Waaauw, wat een leuk topic!
Ik heb een kleinzoon van Shamrock Mr. Oliver staan, een vosruintje van 14 jaar oud.
Afstamming is Den Bramel's Bucco x Shamrock Mr. Oliver (moeder is Wildzang's Ruth v. Shamrock Mr. Oliver).
Misschien leuk om te weten, de pony heeft heel lang op internationaal niveau gelopen voorop in het vierspan, hij heeft in 2013 zelfs op het Wereldkampioenschap een bronzen medaille behaald in de marathon

Over zijn karakter kan ik heel veel zeggen: In de eerste plaats is Magic heel druk. Stress, spanning, springen en stuiteren. Maar daarnaast is hij ook een held op sokken, een heel lieve pony in de omgang, zo ééntje waar je een peuter zonder begeleiding zou durven bij laten, die nooit of nooit zal trappen of bijten, die zelfs geen voet zal verzetten als je het niet vraagt. En hij is ook een pony die altijd en overal voor je wil werken, hij zal liever dood vallen dan je in de steek laten. Een leeuw in de marathon.
Qua exterieur is hij niet zo voordelig gebouwd, wat steil in de schouder en vooral lang/week in de rug. Niet echt ideaal om verzameld te lopen en vanuit het achterbeen te werken.
In zijn bewegingen is Magic echter heel erg flitsend, met enorm veel wow-factor, één van de sjiekste pony's die ik ooit al heb zien lopen.
Ik heb Magic overgenomen omdat hij volledig blokkeerde en daardoor niet meer geschikt was voor de sport. Er is ooit eens wat heel erg fout gegaan, waardoor hij vast is komen te zitten in een marathonhindernis en zijn hele tong kapot heeft getrokken. Daardoor is hij volledig zijn vertrouwen in het mennen, in zichzelf, en ook een beetje in de mens, verloren. Hij verdraagt geen zweephulpen en luide of harde stemhulpen, wordt heel erg onzeker als je moeilijke(r) oefeningen van hem vraagt en lijkt altijd een beetje angstig/wantrouwig.
Ondertussen ben ik al anderhalf jaar aan het proberen om hem terug zijn rust te leren vinden. Het heeft er lang naar uitgezien dat het zou lukken, omdat we echt grote sprongen vooruit maakten. Maar de laatste paar maanden lijken we vast te zitten, begin ik te vrezen dat we aan onze limiet zijn. En helaas kunnen we nog lang niet spreken van rust en ontspanning. Daarom heb ik nu beslist om het mennen even te laten voor wat het is, en wat aan zijn rust en balans te gaan werken onder het zadel. Daar zijn we nog maar heel kort mee bezig, ik geloof dat ik er nog maar 8 keer heb op gezeten, maar hij pakt het rijden wel goed op en zal nooit bokken of springen.
Ik ben heel erg benieuwd naar het karakter en de bewegingen van jouw pony trouwens, wil graag eens zien of er wat in de genen zit
Wat foto's van Magic:

Portretfoto:
[ [url=m/f2Fwpc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Portretfoto:
[ [url=m/CAHoSo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Portretfoto:
[ [url=m/DrXHay.jpg]Afbeelding[/url] ]
Standfoto:
[ [url=m/cOw5uw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Standfoto:
[ [url=m/0hU3eZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Magic in rij-outfit (hij ziet er super enthousiast uit