Ervaringen met de Award zadels ?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Daniquebyoux

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:39

Ik heb toevallig gisteren bij Kelly een zadel laten aanmeten. Ja, het is een smak geld maar ik vind het het compleet waard.
Persoonlijk vind ik het geen lelijk zadel, maar daar is ieders smaak anders voor toch? De wrong kon op het 'pas'zadel zo versteld worden dat we verschillende wrongen konden testen en ook konden veranderen kwa positie. Zo kwam er voor mij een ideale wrong uit op een eigen gekozen positie. Het is dus niet alleen een zadel voor mijn paard straks, maar ook voor mij.
Ik heb nu nog geen foto want het duurt nog 4-6 weken voordat hij er is.
Kelly is vakkundig, ze maakte een 2e template gisteren nadat ze na een maand weer langs was gekomen. Hierin was duidelijk dat mijn paard zwaar was aangekomen na verslapping van de training. Met haar adviezen en straks een fijn zadel kan ik weer aan de slag met hem. Ze kon mij ook namelijk vertellen hoe het zat in zijn lijf. Het staat misschien wat stom in de Award beschrijving over de rugwervels, maar daarmee bedoelen ze de buiging en bolling in het lijf.
Ik ben tevreden met de service die ik kreeg en kan niet wachten tot mijn zadel er is. Sterker nog, elk ander zadel zit voor mij niet meer zo lekker nu ik een keer op de Award heb gereden. Heerlijk zacht en comfortabel, voor mij en mijn paardenkind.

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX
DaniqueByoux op Instagram

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:15

Marjoleinvde schreef:
Zijn er toevallig al meer mensen met ervaring van de Award zadels ?
Ik vind het zelf ook gruwelijk veel geld, voor iets wat net een paar maanden op de markt is en voorderest nog niks over bekend is ..?

Ik denk dat je Kelly moet laten langskomen en het zelf ervaren. Zelf het zadel voelen ect :j

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:00

Dat is idd wel flink..

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:39

Geen idee of je het nog wilde weten maar ik heb inmiddels mijn zadel en ik ben verkocht. Het zit heerlijk, natuurlijk ook omdat ie naar mij ‘gemaakt’ is en ik merkte dat mijn paard zoooveel spanning liet gaan tijdens het rijden. Normaal knarste hij onder het zadel, nu was ie aan het briesen. Duidelijk verschil na 1 rit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:20

Daar heb ik nog geen fotos van, maar ik heb bewust gekozen voor deze wrong. Ik heb de neiging om mijn knieeen op te trekken en dat kan hiermee niet.
Plus ik wilde een diepe zit met veel wrong.

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:58

Afbeelding

Ik ben echt heel happy ermee <3

Het leer is zacht, zit heerlijk en trekt niet rond de kniewrong, dat is het model en ik vind het niet goedkoop ogen. Ieder zn mening daarin denk ik.

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:13

Nini_roosje schreef:
Daniquebyoux schreef:
[ [url=m/wDbPQk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben echt heel happy ermee <3

Het leer is zacht, zit heerlijk en trekt niet rond de kniewrong, dat is het model en ik vind het niet goedkoop ogen. Ieder zn mening daarin denk ik.

Je zit teveel op de lepel. Je zitting had een maat groter gemoeten. Door die gigantische wrong word je been naar achter geduwd waardoor je teveel op de lepel terecht komt.

Nee ik zat te stuiteren want ik vind doorzitten moeilijk en een foto is een moment opname :’)

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:06

ikheetesmee schreef:
ondanks dat dit topic al lang niet meer actief is wilde ik toch nog even iets toevoegen.
Ik heb naar deze zadels gekeken en eigenlijk valt op iedere foto me op dat de mensen niet goed in de zadels lijken te zitten. Ik zie vaak mensen die in een stoel zit zitten, hun benen op trekken of lijken te zweven op het zadel. Ik kan niet de vinger op de juiste term leggen, maar ik zie er altijd iets aan. Ik vind het er in ieder geval niet al te fijn uit zien

Ik wil daar toch tegen in gaan. K heb bij elk zadel dat k er altijd wat aan zie. We zijn mensen en mensen zijn niet perfect. Je kunt een trekje van iemand niet afschuiven op een zadel, want dat zullen ze op elk zadel doen.
Je kunt het er niet fijn uit vinden zien, maar ze zitten heerlijk. Mijn paard is er aanzienlijk beter van geworden en ik zelf ook.

Afbeelding
foto nog van Maart.

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:27

Hai!
Ben nog steeds erg happy met mn zadel. Zit er gewoon lekker in en merk dat Byoux, ondanks zijn obesitas, erg nog steeds fijn onder loopt. Het is echt je typische dressuurzadel, maar je kan er ook prima een sprongetje mee doen. Geen probleem, echt perfect voor een recreatieruiter!
Mijn verzorger (eerste foto) zit wat minder in het zadel maar dat komt omdat de kniewrong niet haar type is. Verder vind zij het ook een heerlijk zadel waar ze uren in zou kunnen zitten! Voor haar privacy is haar hoofd ff doorkrast.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:44

Als jullie zo nodig het verhaal willen weten dit is wat ik online heb gegooid én dit is wel het hele verhaal. Ik heb 2 andere GEDIPLOMEERDE zadelmakers erbij gehad. En paardensportmasseur die mijn paard door en door kent.
Ben heel tevreden geweest met Kelly maar het zadel heeft gewoon niet op mijn paard gepast!

AWARD ZADEL ! Merkzadel Award Saddle Sebastiaan Emmelkamp

Omdat Kelly mij heeft geblokkeerd OP WHATSAPP ÉN FACEBOOK (voor een 2e keer weet ik niet meer wat ik nog anders kan doen om haar aandacht te trekken.
Ga hier even voor zitten, het is een vrij lang verhaal. Ik schrijf deze recensie omdat ik geblokkeerd ben. Advies van andere wil in de situatie en hoop dat Kelly hierdoor tot inkeer komt.
Zoals sommige weten heb ik een Award zadel, dit zadel heeft mij 2777 euro gekost, kelly’s bezoekjes bij elkaar ruim 300 euro. Ik sta zelfs meerdere malen in haar folder en ik heb altijd vol lof over haar en haar werk gesproken maar helaas is het nu even anders.

Stukje voor informatie: ik had, voordat ik kelly ontmoette, eerst een merano zadel met wijde boom, deze had ik een jaar voordat ik besloot een zadelmaker, Kelly, langs te laten komen. Ik heb met dit zadel nooit problemen gehad en mijn paard heeft er nooit problemen door gekregen of vertoond. Toch besloot ik dat een checkup niet mis kan zijn en daar begon het:

In November 2018 kwam Kelly van Merkzadel bij ons op stal. Deze constateerde bij mijn paard dat zijn merano zadel toen niet paste en zelfs vele boommaten te groot was. Het zadel had een wijde boom. Hij is toen gemeten op een Medium. Balen, maar de zoektocht naar een nieuw zadel begon.
Na een moment van denken en advies van Kelly kwam ik in contact met de Award zadels die zij levert. In januari 2019 liet ik er dan ook eentje aanmeten. Nog steeds boommaat medium dus daarop aangemeten en 2777 euro lichter, maar hopelijk snel met een nieuw mooi passend zadel!
Daar was ie dan begin Maart 2019. Ik had in de tussentijd kunnen rijden dus hij was alweer wat getrainder, maar nu met het nieuwe zadel konden we hard aan de slag! We spraken in juni een onderhoudsbeurt af en daar ging ik: trainen. Weideseizoen begon ook in mei, dus vechten tegen de kilos was zeker een ding maar het ging oke.
Ik was over the moon met het zadel, ik vertrouwde kelly’s werk en had oprecht het idee dat we vooruit gingen.
Echter als ik fotos terug kijk... begon ons ‘probleem’ al in April 2019. (Zie fotos, datums bijgeleverd)
Bij die opvulbeurt werd niet veel geconstateerd behalve dat hij een boommaat was gegroeid! Dikker geworden hmm?! Dus boom groter en weer door.
En toen begon het echt. Ik had het zelf niet door, ik moest erop gewezen worden door stalgenoten, professionals en vrienden, schaam me er enorm voor maar mijn paard ontwikkelde atrofie en heeft dat nu dus blijvend. Atrofie is spierschade op de rug, wat niet meer weggaat en enkel verminderd kan worden en mijn paard last van kan hebben. Atrofie ontstaat door een slecht/niet passend zadel. Ik werd erop gewezen door instructie en liet Kelly begin September gelijk weer komen. Dit keer met het bericht dat het goed mis was. Want mijn paard had kuilen en bulten in en op de rug. Op dat moment wist ik nog niet dat het atrofie was en Kelly blijkbaar ook niet. Deze bekeek de boommaat en constateerde dat mijn paard nu maat EXTRA wijd had. Hele schok als je van medium/wijd naar EXTRA wijd gaat. Eigenlijk onmogelijk! Zelfs al komt je paard extreem aan, want dat is waar Kelly het op gooide. Ze vertelde dat de kuilen en bulten kwamen door te krappe boommaat waardoor het voor klemde en naar achter leunde en daar dus in de spieren drukte. Ze verwijdde de boommaat was en vulde het zadel niet op, met de woorden ‘als ik dat doe dan drukt ie straks nog meer in de rug’. Haar idee was ook dat dit gewoon weg zou gaan.
Ik zag na het verwijden van de boommaat geen verbetering. Dus liet ik na een maand ‘second opinions’ gebeuren. Een zadelmaker, die graag anoniem wil blijven (wat ik dan ook respecteer), heeft ernaar gekeken en het volgende geconstateerd: type boom (driehoek) is al niet geschikt voor type paard, boom past net maar paard heeft nooit boom medium gehad, kanaal voor de ruggraat is te klein gemeten, kussen zijn te weinig gevuld, vulling kussens is ongelijk waardoor van drukverdeling geen sprake is. Oplossing? Hij kon het zadel gelijk voor mij opvullen. Op de foto heeft hij links opgevuld en rechts was nog niet opgevuld maar ook niks uitgehaald. Dus is echt een vergelijkings foto.
Conclusie: paard heeft atrofie ontwikkelt door slecht passend zadel.

Nu voordat iedereen begint te schreeuwen: los het onderling op, dat heb ik geprobeerd. Ik kreeg van alles terug: het was mijn schuld, paard is gewoon te dik, ik had het eerder moeten zien. Ik ben zelfs geblokkeerd geweest, maar uiteindelijk weer van de blok gehaald. Ik ben genegeerd en uiteindelijk weer op blok beland. Ze zei mij dat ik altijd tevreden ben geweest en dat DAT een reden is dat het zadel wel heeft gepast.... ik ben geen zadelmaker.. ben maar een klant en ik ging uit van haar kennis. Tuurlijk was ik tevreden want ik wist niet beter!
Maar het feit is: dit AANGEMETEN zadel vertoonde in APRIL, een maand na aflevering al signalen dat het niet paste. En daarna heeft Kelly van Merkzadel er bij de onderhoudsbeurt niks van opgemerkt en heeft het zich verder kunnen ontwikkelen doordat het zadel nog steeds niet paste.
Als oplossing kreeg ik een ander zadel aangeboden waarvoor ik hem mocht inruilen, maar ik mocht niet omdat ik er weinig vertrouwen in had, er nog een andere zadelmaker naar laten kijken.
Ook is dat zadel niet nieuw en 800 euro goedkoper. Terwijl k juist in een nieuw zadel heb geïnvesteerd zodat ie speciaal voor boux was. En dat iemand anders dan niet mag meekijken... dat mag niet van Kelly, ongeacht wie het is.
Mijn geld terug en dan het zadel retour wilt ze ook niet.
Ik heb dus geen oplossing kunnen treffen met Kelly, ik hoop dat nog wel te kunnen, in de vorm van mijn 2777 euro terug. De ruim 300 euro aan onderhoudskosten mag ze dan in eigen zak houden en ze mag haar Award zadel retour. Ik heb het dan nog niet eens over de kosten die buiten het zadel om zijn gemaakt om mijn paard weer te helpen.

Voor nu hoop ik dat dit een wijze les is voor iedereen die bij haar een zadel wil aanschaffen. Voor mij is het misschien een dure les, maar ik hoop dat er nog iets met de situatie gedaan kan worden..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:26

Celiien schreef:
Ik moet eerlijk zeggen zosjs dat het lijkt alsof jij aandelen hebt bij deze dealmaker?
Ik zie namelijk een paard wat wellicht wat is aangekomen, maar niet zodanig van boommaat is veranderd in die hoedanigheid. Daarnaast, ook ik vind menig ruiter niet netjes zitten in het zadel van de promo's door deze zadelmaker. Ook jouw zadel zodra, als ik heel eerlijk ben, vind ik erg hellend, jou erg op de lepel zitten en rondom de schouder vind ik het ook niet lekker zitten.

Overigens zijn er meer slechte recensies te lezen, niet alleen van Danique.

Jij snapt hem.

Vooraf gaand heb ik nooit zadel problemen gehad, ik liet kelly komen om op te vullen. Zij vertelde mij dat zadel niet pastte, dus nieuw zadel erbij.
Zij had echter dit zadel niet mogen aanmeten.. de pasvorm is niet geschikt voor het paard.
En een dierenarts hoeft geen echo te maken voor atrofie. Ben jij nu zelf en dierenarts en zadelmaker?

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:53

Waarom ze zo snel verdwijnen? Ik moest alles eraf halen anders kreeg k mijn geld niet terug, maar in dit topic word ik uitgelokt en plaats daarom alsnog de recensie.
En van andere mensen, tja daarvan kreeg k te horen dat ze bedreigd worden om het eraf te halen.

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 23:07

zosja24 schreef:
Kelly laten komen die heeft der helemaal na gekeken. En wat mij opviel is dat ze niet klakkeloos het zadel op een paard pleurt.

Hier verder laat ik het bij maar dit uit vechten op internet om gelijk te krijgen vind ik best ernstig ik zie meer positief dan negatief en dit is het enige topic of iets wat ik kan vinden waar negatief op staat over dit zadel..

Nou jou ervaring was dan al anders dan die van mijn stalgenoten. 85 euro voor enkel een zadeltje erop: nee past niet, next.

En gelijk halen.. ja nee, hoef mn gelijk niet te halen want ik weet hoe de vork in de steel steekt. En wat het topic betreft. Het is uberhaupt het enige topic op bokt over Award. En verder hoor je niks omdat mensen bedreigd worden als ze hun bericht niet verwijderen.

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 06:10

zosja24 schreef:
Bedreigt worden ze is geen huurmoordenaar :')
Ze eet je ook echt niet op.
En mensen doen toen wel je ziet niet anders dus vind erg kort zichtig de eerste mensen met een award hebben deze al vanaf ergens januari? Je bent de eerste die ik er zo over spreek. Eerder niks gehoord en dat vind ik apart. Ik hoor alleen lof en dat ervaar ik zelf ook we leven nu in oktober en als probleem in april aanwezig was in Aug heb je contact met elkaar alles koek en ei?
Denk ik als ik na mezelf kijk ben je zelf niet enig sinds nalatig geweest.?

We zijn allemaal mensen en iedereen maakt fouten zonder fout leer je niet maar een kant van je fout niet inzien is zeer hypocriet.
De zadelmaker is er niet elke dag of maand en uitgaande van jou goede communicatie tot zeker Aug wat in dit topic ook staat? Was je toen al 4 maanden bezig uitgaand van je info.

Je kan het kwaad opvatten maar het verhaal klopt voor mij niet en als dit al in zo'n korte tijd gebeurd voor jaren terug had bijna niemand een passend zadel ik heb dit nog nooit gezien en 15 jaar terug ook niet. Dat moet 85 % manege paard zelfde symptomen hebben.

Nou lees het nog maar eens, want je leest echt alleen wat je wilt lezen.
Bedreigd met een RECHTZAAK. Niet om vermoord te worden, doe niet zo mal.
MAART is het zadel geleverd. JUNI was de eerste controle en SEPTEMBER de volgende. Zit dan gewoon keurig 3 maanden tussen welke beurt.
En ik ben geen zadelmaker of professional verder, dus nee ik kon de problemen niet direct zien dus ja ik zal vol lof, dus volgens jou is eens tevreden altijd tevreden??? En dan moet je maar zwijgen tot de dood? Maar Kelly had de problemen wel al kunnen zien. Want januari op de foto had hij niks en in april was er ‘ineens’ een beginnende deuk = atrofie.

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:04

Zadelfreak schreef:
Zoals ik heb begrepen is al het geld netjes retour gegaan en het scheef gemaakte zadel terug naar de zadelmaker. Dus ja ze heeft geluk gehad dat ze dat nog wilden doen voor een paard met zo extreme obesitas veroorzaakt door de eigenaar.

Kelly je banketstaaf jezelf steeds dieper vast. Met je ‘scheef’ zadel. Je bent de enige die die conclusie kan trekken aangezien jij de enige bent die het zadel voor je neus hebt nu.
Ik heb je gerapporeerd.

Nieuwe accounts in dit topic.. tja ik geloof ze niet meer

BYOUX I-VIII-MMXIII
SYOUX

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie