Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: Nicole288, Coby, Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nessinator

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 14:37

Op mijn E-pony met relatief korte rug ligt een Wintec 500 dressuur 17". Langer paste niet bij het aanmeten, maar ik heb ook een 17" kont. Ik moest er even aan wennen, maar het is mijn eerste 'echte' dressuurzadel. Gisteren heb ik er na maanden weer eens mee gereden, en wat was dat heerlijk! Wat Marije ook zegt, ik vind hem wel echt alleen voor dressuur fijn, voor buiten (en springen) gebruik ik een (niet-wintec) springzadel. Heb voor mijn C-senior een wintec Pro springzadel, ook 17" en daar kan ik wel uren op zitten. Aan de andere kant zie ik verrassend veel wintec endurance-zadels voorbij komen op een endurance-wedstrijd, dus die moeten haast wel comfortabel zitten. Misschien ga ik ook nog wel eens voor een Isabel Werth, die lag vorige keer nog net buiten mijn budget...
Qua onderhoud: Mijn zadel is glad, dus doekje eroverheen, klaar. Springzadel is wat meer suède, dat maak ik schoon met een (schone) zachte borstel, ook klaar. Net zo makkelijk. Wat ook wel fijn is, vind ik zelf aangezien ik vaak en graag buiten (incl buitenbak) rij, is dat de Wintec 500 regenbestendig is, in tegenstelling tot leren zadels die ervan uitdrogen en de suède opties die lang nodig hebben om te drogen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:03

Ja :) Ik ben overgegaan van vzh naar dressuur en dat lag gewoon 1 op 1 hetzelfde.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:14

Ik zet mijn paard zo recht mogelijk neer, bij voorkeur niet als hij aan het eten is (hals omlaag brengt schoft omlaag en dat vertekent), drie vingers achter het schouderblad aan de bovenkant, ik voel aan de andere kant dat de boommeter ook daar 3 vingers achter het schouderblad ligt, en dan meet ik totdat het draagvlak van de boommeter echt netjes aansluit en niet klemt (dat laatste wil nog wel eens voor een (paar) maten kleiner zorgen). Ik ga bij twijfel altijd van de bredere van de twee maten waartussen ik twijfel uit. Mijn paard zit bijvoorbeeld na 4 maanden niet werken nu precies onder het randje van rood (W) en wit (XW) dus doe ik wit er voorlopig in.

Het is misschien lastig, maar kan je eens een foto maken van hoe je meet?

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:51

Sterre98 schreef:
Ik heb vandaag mijn nieuwe wintec opgehaald. En meteen vandaag geprobeerd.

Via marktplaats gekocht, bruine wintec 2000.

Ze liep er top onder *\o/*
Voor dressuur heeft ze een wintec Isabelle Werth, daar moet nu een ander kopijzer in, dus dat ga ik deze week even proberen :+

[ [url=m/WNdGal.jpg]Afbeelding[/url] ]

En voor mijn ocd <3

[ [url=m/77G9WI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goh wat toevallig, de mijne komt morgen!

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:49

Wat een knapperd <3

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:42

Ik heb zelf 3 iteraties en hopelijk komt vrijdag dan toch nog mijn 4e generatie Wintec. Er zit echt een groot verschil tussen de oude, wolgevulde, alleen in breedte aanpasbare zadels en de nieuwe, luchtgevulde, op veel verschillende manieren aanpasbare Wintecs (nog geen ervaring met HART). De nieuwe zadels zitten naar mijn mening een stuk zachter (en met HART schijnt dat nog beter geworden te zijn), de zitting is niet zo enorm meer, de wrongen zijn gevormd en daarmee zachter, zweetbladen niet meer zo enorm. Toen ik van mijn oud-oude Wintec 500 vzh overging naar mijn nieuwe wintec 500 vzh, dacht ik, goh, wat een luxe zadel, en dat is dus de standaard-uitvoering...

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:37

Waar ben je geweest, SusanH?
Mijn zadel is ook eindelijk binnen! Een foto volgt, maar het is een bruine Wintec 2000 vzh 17", en echt een droomzadel <3
Na alle uitstapjes die ik heb gemaakt naar andere zadels heb ik wel besloten dat het hier gewoon bij blijft, voor mij (en mijn huidige paarden) niks anders meer :D

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 06:36

Die is zeker mooi! Ik heb ook een Wintec Pro springzadel, maar die is een stuk minder luxe dan de jouwe! (en 2 generaties ouder, met nog niet aanpasbare kussens) Zitten er ook wrongen bij, of moet je die los aanschaffen?

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:20

Wat een plaatje San_ner!
Ik weet dat je vraag aan Sanne gericht was, maar ik zit ook in die regio (Doorwerth) en bij mij is Kitty van Kifrahorse gekomen. Die heeft alleen maar 2 modellen op de site staan, maar daar zat precies degene die ik wilde tussen!

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 06:24

xSannee schreef:
Haha ah oke! Nou daar kan ze ook genoeg mee dus :P

Oh en Nessinator; qua wrongen zit er gewoon een kleine standaard wrong op. Mocht je iets anders willen kun je die ongetwijfeld kopen, ofwel bij je zadelmaker of online?

Bij mijn springzadel zaten die er inderdaad ook bij, maar toen ik een nieuw springzadel voor mijn paard overwoog, moesten die er apart bij gekocht worden, vandaar dat ik het vroeg :)

Eindelijk een foto van mijn zadel! (hij ligt los, want paard heeft meerdere wondjes (opgelopen na de passessie) onder het zadel zitten...)

Afbeelding

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:23

Wat fijn SusanH! Veel rijplezier!

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:07

Santos_05 schreef:
Wij hebben een Wintec 500 gepast op onze pony, maar deze was niet op voorraad. Nu vroeg ik mij af wat het verschil is tussen de Wintec Liter Cair en de Wintec 500 (beiden vz)?

Ik zag dat er al meer vragen bij stonden, dus ik gebruik dit topic even ;)

Als ik het goed heb heeft de Lite een monoblad met dressuurstoten, de 500 een 'gewoon' vs-zadel met dubbel zweetblad en korte stoten.

Robijntjah: Succes :D denk dat je beter voor een nieuwe kan gaan, Hart is denk ik nog nieuw genoeg om weinig 2dehands aanbod te hebben

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:08

Ik heb een springzadel van 17", een ouder model van voor de aanpasbare kussens, wel met Cair. Ik zal hem morgen opmeten :)
Ik heb ook een vz 17", die kan ik vandaag al opmeten.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:07

Ik heb Wintec webbers voor mijn 500 dressuur, en de mono van Kentaur voor mijn 2000 vz. Ik heb met mijn 2000 vzh nog niet kunnen rijden (paard kapot), maar de webbers slijten best snel (ik rij endurance, dus behoorlijk veel en steeds door het bos). Ik zou dus ook voor die van Kentaur gaan, ook op aanraden van mijn zadelmaker.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie