Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:05

Je mag hem bij de paardenschuur overigens een week testen. Als hij niet bevalt kan ie weer terug.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:53

Al meer ervaringen met het nieuwe hart zadel?
Ik denk dat ik vd week even ga proefzitten in de winkel. :+

Mijn pony heeft alleen XW qua boommaat. Zou volgens de dealer passen in het zadel.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 21:01

Hart zadel?? Ik heb daar geen ervaring mee maar vind erg intresssant voor over een jaar

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:10

Saaams schreef:
Al meer ervaringen met het nieuwe hart zadel?
Ik denk dat ik vd week even ga proefzitten in de winkel. :+

Mijn pony heeft alleen XW qua boommaat. Zou volgens de dealer passen in het zadel.


Ik ben ook heel benieuwd naar het zadel!
Ik ga morgen langs een ruitersportzaak om te proefzitten!
Ik laat wel even weten wat ik er van vind :D

Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:29

Ik was super tevreden over mijn wintec lite dressuur deluxe 17", ik zat er heerlijk in, maar helaas paste het toch niet perfect op mijn pony, dus ga ik 'm verkopen. Mochten er hier liefhebbers zijn, mijn pb box staat open ;)

Gitta_

Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:56

@Nala welke kleur heeft je zadel?

Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:03

Afbeelding

Gitta_

Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:11

@Nala - ah jammer, ik ken iemand die nog een bruin Wintec dressuurzadel zoekt.

Succes met de verkoop!

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:20

Ik heb de nieuwe Hart mee voor de inchmaat op mijn pony!
Dit is de 500 dressuur in 17”, ikzelf zou ook in de 16,5” passen als het moet. Valt wel langer uit dan Tekna dus even aanzien!
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:22

xMarizka schreef:
Ik heb de nieuwe Hart mee voor de inchmaat op mijn pony!
Dit is de 500 dressuur in 17”, ikzelf zou ook in de 16,5” passen als het moet. Valt wel langer uit dan Tekna dus even aanzien!
[ [url=m/dn0ErE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Knap zadeltje wel!

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:36

xMarizka schreef:
Ik heb de nieuwe Hart mee voor de inchmaat op mijn pony!
Dit is de 500 dressuur in 17”, ikzelf zou ook in de 16,5” passen als het moet. Valt wel langer uit dan Tekna dus even aanzien!
[ [url=m/dn0ErE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn de wrongen bij deze met klittenband of vast?

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:54

Rainer schreef:
xMarizka schreef:
Ik heb de nieuwe Hart mee voor de inchmaat op mijn pony!
Dit is de 500 dressuur in 17”, ikzelf zou ook in de 16,5” passen als het moet. Valt wel langer uit dan Tekna dus even aanzien!
[ [url=m/dn0ErE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn de wrongen bij deze met klittenband of vast?

Met klittenband!

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:05

Zadel is enorm licht. Zacht en eigenlijk oogt hij heel chique voor Wintec termen :+
Valt wel qua zitmaat echt klein. Als ik mijn benen kwijt wil dan zal ik echt naar een 18inch moeten. Maar of mijn pony dat kwijt gaat kunnen.

Dus binnenkort maar eens op de pony laten passen. Of we uberhaupt ook wijd genoeg in het kopijzer kunnen.


Singel laten hangen. Geen elastiek. Vreemd. Ik heb altijd geleerd dat aan beide kanten elastiek het beste is? Maar de dame zei dat zonder elastiek gunstig is bij ronde paarden waar zadels snel op schuiven

Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:16

Saaams schreef:
Zadel is enorm licht. Zacht en eigenlijk oogt hij heel chique voor Wintec termen :+
Valt wel qua zitmaat echt klein. Als ik mijn benen kwijt wil dan zal ik echt naar een 18inch moeten. Maar of mijn pony dat kwijt gaat kunnen.

Dus binnenkort maar eens op de pony laten passen. Of we uberhaupt ook wijd genoeg in het kopijzer kunnen.


Singel laten hangen. Geen elastiek. Vreemd. Ik heb altijd geleerd dat aan beide kanten elastiek het beste is? Maar de dame zei dat zonder elastiek gunstig is bij ronde paarden waar zadels snel op schuiven


Ik heb met mijn tonnetje ook absoluut de ervaring dat geen elastiek het beste is.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:33

Het is heel paard afhankelijk, wel of geen elastiek.
Mijn pony loopt met de rem erop als de singel geen elastiek heeft.

Zadel ziet er wel mooi uit, wat is er nu precies veranderd aan het Hart model tov van de voorgangers?

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:56

Ik lees even mee. Heb nu de Pro Cair Endurance voor mijn ex-wedstrijdpaard. Helaas kan ik nog steeds niet goed wennen aan de zit in dit zadel en voel ik me er niet safe genoeg in. De Endurance ligt op mijn nieuwe jonge paard ook niet goed en voor haar ben ik dus op zoek naar een nieuw zadel. Volgende week heb ik een zadelpas consult en dan wil ik graag de 500 All Purpose HART testen. Ik ben benieuwd of deze beter bij haar/ons past.

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:07

Het nieuwe model lag helaas op het eerste oog al niet goed. Komt voor mijn ronde haflinger met puntige schouders te ver naar voren.
Voor de rest een heel mooi zadel en op eerste zocht lijkt het niet echt een wintexc!

Ik ben uiteindelijk gegaan voor een Zaldi met meer vrijheid en daar liep hij (letterlijk) zo mee weg

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:13

Saaams schreef:
Zadel is enorm licht. Zacht en eigenlijk oogt hij heel chique voor Wintec termen :+
Valt wel qua zitmaat echt klein. Als ik mijn benen kwijt wil dan zal ik echt naar een 18inch moeten. Maar of mijn pony dat kwijt gaat kunnen.


Valt de zitmat klein of is het meer geschikt voor korte benen? Ik zit ook te twijfelen of ik hem in de zomer wil testen, maar de zitmaat zal geen probleem worden maar mijn benen :') mijn kont past wel in een 16.5 inch maar mijn benen neigen naar 17.5 -O- dus ben benieuwd hoe dit zadel is voor lange benen mensen :P

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:25

Ik heb korte benen dan kan ik 17 inch maar voor m’n kont 17,5

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:11

Vandaag was toevallig de zadelmaker hier op stal. Dus even mijn kans gegrepen en gevraagd om haar boommaat te meten.

Ik kan dat nieuwe wintec zadel op mn buik schrijven :=
We hebben lila - extra extra wijd nodig.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:48

Saaams schreef:
Vandaag was toevallig de zadelmaker hier op stal. Dus even mijn kans gegrepen en gevraagd om haar boommaat te meten.

Ik kan dat nieuwe wintec zadel op mn buik schrijven :=
We hebben lila - extra extra wijd nodig.


Heb je zo breed paard dan?

Ik heb zelf een bates zadel en in de mijne zit de kleinste boommaat van de wide versie. Dit kon nog maar m’n haf moet niet breder worden

Wel zit hij tussen wit en lichte lila in. Dus wit is net te smal en Lila licht is te wijd er zitten nu van die geld pads onder

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:49

Ja. Ik wist wel dat ze breed was. Maar had niet verwacht dat ze eigenlijk nog meer gegroeid was. Het is ook wel klein beetje vet hoor, gezien haar revalidatie. Maar ze is met een kale boom gemeten :+

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:35

Inmiddels al mensen die enige tijd ervaring hebben met het nieuwe hart zadel? Begin steeds liever een dressuur zadel te willen (heb nu een vs zadel) en de wintec hart vind ik erg interessant. Dus misschien na de Corona eens laten passen <<)

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:54

Ik heb hem wel in handen gehad maar niet op gezeten te paard, zag er uit als een heel fijn zadel! Lag helaas niet goed op mijn haflinger kruising. Ik heb er in de winkel wel even op gezeten en vond hem een stuk beter dan de normale wintec zadels. Veel comfortabeler.

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:34

Oké klinkt goed. Of hij goed licht op je paard weet je natuurlijk van te voren nooit. Ik zit er alleen wel wat mee dat ik vrij lange benen heb maar wel slank. Mijn kont zou zeg maar in een 16.5 passen maar mijn benen hebben eigenlijk een 17.5 nodig terwijl er op mijn pony meestal maximaal 17 inch past. Lekker ingewikkeld dus. Maar ik denk dat ik hem maar eens moet proberen want anders kom je er waarschijnlijk niet achter :j maar het blijft wel een hele uitgave een nieuw zadel :$