver uit elkaar met die nieuwe zadels, je hebt veel ruggegraatvrijheid (is dat 1 woord?). Dus juist een brede kamer. De boommaat, dus de breedte aan de voorkant bij de schoft, kun je aanpassen door de boom te verwisselen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:27

Kaatastrof schreef:
Omdat ik geen apart topic hierover wou openen, vraag ik het hier meer eens.

Ik heb eventueel interesse in een Wintec Pro Endurance, maar ik had het idee al wat van me af gezet omdat mijn paard een rechte, platte rug heeft en me gezegd is geweest door verschillende mensen dat de boom van Wintec hier niet lekker op ligt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Uiteraard zou ik een zadelpasser willen laten komen moest ik voor dit zadel gaan, maar wil er ook geen geld aan geven als het op voorhand eigenlijk al geen goed idee bleek te zijn.


Mijn paard heeft een hele rechte rug en wintec ligt juist goed. Veel andere niet.

bliksemflits schreef:
Vraagje :)

Ik heb een hele tijd met een Wintec Cair gesprongen. Een van de fijnere springzadels die ik heb gehad, echter heb ik hem moeten verkopen omdat de kamer de smal was voor mijn paard. Nu kan je van alles aanpassen aan een Wintec, maar zijn er ook verschillen in kamerbreette?
Gaat ook nog is om de cognac versie, maakt het ook ietsje moeilijker


Had je een wat ouder model? De nieuwe hebben namelijk juist best een brede kamer.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:18

Ik bedoel echt de kamerbrede en niet de boommaat :)

Ik had volgens mij wel een wat ouder model, wel een van kunststof al, ik zal is kijken naar de nieuwe dan

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 07:56

De kamer van de nieuwere wintec zadels is niet echt smal, maar er zijn inderdaad merken met nog bredere zoals Riuz Diaz of Fryso.

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:07

Wij hebben een Wintec 500 gepast op onze pony, maar deze was niet op voorraad. Nu vroeg ik mij af wat het verschil is tussen de Wintec Liter Cair en de Wintec 500 (beiden vz)?

Ik zag dat er al meer vragen bij stonden, dus ik gebruik dit topic even ;)

Anoniem

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:58

Mocht er iemand een 17,5 inch bruin wintec 500 met hart systeem te koop weten/krijgen, hou ik me aanbevolen :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:06

Als nieuw ook mag, de Paardenschuur in Leersum verkoopt ze :j

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:07

Santos_05 schreef:
Wij hebben een Wintec 500 gepast op onze pony, maar deze was niet op voorraad. Nu vroeg ik mij af wat het verschil is tussen de Wintec Liter Cair en de Wintec 500 (beiden vz)?

Ik zag dat er al meer vragen bij stonden, dus ik gebruik dit topic even ;)

Als ik het goed heb heeft de Lite een monoblad met dressuurstoten, de 500 een 'gewoon' vs-zadel met dubbel zweetblad en korte stoten.

Robijntjah: Succes :D denk dat je beter voor een nieuwe kan gaan, Hart is denk ik nog nieuw genoeg om weinig 2dehands aanbod te hebben

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:12

nessinator schreef:
Santos_05 schreef:
Wij hebben een Wintec 500 gepast op onze pony, maar deze was niet op voorraad. Nu vroeg ik mij af wat het verschil is tussen de Wintec Liter Cair en de Wintec 500 (beiden vz)?

Ik zag dat er al meer vragen bij stonden, dus ik gebruik dit topic even ;)

Als ik het goed heb heeft de Lite een monoblad met dressuurstoten, de 500 een 'gewoon' vs-zadel met dubbel zweetblad en korte stoten.


Ze hebben beide volgens mij gewoon een dubbel zweetblad, zie website van Wintec. Lite is van een ander materiaal en inderdaad dressuurstoten ipv korte stoten.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:16

Zijn ( eventueel de nieuwere) winters ook geschikt voor korte ruggen?
Koudbloed?( geen hele ronde rug..)

En goede passers ?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:19

Muze schreef:
Zijn ( eventueel de nieuwere) winters ook geschikt voor korte ruggen?
Koudbloed?( geen hele ronde rug..)

En goede passers ?


Er zijn kortere zadels op de markt, maar de vorm van de kussens maakt ze wel geschikter voor iets kortere ruggen dan oudere wintecs met die meer 'puntige' achterkant van de kussens.
Voor mijn haflingermerrie (tussen ouderwets en modern type in, 1,50m hoog ongeveer, geen extreem korte rug, maar ook geen langgelijnd type) is mijn wintec isabell (17,5") wel het maximale wat op haar rug past.
Bij mij is Kitty van Kifrahorse geweest om te passen, naar tevredenheid van paard en mij, maar er zijn meer goede passers natuurlijk :)

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:20

Heb nu een thorowgood. Maar zou ook weleens wintec willen proberen.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:21

Vandaag heb ik Kitty weer op bezoek gehad voor mijn Wintec Isabell. Was blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd en haar eerder heb laten komen. Hij is in 3 maanden flink bijgekomen in zijn bespiering achter zijn schoft, dus er mocht een breder kopijzer met wat extra inlage zodat hij rustig door kan groeien.

Tweedehands zal lastig zijn Robijntjah, maar nieuw is op dit moment ook niet een gevalletje vandaag bestellen morgen in huis. De levertijden lopen nog steeds op. Tenzij je net geluk hebt dat je een zadel wil wat je zadelmaker nog op voorraad heeft liggen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:22

Wij hebben idd ook nog steeds een leenzadel. Die van ons is nog steeds in bestelling.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:27

Vanillia schreef:
Vandaag heb ik Kitty weer op bezoek gehad voor mijn Wintec Isabell. Was blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd en haar eerder heb laten komen. Hij is in 3 maanden flink bijgekomen in zijn bespiering achter zijn schoft, dus er mocht een breder kopijzer met wat extra inlage zodat hij rustig door kan groeien.

Tweedehands zal lastig zijn Robijntjah, maar nieuw is op dit moment ook niet een gevalletje vandaag bestellen morgen in huis. De levertijden lopen nog steeds op. Tenzij je net geluk hebt dat je een zadel wil wat je zadelmaker nog op voorraad heeft liggen.


Hier ook blij dat ze recent weer geweest is: wij hadden ook al een kopijzer groter nodig, én ze is na een dik half jaar onder haar wintec gelijkmatiger in de bespiering geworden :j

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:20

Welk type springzadel heeft verstelbare beugelhaken?