Vzh zadel korte benen holle rug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valentine97
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-17

Vzh zadel korte benen holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 10:54

Hi iedereen,

Ik heb al gezocht binnen soortgelijke topics maar krijg eigenlijk alleen maar dressuurzadel te zien.

Weet iemand welke zadels geschikt zijn voor mensen met korte benen en een holle rug? Mijn pony heeft een vrij hoge schoft en is rondgeribt.

Anoniem

Re: Vzh zadel korte benen holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:55

Wat zegt de zadelpasser?

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:55

Ik had een jeffries sport dressage, maar zadel zit wel in de hogere prijsklasse. :)

Valentine97
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 11:46

brokjes schreef:
Wat zegt de zadelpasser?

Die heeft het over Wintec, maar ben daar zelf niet zo'n fan van voor mijn pony.

Valentine97
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 11:46

Jolynne schreef:
Ik had een jeffries sport dressage, maar zadel zit wel in de hogere prijsklasse. :)

Oh sorry, misschien niet helemaal duidelijk, ik ben op zoek naar een veelzijdigheidszadel, heb net mijn dressuurzadel verkocht haha.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Vzh zadel korte benen holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:50

Jeffries heeft ook vz :)

Femke_Tweety

Berichten: 11978
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:51

Ik heb een thorowgood.

En ook korte benen holle rug.

Ik heb te paard altijd wel fe neiging om eat in stoelzit te gaan zitten, maar dat accepteer ik, want daardoor geen rugpijn, en het is bij mij niet zodanig dat ik niet mee kan komen in de beweging van mijn paard.


Het thorowgood zadel zit voor mij erg fijn, er is ook heeeeeeel veel aan aan te passen. (Plek van wrongen, singel ophanging, wijze van beugels bevestigen etc) dus het was voor mijn lange bijrijdster in het verleden ook altijd comfortabel te maken. (En eenvoudig, 'gewoon' iedere keer bij het rijden oa de wrongen op mijn of haar stand plaatsen)


Ik heb de thorowgood t4 endurance. (Ziet eruit als gewoon veelzijdig, zitten een paar extra ringen aan.qua drukverdeling lag deze op mijn paard erg mooi)
Maar ze hebben tig modellen.

Valentine97
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 11:55

Femke_Tweety schreef:
Ik heb een thorowgood.

En ook korte benen holle rug.

Ik heb te paard altijd wel fe neiging om eat in stoelzit te gaan zitten, maar dat accepteer ik, want daardoor geen rugpijn, en het is bij mij niet zodanig dat ik niet mee kan komen in de beweging van mijn paard.


Het thorowgood zadel zit voor mij erg fijn, er is ook heeeeeeel veel aan aan te passen. (Plek van wrongen, singel ophanging, wijze van beugels bevestigen etc) dus het was voor mijn lange bijrijdster in het verleden ook altijd comfortabel te maken. (En eenvoudig, 'gewoon' iedere keer bij het rijden oa de wrongen op mijn of haar stand plaatsen)


Ik heb de thorowgood t4 endurance. (Ziet eruit als gewoon veelzijdig, zitten een paar extra ringen aan.qua drukverdeling lag deze op mijn paard erg mooi)
Maar ze hebben tig modellen.


Oh nice, hier heb ik wel veel aan. Maar is elk Thorowgood model dan bijvoorbeeld geschikt voor korte benen? Is het zweetblad standaard korter bij hen?

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:57

Ik had inderdaad een soortgelijk topic geopend voor een dressuurzadel. Ik rij mijn paarden ook nog met veelzijdigheidszadels. Voor beide heb ik Kent & Masters! Zeer fijne zadels met een goede prijs kwaliteitverhouding. Voor mijn ruin van 1.80m met hoge schoft heb ik de GPD en dan voor hoge schoft. Voor die van 1.60m heb ik de MGC, dat is de compact uitvoering. De knie- en kuitwrongen zijn verplaatsbaar en dat is echt ideaal voor korte benen.

Anoniem

Re: Vzh zadel korte benen holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 12:05

Ik heb voor mijn rondgeribte pony een Busse zadel met korte zweetbladen. Wel het dressuurmodel maar Busse heeft ook vzh. Ik ben zelf 1.59 met korte benen en zit er echt heerlijk in.

Kitty van Kifrahorse verkoopt ze.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Vzh zadel korte benen holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 12:13

TS wat is de reden dat je wintec voor jouw pony niet zo fijn vindt?

Die nieuwe modellen van Wintec zijn echt super comfortabel, daarnaast is er vaak veel aan te passen zodat het naar jullie wens kan worden gemaakt (zowel in de kussens dmv de panels die je zadelmaker erin kan maken als voor jezelf met beugelhaak op verschillende plekken, verschillende wrongen etc.).
Verder zijn ze ook nog heerlijk licht van gewicht wat voor je paard ook weer prettig is.

Valentine97
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 14:21

JustLizz schreef:
TS wat is de reden dat je wintec voor jouw pony niet zo fijn vindt?

Die nieuwe modellen van Wintec zijn echt super comfortabel, daarnaast is er vaak veel aan te passen zodat het naar jullie wens kan worden gemaakt (zowel in de kussens dmv de panels die je zadelmaker erin kan maken als voor jezelf met beugelhaak op verschillende plekken, verschillende wrongen etc.).
Verder zijn ze ook nog heerlijk licht van gewicht wat voor je paard ook weer prettig is.


Ik moet zeggen dat ik ook alleen de 'oudere'modellen gewend ben. Maar in vergelijking met een Kentaur bijvoorbeeld, vind ik een Wintec (zadelpasser ook) altijd net niet liggen.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:52

elisabeth96 schreef:
JustLizz schreef:
TS wat is de reden dat je wintec voor jouw pony niet zo fijn vindt?

Die nieuwe modellen van Wintec zijn echt super comfortabel, daarnaast is er vaak veel aan te passen zodat het naar jullie wens kan worden gemaakt (zowel in de kussens dmv de panels die je zadelmaker erin kan maken als voor jezelf met beugelhaak op verschillende plekken, verschillende wrongen etc.).
Verder zijn ze ook nog heerlijk licht van gewicht wat voor je paard ook weer prettig is.


Ik moet zeggen dat ik ook alleen de 'oudere'modellen gewend ben. Maar in vergelijking met een Kentaur bijvoorbeeld, vind ik een Wintec (zadelpasser ook) altijd net niet liggen.



Ik was ook nooit zo fan van wintec, maar nu voor mijn pas beleerde merrie wel bij wintec uitgekomen en tot nu toe bevalt dat heel goed. Ook in een van de wintec topics het nodige gelezen en de foto;s die daar voorbij komen zien er echt allemaal wel goed uit ook qua ligging etc.

Femke_Tweety

Berichten: 11978
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 15:05

Bottles schreef:
Ik had inderdaad een soortgelijk topic geopend voor een dressuurzadel. Ik rij mijn paarden ook nog met veelzijdigheidszadels. Voor beide heb ik Kent & Masters! Zeer fijne zadels met een goede prijs kwaliteitverhouding. Voor mijn ruin van 1.80m met hoge schoft heb ik de GPD en dan voor hoge schoft. Voor die van 1.60m heb ik de MGC, dat is de compact uitvoering. De knie- en kuitwrongen zijn verplaatsbaar en dat is echt ideaal voor korte benen.




Grappig, Kent&Masters is in feite hetzelfde als Thorowgood.

De K&M is de lederen versie, Thorowgood kunststof.
Maar qua modellen en ligging in principe hetzelfde.

DWSStable
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-08-20

Re: Vzh zadel korte benen holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 15:15

Zelf ben ik van Thorowood wel fan. Misschien een andere zadelpassen om extra advies vragen. die heeft mssn toch weer net een andere kijk er op.