Albion zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Albion zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 20:34

Na goed gezocht te hebben viel het mij het op dat alle merken die "in de mode" zijn zoals Custom en Sella een flink topic hebben wat loopt als een tierelier.. Een hoop mensen die een nieuwe zetel in bestelling hebben staan of hun ervaring willen delen.

Na enkele weken geleden een Albion besteld te hebben ben ik in afwachting van levering en natuurlijk ben ik benieuwd of er andere net zo blij zijn met dit merk als ik?

Momenteel rijdt ik al enkele weken rond op een SLK leenzadel, waar ik mijn draai erg in kan vinden..

Overigens heb ik een bruin zadel in bestelling staan, extra spannend dus omdat ik geen idee heb hoe de kleur in het echt uit gaat vallen..


Afbeelding
Mijn koffievos met mijn zwarte leenzadel

Noeni

Berichten: 3251
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Albion zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:43

Ik heb hetzelfde model al enkele jaren en ben er ontzettend tevreden mee.
Gelukkig geen gedwongen zit waar ik heel blij mee ben.

lochsong
Berichten: 118
Geregistreerd: 03-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:43

Wij hebben een Albion springzadel en een Albion dressuur zadel. Ze liggen goed op de pony en zijn fijn voor de ruiter. Erg tevreden dus.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:45

Ik ben een gelukkige die al 3 jaar met een SLK Albion zadel rond rijdt. Vanaf de eerste keer heerlijk op gereden en gezeten. Alleen jammer dat mijn zwarte zadel een beetje bruinig wordt op de schuurplekken. Maar kan daar ook weer niet wakker van liggen.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:56

Hier ook een Albion, monoblad.


Afbeelding


Afbeelding

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Albion zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 21:02

Is dat zadel niet standaard met rode accenten? Ik vind hem erg gaaf lucifer..

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:12

Wij hadden ook een Albion (SL), maar tot mijn grote verdriet past hij niet meer op ons paard. Nu willen we er tzt nog een paardje bij, die moeten we dan maar passend kopen onder onze Albion, want ik vind het eeuwig zonde dat we ‘m niet gebruiken....

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:23

bij het passen van een ander zadel lag de Albion helemaal geweldig op ons paard. Echter konden zowel mijn man als ik onze balans totaal niet vinden in dit zadel en zijn we voor de Passier gegaan die ook super lag. Heb dus helaas maar een zeer korte ervaring met de Albion.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:17

Flevolander schreef:
Is dat zadel niet standaard met rode accenten? Ik vind hem erg gaaf lucifer..


Klopt, maar we hebben een combi van 2 zadels :D

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Albion zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:28

Hier nog een fan!
Inmiddels al 3 Albion zadels gehad. Eén veelzijdigheidszadel en 2 keer de SLK Ultima.
Op mijn huidige paard ligt dus ook nog steeds een Albion. Ik ben er zeer blij mee :j

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:59

En nog een fan hier. :D

Ik heb een Albion revelation, wat een heerlijk zadel!!
Op dit moment heb ik geen paard wat het past, maar als het even kan pak ik dat zadel.
Fijne smalle zit ondanks de wijde kamer en ik kan makkelijk mijn bekken kantelen, anders zit ik snel met een holle rug.
Het is dat ze vrij prijzig zijn, anders had ik er meer, alhoewel ik het niet echt een zadel voor jonge paarden vind.
Is dat bij de andere modellen ook zo, of ervaren jullie dat anders?

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Albion zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 01:02

Ook hier een gebruiker van een Albion SLK Europa zadel, echt een heerlijk zadel is dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:07

Mag ik iets vragen? Hoe is de zit van de zadels? Ik zoek namelijk iets met een vrij smalle zit/twist en vroeg me af hoe dat bij deze zadels is :)

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:13

Hier ook een SLK sinds oktober vorig jaar, helaas nog niet veel kunnen rijden sindsdien...
Soms twijfel ik of ik niet beter een 18 inch had gekocht. Maar de zadelpasser geeft zelfs les in ruiterhouding en dergelijke, dus ik vertrouw er maar op dat het ok is voor mij.. Houding is niet top en mijn beugels mogen nog wat langer maar dan kan ik niet meer lichtrijden :') Dan verlies ik echt mijn balans

Afbeelding

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Albion zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:42

En als je een 18" zou hebben, dan zou je beter je balans kunnen bewaren?
Of heeft dat een andere reden?

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Albion zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:51

Moest ik hetzelfde zadel in 18 inch hebben, zou ik niet spectaculair beter gaan zitten denk ik :)
Mijn houding is echt een groot werkpunt voor mij, maar ik vraag me af of ik met een 17,5 het niet (subtiel) zou slechter maken ipv beter..

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Albion zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:55

Ik heb al 10 j een dressuur albion zadel. Altijd al tevreden over geweest. Zit ook heerlijk.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:14

Ik ben beroepshalve met zadels bezig. Ik vind Albion heel fijne zadels om mee te werken. Ik heb wel gezien dat je de oudere types om de 5 jaar op het kopijzer moet checken. Door het gebruik breekt er soms een klinknagel. Ik heb dat overigens met meer (heel goede) merken en in Engeland leer je dat dat een standaardprocedure is. Maar dan kun je echt heel lang plezier hebben van albion! Ik zoek een 18 inch hh ns slk.