Ervaringen met de Award zadels ?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:21

De eerste 2 zadels, vooral de eerste, daar trekt het leer onder de wrong op het zweetblad. Het eerste zadel heeft kussens die de rug nooit mooi kunnen volgen van het paard (is mogelijk een paspaard, maar hier past het niet op).
Ik zeg niet dat de zadels slecht zijn, maar dit is het zoveelste gerebrande merk. Iedereen kan een eigen zadel laten ontwikkelen. Voor deze zou ik graag weten of ze uit Engeland komen (dan vaak goede kwaliteit), of uit een ander land (wisselende kwaliteit).

Deze zadels zou ik zelf wegens de nogal fixerende wrong niet uitkiezen. Het zadel is zelfs vermoedelijk niet eens passend te maken voor mijn lange bovenbenen. Ik zou dus zeker als jij hier voor gaat echt een proefrit willen maken. Het is een nogal dwingende wrong.

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity. Goed lezen blijken maar weinigen te beheersen.

germie

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:42

2 jaar garantie? Dat is niets. Een boom van een A-merk gaat levenslang mee. Mocht er na 15 jaar iets spontaan misgaan met een stubbenboom, dan doen ze bij stubben niet moeilijk. Hoe zit dat hier?
Vergeet niet dat 2 jaar gewoon de wettelijke EU termijn is op elk produkt.

Ik ben ook wel benieuwd wat de prijs is en waar ze gemaakt worden.

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity. Goed lezen blijken maar weinigen te beheersen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:59

Ballard_L, heb je de prijzen ergens gevonden? Op facebook lees ik 'stuur een pb'. Mogen prijzen niet open zijn?
Voor onder de 2000 heb je ook Fryso onder de maatwerk zadels (wat ik zelf een heel fijn zadel vind)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:03

Voor dat geld heb ik veel meer keuzes. Daaleman, Fryso, Ryder, MFSC, Custom, enz. En dan heeft Fryso of Ryder toch wel mijn voorkeur. Als je nu iets in de markt wilt zetten denk ik dat je rond de 1500 euro moet gaan zitten en dan dezelfde kwaliteit moet leveren als de 1800 zadels.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:06

Heb je ook foto's van het zadel op het paard hoe het er nu uitziet, en ook hoe de onderkant er uit ziet en hoe jij op het zadel zit?
Het is je eerste bericht op bokt en je profiel is leeg.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:55

EN kun je ook foto's maken van hoe het zadel op je paard ligt en hoe jij er op zit? de wrong lijkt me nogal dwingend.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:50

Daniquebyoux schreef:
Daar heb ik nog geen fotos van, maar ik heb bewust gekozen voor deze wrong. Ik heb de neiging om mijn knieeen op te trekken en dat kan hiermee niet.
Plus ik wilde een diepe zit met veel wrong.

Aha

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:32

magootie schreef:
Boras schreef:
Ik dacht bij de 1e aanblik eerlijk eerlijk gezegd dat het goedkope, opgepimpte zadels zijn. Kunststof, kwam in me op.

Ik kan met bewondering kijken naar een mooi leren zadel. Dat gevoel roepen deze zadels niet bij me op.

2000 euro zou ik dan ook nooit geraden hebben.

Ik dacht er precies hetzelfde over! Heb sinds 2,5 week een nieuw zadel en in mijn zoektocht kwam ik ook de Award zadels tegen. Ik vond ze erg plastic overkomen, en dan die prijs.

Op basis van de foto's snap ik het ook hoor. Het is net of er een soort coating over het leer zit.

Maar wat me het meest stoort is dat ze allemaal onder de wrong lijken te trekken. Overal zitten daar vouwen in het leer.

Maar foto's kunnen enorm vertekenen. Ik ken ook voorbeelden van goedkope zadels die op foto's super lijken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 08:16

Ik vooral niet vanwege de 2 jaar garantie. Passend bij 500-600 euro zadels. Dat is gewoon eu wet, maar staat niet voor kwaliteit. Wintec geeft al 10 jaar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:44

Daniquebyoux schreef:
[ [url=m/wDbPQk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben echt heel happy ermee <3

Het leer is zacht, zit heerlijk en trekt niet rond de kniewrong, dat is het model en ik vind het niet goedkoop ogen. Ieder zn mening daarin denk ik.

Ik vind dit een prachtige foto. Paard loopt in balans, ongedwongen.
Van het zadel kan ik weinig zeggen, vind het er niet slecht uitzien, hooguit dat misschien de beugel 1 gaatje langer kan (maar sommige mensen zitten dan niet lekker meer).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie