Zadeltas aan zadel zonder zweetblad?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ingrid_92

Zadeltas aan zadel zonder zweetblad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 14:11

Ik ben me aan het oriënteren op een zadeltas voor op buitenrit. Ik ben deze zadeltas tegen gekomen. Ik lees dat je deze tas aan de singelbanden kunt bevestigen. Nu heeft mijn zadel alleen geen zweetblad, dus zou ik deze tas niet aan de singelstoten kunnen bevestigen. Zijn er meer bokkers die een zadeltas gebruiken op een zadel zonder zweetblad?

Afbeelding

Op dit moment rijd ik met een Barefoot Cheyenne zadel (boomloos) waar ook wel ringetjes aan zitten om iets aan te bevestigen aan de achterkant. Maar ik wil over een tijdje over op een ander zadel (heb tot nu toe nog niets gevonden dat passend is) en wellicht heeft die geen ringetjes.

Ingrid_92

Re: Zadeltas aan zadel zonder zweetblad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-19 21:09

Niemand?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 12:04

Ik heb inmiddels een ander zadel :) Het nieuwe model van Easytrek (boomloos). Nu wel met zweetblad met daaronder singelstoten. Geen ringetjes achterop het zadel wel voorop.

Ik vraag me alleen af wat makkelijker/handiger is. Zadeltassen voorop of achterop.
Voorop is natuurlijk het makkelijkst om iets uit te pakken, maar gaat wellicht wel strak trekken op de schoft?
Achterop gaat juist misschien weer klapperen? Twijfels!

Afbeelding

Zou hij voorop überhaupt genoeg ruimte hebben voor een tas? Want hij is nogal kort.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie