bb-lastics

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

bb-lastics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 20:12

Hoi hoi, Ik zit al een tijdje te twijfelen om een bb-lastic elastiek te kopen. Zoals sommige van jullie misschien weten is deze bedoeld om de achterhand te stimuleren. Nu is mijn vraag of iemand hiermee ervaring heeft en weet wat dit precies doet en of de achterhand ook echt gestimuleerd word.

xx

michellevd12

Berichten: 21
Geregistreerd: 23-05-10
Woonplaats: sliedrecht

Re: bb-lastics

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:23

Hoi,

Ja ik heb een bblastic en ben er erg tevreden over!
Gebruik het alleen met longeren (enkel een singel met de bblastic er aan en verder heeft het paard alleen een kaptoom/halster om, dus geen bit met bij zet touwtjes) en ik heb het vriendinnen ook aanbevolen hun hebben er ook 1 aangeschaft ze zijn er ook zeer over te spreken want ze hadden niet verwacht dat zo iets simpels zo effectief en positief zou meedragen aan de training.

Gewoon rustig opgebouwd, eerste periode 10 minuutjes om en zo verder opgebouwd met telkens 5 minuutjes langer
Mijn paardje staat wel 24/7 in groot kudde verband dus hij heeft al best wat bespiering door het vele rondscharrelen en spelen daarmee wil ik zeggen dat hem het opbouwen makkelijk afging.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: bb-lastics

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:29

Ik volg even. Heb het product vaker voorbij zien komen. Ben wel benieuwd naar ervaringen.

Nadineh
Berichten: 63
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Oude Wetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:55

Ik werk zelf heel veel met de BB lastic. Wel enkel alleen in het longe-werk.
Vroeger wanneer ik met dubbel longe werkte en het paard bokte een keer of deed een keer wat anders raars zat mijn hart altijd in mijn keel omdat ik bang was dat hij vast kwam te zitten in een van de lijnen.
Nu longeer ik altijd met de BB lastic, deze blijft altijd op de plek zitten ook wanneer het paard even gaat bokken etc.

Het stimuleren van de achterhand doet deze band goed en hij is super makkelijk vast te maken en te verstellen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ben dus super tevreden erover en de paarden waarmee ik ermee heb gewerkt vinden de band ook allemaal geen probleem om achterlangs te krijgen.

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:56

Ik vind ze alleen nogal prijzig. Heb laatst 1 van harry's horse aangeschaft voor 9 euro (-25% korting ej, longeerband heet hij geloof ik). Precies hetzelfde concept en ik merk wel degelijk verschil. Heb er twee keer mee gelongeerd en pony liep er wel fijn mee, hij zet zijn achterhand er veel meer onder.

Edit; deze bedoel ik: https://www.ej.nl/paard/longeren/access ... 16101.html

Anoniem

Re: bb-lastics

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:03

Kan ook met een elastische bandage toch..?

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:08

Ik ken het ding als 'the promise of engagement' :j +:)+
Uit dem'gereedschapskist' van Linda Tellington.

Waarbij engagement niet alleen verloving betekent, maar ook verzameling. Ik gebruik het ding van tijd tot tijd, het werkt prima. Zowel bij het rijden als aan de longe als bij het diermlos,door de bak laten lopen ('picader').
Een ding gaat er net iets minder goed mee, dat is uitgestrekte draf.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:34

Vroeger deden mensen zo longeren gewoon doormiddel van een elastische bandage aan de longeersingel te knopen achter de billen langs. Is denk ik ook een stukkie goedkoper :')

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:43

Daphneeeej schreef:
Vroeger deden mensen zo longeren gewoon doormiddel van een elastische bandage aan de longeersingel te knopen achter de billen langs. Is denk ik ook een stukkie goedkoper :')
of een dekensingel? Tenminste, ik zie zo geen verschil tussen dit ding en zo'n elastische singel voor om een zweetdeken :Y)

Anoniem

Re: bb-lastics

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:49

Die is wat lastiger vast te maken denk ik?
Qua bevestiging?

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:10

Anoniem schreef:
Die is wat lastiger vast te maken denk ik?
Qua bevestiging?

Voor €35 knoop ik toch liever een bandage vast :+

Anoniem

Re: bb-lastics

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:10

Ja bandages wel, maar hierboven noemde iemand een dekensingel

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:13

Deden dan een oude bandage stuk afknippen en dan maakte je gewoon met een knoop aan de longeersingel vast was niet zo lastig. Je vind ze zo voor een euro op marktplaats.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:41

Floran schreef:
Daphneeeej schreef:
Vroeger deden mensen zo longeren gewoon doormiddel van een elastische bandage aan de longeersingel te knopen achter de billen langs. Is denk ik ook een stukkie goedkoper :')
of een dekensingel? Tenminste, ik zie zo geen verschil tussen dit ding en zo'n elastische singel voor om een zweetdeken :Y)


Linda Tellington gebruikt beide, maar het werkt anders.
In beide gevallen richt je de aandacht van je dier op de achterhand.
Wel is het zo dat het elastiek vaak meer uitnodigt tot ondertreden - een touw kan veel meer voelen als een beperking.