Hulp gevraagd bij een schuivend voltigepad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Hulp gevraagd bij een schuivend voltigepad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 18:13

Eenmaal begonnen met voltige kocht ik een dikke schuimrubberen pad om de rug van onze pony te beschermen. Eerst was het de bedoeling gewoon om mijn dochter aan het zitten op een paard te wennen. niet wetende dat zij dit zo gaaf zou vinden dat ze meer wilt.
Maar nu is het probleem de pad schuift aan de achter kant,enigszins is het de bouw van onze merrie, rond geribt en tonrond.
Maar zijn er practische oplossingen die de andere voltigeurs gebruiken?
Hier een foto voor de beeldvorming graag jullie tips en tricks!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kwita op 31-12-18 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Hulp gevraagd bij een schuivend voltigepad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:18

Tja, tis imo ook veel te groot....

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 18:22

LadyMadonna schreef:
Tja, tis imo ook veel te groot....


in de lengte , daar is al een flink stuk af inmiddels dit was echt in het begin.
Maar heb je ook bruikbare tips? want nu schuift het nog net zo hard vandaar mijn vraag.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:32

Het is helaas erg lastig als de pad schuift dit te voorkomen. Nou zie ik dat je onder je singel ook geen schuim hebt(wel aan te raden) deze voorzien met en antislip laag. Dat scheelt al heel veel schuiven en dan goed aansingelen

Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:44

Ik zou hem nog wat verder naar voren leggen.
Vaak liggen de pads zo:

Afbeelding
Dan schuiven ze het minst.

En zoals Sasika ook al zegt is wel echt handig om een schuimrubber onder de singel te leggen, dit is ook veel fijner voor het paard ivm drukverdeling.
Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Hulp gevraagd bij een schuivend voltigepad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:58

Ik denk eerlijk gezegd niet veel verder naar voren. De pad is te lang dus dan heb je te veel pad op de hals liggen..

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:01

Het dek moet voor de heupbotten liggen. Net als de foto hierboven. Doordat het paard beweegt met de achthand gaat het schuiven.
Het dek ligt wel een atuk in de nek ivm oefeningen waar voltigeurs in de nek gaan zitten maar dit dek zal niet veel verder naar voren kunnen.
En ik ga mee met hierboven door er een kussen onder te leggen voor de druk verdeling. Blijft de beugel wel liggen?

Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:05

sasika schreef:
Ik denk eerlijk gezegd niet veel verder naar voren. De pad is te lang dus dan heb je te veel pad op de hals liggen..


Tja dan moet je gaan knippen.
Ik zou hem zo knippen dan hij ongeveer zo komt te liggen:

Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Hulp gevraagd bij een schuivend voltigepad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 13:29

Iedereen bedankt voor de tips, echter is deze al ingekort maar ik had geen recentere foto.
Dat verminderde het schuiven wel iets,maar het is echt nog steeds aan het schuiven.
Het schuimrubber onder de singel hebben we inmiddels, maar dan gaat dus de singel zelf ook schuiven
dus dat maakte het probleem weer groter. In de hoes heb ik nu dus waar het de grote pad raakt een anti slip matje genaaid.Ook hebben we een bananen singel geprobeerd ipv de gebruikelijke flap dat helpt ook.( en dat is zelfs nog breder dan de gehele singel zelf).
We hebben zelfs al gekeken naar een betere singel die zijn ook breder, daar is het probleem dat het veel al maat full is. En maat pony ook echt bijna niet 2e hands komt en nieuw aan laten meten ...het is best veelgeld voor zomaar erbij in de kast. Want hier in de regio kan je dus echt nergenst terecht voor les het echte voltige les zit pas op 2,5 uur rijden. dus ja dat is echt jammer anders zat er ook meer kansen voor echte goede begeleiding in!Maar dat even terzijde.

Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:36

kwita schreef:
Want hier in de regio kan je dus echt nergenst terecht voor les het echte voltige les zit pas op 2,5 uur rijden. dus ja dat is echt jammer anders zat er ook meer kansen voor echte goede begeleiding in!Maar dat even terzijde.


Echt? Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
In welke regio zit je?
Want ik woon ook in een erge uithoek maar hier zijn op kleine afstand (max 40 minuten met de auto en de meeste veel dichterbij) al minstens 3 verenigingen die ik zo snel uit mijn blote hoofd weet.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 13:58

zeeland ,de eerste zit dus in brabant.En waar zit jij dan als er zoveel les geven?
En dan zijn er 2 bij de knhs aangegeven als les in voltige ...dat is dus zitles en niet het turnen te paard.
Het is er gewoon niet, een andere manage heeft agelopen zomer een try- out gehad, waar dus 2 kinderen bleven komen mijn dochter en nog een kindje.maar die is gestopt met gebrek aan kennis om daar in les te geven, en het was ook niet winst gevend :(

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Hulp gevraagd bij een schuivend voltigepad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:21

Ik weet wel een plek in zeeland waar ze voltige les geven maar dat is geen manege, stuur maar een PB als je info wilt!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 16:43

Djeradalover schreef:
Ik weet wel een plek in zeeland waar ze voltige les geven maar dat is geen manege, stuur maar een PB als je info wilt!


Heel heel graag!

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:50

kwita schreef:
Djeradalover schreef:
Ik weet wel een plek in zeeland waar ze voltige les geven maar dat is geen manege, stuur maar een PB als je info wilt!


Heel heel graag!


Op zorgboerderij Sam-en in Ovezande, buitenom de dagbesteding om worden de voltigelessen gegeven door gediplomeerde lesgeefster. Lucian Voet zelf, haar dochter en ik geloof meggie van kershaver (werkt ook in brabant in hoogerheide) maar van meggie weet ik niet zeker of ze ook de lessen deed of enkel op de boerderij werkt.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Hulp gevraagd bij een schuivend voltigepad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 12:08

Bedankt ik heb er een mailtje aan gewaagd, en we wachten af!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Hulp gevraagd bij een schuivend voltigepad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:03

De officiƫle voltige singels maat paard passen vaak ook op pony's, alleen moet je er een mini singeltje aan doen. Doen ze hier in de vereniging ook.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Hulp gevraagd bij een schuivend voltigepad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 00:33

Op Zeeuws Vlaanderen zit voltigeteam wildzang. Facebook is niet echt up to date maar ik geloof dat zij nog altijd actief zijn