Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: Nicole288, Coby, Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JustLizz

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:08

wat leuk om al jullie ervaringen te lezen.

Ik heb recent een wintec 500 dressuur uit 2018 overgenomen van een kennis. Het is voor mijn merrie (8 jaar) die nu zadelmak gemaakt wordt.

We zetten mijn merrie ook in voor de fokkerij dus ik vond een zadel wat makkelijk aanpasbaar is erg belangrijk. Binnenkort komt de zadelmaker om het helemaal mee netjes te leggen. Maar eerst moet ze wat verder ingereden worden want nu ga ik er zelf nog niet op ;).

Die van mij is dus nog geen HART versie, maar die van hiervoor. Ik vind hem heel zacht voelen en sta eigenlijk versteld van hoe netjes en luxe hij eruit ziet voor een kunststof zadel. De nieuwe hart 500 wel in de winkel gezien en die ziet er idd net een tikkeltje luxer uit dan de mijne, maar veel scheelt het niet.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:40

Fangio schreef:
plutolover schreef:
Ik wil volgend jaar een wintec zadel voor mijn 3jarige.

Maar meeste zadelmakers willen dat je er ook op gaat rijden. Maar ik wil graag een zo goed mogelijk opgemeten zadel voordat ik ervoor ga zitten..

Maar goed zie ik dan wel weer.

Ik heb mijn wintec laten aanmeten om mijn toen nog niet zadelmakke paard. Zadelmaker vond dit ook niet ideaal, maar snapte wel dat ik er niet meteen opstapte. Toen paardlief zadelmak was en we een rondje konden stappen en draven heb ik wel direct de zadelmaker terug laten komen om alles opnieuw na te kijken.
Dusja, ideaal is het niet, maar voor een niet zadelmakke... Ik heb het iig ook op deze manier gedaan, zodat ik wel al met een zo goed mogelijk passend zadel kon beginnen en dan gelijk laten hercontroleren zodra ik er iet of wat op kon zitten.

Precies zoals hierboven heb ik het ook met mijn merrie gedaan die we nu zadelmak aan het maken zijn.

Ook afgesproken dat zodra we een beetje kunnen rijden (dus rechte lijnen wat stap en draf zonder aan de lijn te rijden) dat ie dan meteen terugkomt om te kijken hoe het met ruitergewicht erbij gaat.

JustLizz

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:31

Mooi zadel San_ner! Staat goed op je paard!

Sowieso vind ik de wintec zadels in dit topic allemaal eigenlijk heel mooi liggen op de paarden. Leuk om te zien.

Hier komt volgende week de zadelmaker om zadel te checken voor mijn merrie die nu een tijdje zadelmak is. Nu we wat meer rond kunnen rijden komt hij kijken of het goed ligt en wat er eventueel aangepast moet worden.

In de eerste paar weken lag het zadel wel netjes maar nu we wat meer aan het rijden zijn merk ik dat het wat naar voren begint te schuiven, dus zal wel iets nodig zijn om het weer goed te krijgen :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie