Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21767
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 09:21

Nee alleen bovenkant.

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:36

Jammer, maar bedankt voor je snelle reactie!

lauret
Berichten: 395
Geregistreerd: 28-08-07

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:58

Hebben jullie ervaring met de recuptex en hoefbevangenheid?

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:04

Ik had het vorig jaar willen proberen, maar toen waren er nog geen kleine maatjes te krijgen.
Mijn merrie was wel heel blij met haar back on track beschermers (koot beschermers voor een groot paard konden bij mijn merrie om haar pijp, niet om te beschermen, maar voor de therapeutische werking).

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:48

Leonie_M schreef:
Ik heb mijn reputex vandaag binnen gekregen. Wil hem uiteindelijk als onderdeken gaan gebruiken. Hoe snel hebben jullie het opgebouwd?


Ik heb al een tijdje een Recuptex light. Het opbouwen lukte me niet zo goed omdat mijn paard in pension staat. In het begin gebruikte ik hem alleen na het rijden op de trailer.

Nu gebruik ik hem als onderdeken onder een 100g Bucas. Wel wat meer gedoe met op- en af doen in vergelijking met een liner, maar het bevalt prima. Ik heb dit niet opgebouwd, toen de temperatuur naar beneden dook heb ik de liner uit mijn Bucas gehaald en de Recuptex er onder gelegd.

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:01

Is er getest hoe het zit met de werking ed. bij het langer om laten ( 24/7 ) De dierenarts/osteopaat laatst op stal zei me dat absoluut niet te doen. Te veel stimulatie van de lymfe. Bij mij op stal is bijna iedereen gelijk gestopt met het 24/7 dragen. 1 stalgenoot heeft hem al heel lang en ook altijd 24/7 om.

Ik wou hem er eerst ook onder laten maar nu toch maar niet gedaan. Voor een stalgenoot lastig. Die woont verder weg en eerst een poos deken om, werken en dan weer de om en dat kost dan onwijs veel tijd.

Edit; zie dat Bucas aangeeft dat het wel kan met opbouwen en dat ze zeggen af en toe af te laten.

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:13

Ik rij nu even vanwege wat redenen het ene paard minder. Had dus nu mooi de kans hem te wassen en even af te laten. Straks als ik weer volop ga rijden gaat ie weer non-stop op. Osteopaat was daar ook niet sceptisch over en had juist andere aangeraden deze deken te kopen en op te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:18

Weet iemand of deze dekens ook effect geven als je ze bv na( of voor) het rijden kort oplegt?
Ik lees overal 2 uur, maar om nou twee uur te gaan staan wachten vervolgens....

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:46

Anoniem schreef:
Weet iemand of deze dekens ook effect geven als je ze bv na( of voor) het rijden kort oplegt?
Ik lees overal 2 uur, maar om nou twee uur te gaan staan wachten vervolgens....

Ik doe ze vaak een klein uurtje op en dat gaat prima! Merk wel verschil.

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:50

De dierenarts osteopaat zei bij mij dat je na een kwartier al werking hebt van de deken.
Ik heb hem ook een uurtje op voor en na en merk veel verschil.

Anoniem

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:06

Ik doe hem op met poetsen en met mesten, dus meestal +- 1,5 uur per dag en als ik traag ben 2 uur.
Merk duidelijk verschil. Ik doe er nu ook mee in en uitstappen trouwens, dus nog een kwartiertje x 2 extra.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:16

Mijn pony met cushing heeft hem al maanden 24/7 om, toen hij net op de medicijnen stond was hij zo stijf, hij knapte er zo van op.
Dus hij ging gelijk 24/7 met de recuptex op, heel blij mee.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:29

Ik doe de deken ook maar 30 minuten tot ruim 1 uur op voor het rijden. Ondertussen stal en paddock mesten, voer klaar zetten enz. En na het rijden nog ong 30 min als ze haar bietenpulp opeet. Merk zeker wel verschil!

Anoniem

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:35

Mijn pony heeft cushing en die draagt hem 24/7, ik merk echt verschil want ze is een stuk minder stijf. Heel erg blij met de deken dus! :)

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:37

PanamaD schreef:
Fauvetje schreef:
Iemand een tip:
paard heeft bucas recuptex (als onderdeken) en een Bucas turnout erboven.
Maar op de schoft knelt het wat, na langdurig dragen schuurt het de haren daar weg... Ze heeft momenteel maat 195 ...
neem ik best een andere maat, of steek ik ergens een verlenger tussen - maar ben bang dat ie dan teveel naar achteren trekt-

Heb ik ook helaas... had deze zomer dan ook maar t haar weg gehaald op dat stuk (7cm vanaf schoft) omdat het eruit zag als en wc borstel. En nu ze 2 dagen weer de deken als onder deken op heeft zag ik allemaal eruit getrokken haren, heb dus weer dat stuk weg geknipt zodat er geen haren uit getrokken kan worden.

Maar een andere oplossing zou fijner zijn. Zal 2 sponsen misschien een idee zijn?

https://123ruitersport.nl/horze-schouderkussen.html
Ik gebruik dit zelf voor de borst, mijn paard reageert op sluitingen. Maar kan ook op de schoft gebruikt worden :)

Ik gebruik hem trouwens ook als onderdeken. Maar alleen voor en na een zware training, of concours. Dus eigenlijk niet vaker dan een keer per week 24 uur.
Vind namelijk dat hij erg scheef en naar achteren trekt. Ook zonder deken er nog bovenop.
Maar voor mijn gevoel werkt het wel, maar geen wonderlijk verschil. ;)

MyWishMax

Berichten: 25287
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:56

Hier ook als onderdeken. Ze staat helaas net te ver weg om 2 uur van te voren en 2 uur daarna de dekens te wisselen. Dan blijf ik heen en weer rijden. ;) Wij hoeven niet te mesten, dus alleen poetsen, opzadelen en na het werk bijvoeren. Dat is nog geen half uur.
Ik merk geen nadelen aan continu op, maar merk wel een redelijk groot verschil. Ze heeft van zichzelf nog wel last van spanning/gevoeligheid achter het zadel/het si gewricht. Je merkte met poetsen dat ze sommige dagen het rossen daar niet fijn vond, vooral met hengstigheid totaal niet. Nu kan ik daar gewoon poetsen en voelt ze meteen lossen met losrijden.

Hij blijft bij haar trouwens heel goed liggen. Daarom mag die ook om blijven.

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:00

Zijn er ook mensen die hem echt maar kort op leggen voor of na het rijden? Merken die ook al verschil of zouden jullie dan bijvoorbeeld de uitrijdeken eerder aanraden? Die kun je natuurlijk zonder zadel op even laten liggen.

MyWishMax

Berichten: 25287
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:02

Ik heb dat wel gedaan, Josien, maar een half uurtje was wel te kort voor mijn merrie. Wel iets verschil.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:24

Ik merk geen verschil als ik hem zo kort op heb.. of ie wel werkt als ik hem langer op... Tja dat lukt dus gewoonweg niet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:25

Dank jullie.
Ergens geloof ik niet in de werking maar lees er ook wel heel veel positiefs over.
Ik zou m met werk aan de hand wel ietsjes langer kunnen oplaten bijvoorbeeld, en verder dus echt niet veel langer dan halfuurtje voor tot halfuur/ uur naderhand..
Heb wel een wolbaal, gaat dat niet enorm zweten?
En is een light net zo prettig??

Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:29


moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:26

Anoniem schreef:
Dank jullie.
Ergens geloof ik niet in de werking maar lees er ook wel heel veel positiefs over.
Ik zou m met werk aan de hand wel ietsjes langer kunnen oplaten bijvoorbeeld, en verder dus echt niet veel langer dan halfuurtje voor tot halfuur/ uur naderhand..
Heb wel een wolbaal, gaat dat niet enorm zweten?
En is een light net zo prettig??

Ik was skeptisch, maar mijn pony hoefde niet eens meer op de metacam dankzij deze deken, je zag hem tot rust komen met de deken op.
Hij had vreselijke spierpijn en liep stokkreupel zonder recuptex, met recuptex 60% minder en duidelijk veel minder pijn en blijer.
De spierpijn kwam van de prascend, de eerste periode wennen is voor hem vreselijk naar geweest.
Toen de deken eens nat was geregend en hij af was had ik de dag erna een hele knorrige en veel stijvere pony, dus ik weet wel genoeg.
Hij had namelijk wel gewoon zijn normale deken op dus kou was t niet.
Mijne was eerst enorm harig, maar met enkel de recuptex niet zweten hoor.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:04

mijne had t vanmorgen koud onder zijn winterdeken dus stalgenoot heeft meteen de recuptex op gedaan als onderdeken, morgen weer les sinds tijden en ben benieuwd of ik weer verschil merk met rijden.
heb een tijdje niks gedaan en dus ook niet de recuptex gebruikt.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:29

Anoniem schreef:
Dank jullie.
Ergens geloof ik niet in de werking maar lees er ook wel heel veel positiefs over.
Ik zou m met werk aan de hand wel ietsjes langer kunnen oplaten bijvoorbeeld, en verder dus echt niet veel langer dan halfuurtje voor tot halfuur/ uur naderhand..
Heb wel een wolbaal, gaat dat niet enorm zweten?
En is een light net zo prettig??

Ik was ook sceptisch maar na alle verhalen op bokt ben ik toch overstag gegaan.

En heb er absoluut geen spijt van.

Ik merk echt verschil aan mijn pony , en als ik de deken op leg staat hij er ook heerlijk onder weg te dommelen :')

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:38

Ik heb ook niet altijd de tijd om de deken er een uur van te voren op te leggen. Maar ook met 20 min tot een half uur merk ik zeker al verschil. Ze is dan net wat losser en eerder fijn te rijden dan wanneer ik haar zonder deken pak.
Langer zal waarschijnlijk nog fijner zijn Maar helaas ook niet altijd een optie voor mij.