Monoblad zadel, welke buigelriemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Monoblad zadel, welke buigelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 00:02

Zoals de titel al zegt.

Ik heb een monoblad zadel, en vraag mij af welke buigelriemen ik het beste kan gebruiken.
Zelf zit ik aan de ‘dressuur’ beugelriemen te denken met aan de onderkant de gespen. Maar welke zijn dan het fijnste?
Wat voor beugels hebben jullie aan je dressuurzadel?
Let me know, ik zie de bomen door het bos niet meer..

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:07

Ik gebruik gewoon normale beugelriemen aan mijn monoblad zadel. Gewoon met de gesp boven. De gewone kan je ook omdraaien dat de gesp aan de onderkant komt. Je hebt ook enkele riemen. Maar ik vind t fijn als ik mn beugels kan opsteken.

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Monoblad zadel, welke buigelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:11

Je kan je beugels met enkele riemen ook op steken.. ik heb een sella zadel met sella enkele riemen. Dus ook geen gesp bij de beugel, maar werkt op dezelfde manier als de wintec enkele riemen. Ben er erg blij mee

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 00:33

Ik heb die van Stübben (de mono beugelriemen), zijn erg fijn en vind ik ook heel mooi :j

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Monoblad zadel, welke buigelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 01:11

En welke cm hebben jullie die enkele beugelriemen? Want ik zie 60 70 en 80 cm staan en heb geen flauw idee hoe dat werkt

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Monoblad zadel, welke buigelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 01:14

130 heb ik. Maar ik heb korte benen :+

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 01:24

Volgens mij heb ik maat L, dat is op de website van Stübben 78 cm. Ben zelf 1.69 en had ook wel maat M kunnen nemen maar met het oog op later wellicht doorverkopen oid toch maat L genomen, en deze zitten ook gewoon goed zonder gaatjes bij te prikken ofzo.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Monoblad zadel, welke buigelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 01:29

Hier ook gewone stijgbeugelriemen op een zadel met monoblad +:)+

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 04:12

robbie88 schreef:
Je kan je beugels met enkele riemen ook op steken.. ik heb een sella zadel met sella enkele riemen. Dus ook geen gesp bij de beugel, maar werkt op dezelfde manier als de wintec enkele riemen. Ben er erg blij mee


Mag ik vragen hoe jij ze opsteekt met enkele riemen? Heb zelf ook enkele maar nog geen goede manier om ze op te steken gevonden

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 07:51

Maddy_Paola schreef:
robbie88 schreef:
Je kan je beugels met enkele riemen ook op steken.. ik heb een sella zadel met sella enkele riemen. Dus ook geen gesp bij de beugel, maar werkt op dezelfde manier als de wintec enkele riemen. Ben er erg blij mee


Mag ik vragen hoe jij ze opsteekt met enkele riemen? Heb zelf ook enkele maar nog geen goede manier om ze op te steken gevonden


Bij mij zit er bovenaan nog 1 gaatje, zo kan ik ze opsteken. (Doe ik nooit overigens)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Monoblad zadel, welke buigelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:12

Halen jullie ze eraf of leg je ze over het zadel dan?

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Monoblad zadel, welke buigelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:01

er zit bij mijn riemen ook een gaatje boven in dus steek ze gewoon op

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:18

Ik heb bij alle zadels Wintec Webbers, heerlijke beugelriemen. Ze kunnen wel opgestoken worden maar dat doen we nooit. We laten ze gewoon hangen, komt er ook nooit eventueel aanwezig vuil op je zadel. Ik ben lang dus heb de 80 cm.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Monoblad zadel, welke buigelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:32

Ik zweer bij de beugelriemen van Anatomica. Kosten wel iets maar gaan jaren mee en zijn mooi dun met de sluiting aan de onderkant dus je hebt een enkele beugelriem over het zadel lopen.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Monoblad zadel, welke buigelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:59

Ik steek ze niet op, ik heb altijd hoesjes om de beugels heen en ik gooi de beugels over het zadel heen zodat ze niet in de weg hangen.

Ik heb overigens nu webbers van Wintec en daarvoor de bates versie.

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 01:39

keeyzie schreef:
Ik zweer bij de beugelriemen van Anatomica. Kosten wel iets maar gaan jaren mee en zijn mooi dun met de sluiting aan de onderkant dus je hebt een enkele beugelriem over het zadel lopen.


Ik heb ook deze en wil geen andere meer :j Supergemakkelijk en geen rare bobbel meer onder mijn been

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Monoblad zadel, welke buigelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:05

Ik heb die van stubben gehad en nu die van Bates. Die vind ik fijner. De sluiting en gaatjes zijn minder gevoelig voor slijtage dan stubben. Voordeel van stubben was de afstand tussen de gaatjes (kort) waardoor je deze perfect kon afstellen.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:19

Farjen schreef:
keeyzie schreef:
Ik zweer bij de beugelriemen van Anatomica. Kosten wel iets maar gaan jaren mee en zijn mooi dun met de sluiting aan de onderkant dus je hebt een enkele beugelriem over het zadel lopen.


Ik heb ook deze en wil geen andere meer :j Supergemakkelijk en geen rare bobbel meer onder mijn been

Deze hebben wij ook, ideale dingen.
Voor degene die ze op willen steken, bovenaan zit een extra gaatje zodat je de beugels hoog kan hangen, en dan kan je kiezen zo hangen (net onder zadelblad) of alsnog opsteken.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:24

Ik heb enkele beugelriemen van Prestige, die zijn heel fijn.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:12

Waar hebben jullie die anatomica beugelriemen gekocht? Ik heb ook een monobladzadel met monobeugelriemen met zon t-lock systeem. Ik heb bijrijders die niet op de zelfde lengte als ik rijden dus beugels moeten vaak versteld worden. In de gaten van de riemen komen lusjes los die constant rond de T gesp zitten. Mateloos irritant. Dus ik wil mono riemen met een normale gesp met pinnetje zeg maar.

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Monoblad zadel, welke buigelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:19

Ik heb de anatomica-riemen bij het Drunens ruiterhuis gekocht :)

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Monoblad zadel, welke buigelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:23

ik heb ook enkele beugelriemen maar dan die van Wintec. Super fijn in gebruik maar blijven niet super mooi helaas

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Monoblad zadel, welke buigelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:15

Ik heb zelf monoriemen met gesp laten maken van een gewone beugelriem. Werkte perfect, maar wel 'alleen voor mij'. Heb vrij korte brnen en wilde de gesp laag hebben dus waren ze niet in een grotere range verstelbaar.

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:26

Dit zijn trouwens de riemen van anatomica. Is dus met gesp en bovenaan extra gaatje om te kunnen ophangen

Afbeelding

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:38

ShadowFax schreef:
Waar hebben jullie die anatomica beugelriemen gekocht? Ik heb ook een monobladzadel met monobeugelriemen met zon t-lock systeem. Ik heb bijrijders die niet op de zelfde lengte als ik rijden dus beugels moeten vaak versteld worden. In de gaten van de riemen komen lusjes los die constant rond de T gesp zitten. Mateloos irritant. Dus ik wil mono riemen met een normale gesp met pinnetje zeg maar.

Heel herkenbaar, hadden wij ook met volgens mij wintec webbers.

Nu met die van anatomica nergens last van. Zelfs gaatjes bij geprikt voor iemand en dat werkt ook perfect.
Die van ons komen ook van drunensruiterhuis vandaan.