Massimo Trail

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellhicha
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-11-12

Massimo Trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 18:33

Ik heb een Massimo Trail zadel op proef , om even te passen. Nu is de boom 2 maten aan te passen. Wie kan me antwoord geven op de volgende vragen;
1.Klopt het dat verstellen maar eenmalig kan?
2. Ik heb ook gelezen dat er maar een klein verschil tussen de maten zit, dus is het zadel niet heel veel breder te maken? (Niet 2 standaard boommaten zeg maar)
3.Kan ik op 1 of andere manier zien of het zadel al eens is aangepast?

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Massimo Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:39

oei, ik zou er toch een zadelfitter, of hoe heet dat tegenwoordig, bij halen.

Vind het wel trickie hoor zo een zadel passen.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Massimo Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:22

De boom is 1 maal te verstellen omdat de boom warm gemaakt wordt en verbogen. Mijn zadelpasser adviseerde mij dat sowieso niet te doen en een ander zadel te kopen omdat de boom wel zwakker wordt hierdoor. Dit was geen verkooppraatje want ze had zelf geen Massimo op dat moment.

Je kunt het sowieso niet zelf aanpassen, het gaat niet om een zadel waarbij je een andere boom erin kan doen zoals bij Kent en Masters bijvoorbeeld.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:50

Dat warm maken is onzin. Massimo gaat gewoon in de pers. Vaker een boommaat veranderen is bij elk merk niet echt aan te raden omdat de kans op breuk groot is. Massimo heeft een template van de maten op de Duitse site, die kun je uitprinten. Als je het kopijzer van je eigen zadel met een stuk ijzerdraad ofzoiets even nabuigt kun je het op de maten leggen en checken welke maat het zadel nu heeft, dat is geen hogere wiskunde.