Nakomelingen Mc Jonas

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

littleroosie

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:52

Kimmm ik denk juist dat het karakter wel bij mc jonas vandaan komt. Ik heb Zazoe een tijdje gereden voor de verkoop en was zeker een plezierig paard om mee te werken en dat is ze bij de nieuwe/huidige eigenaar ook. Ik heb mac jonas zelf gezien bij meijer en die heeft echt niet zo'n fijn karakter. Ondertussen hoor ik het vaker dat een nakomeling van Mac Jonas niet makkelijk is onder t zadel wanneer ze aan het werk gaan.

Botticelli (Paddox X Samber) Z1 + 2 (GGK voor het bonte paardenstamboek) https://www.facebook.com/botticellihengst
Disan Montana (TomTom X Criminal Law) ster L1 + 1
Big Hunk of Love (Botticelli x TomTom)

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:34

littleroosie schreef:
Kimmm ik denk juist dat het karakter wel bij mc jonas vandaan komt. Ik heb Zazoe een tijdje gereden voor de verkoop en was zeker een plezierig paard om mee te werken en dat is ze bij de nieuwe/huidige eigenaar ook. Ik heb mac jonas zelf gezien bij meijer en die heeft echt niet zo'n fijn karakter. Ondertussen hoor ik het vaker dat een nakomeling van Mac Jonas niet makkelijk is onder t zadel wanneer ze aan het werk gaan.

Ooeeh bah, niet fijn om te horen en bevestigd voor mij toch stiekem wel om echt voor krem te gaan bij mijn merrie...dit heb ik wel eens eerder gehoord namelijk maar dacht toen ook dat het bij de merrie weg kwam...maar niet dus...jammer zeg...denk dat mijn keuze inmiddels wel 90% zeker is dan om voor krem te gaan ipv mcjonnas

Overigens denken de hengstenhouder en ik allebij dat krem mijn merrie redelijk mooi kan aanvullen ook...mooie hals, vlak beenwerk (wat voor mij belangrijk is ivm rugklachten) breedte van mijn merrie hopelijk mee, ietswat luxer van krem mee en beide een goed/uitmuntend karakter...

Dit is overigens mijn merrie:
Afbeelding

Afbeelding

♥Jaike van Hoeve Jacolie♥
♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥
♥Ardino de Bianco & Bruno Go-Go♥

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:11

littleroosie schreef:

Oke dat is wel typisch dan. Wat ik van Zazoe weet is dat ze wel andere paarden de wei uit probeerde te krijgen, dat ze ook echt niet met andere merries kon blijven staan. Dat was volgens mij ook een van de redenen dat ze weg moest. Dat heeft Zensi dan weer niet, ze is wel heel dominant en staat op nummer 2 in de wei. Toch vindt ze het wel heel fijn om onderdeel uit te maken van de kudde, ze is niet heel zelfstandig op dat gebied. Zeker de eerste paar keer toen we met haar gingen werken.. complete paniek dat ze bij de rest weg was. De eerste weken kreeg ik haar niet eens uit de wei, dan was het een wedstrijdje touwtrekken. Gelukkig is dat wel voorbij, ze probeert het af en toe nog wel eens een keer maar dan ben ik altijd blij dat ik mijn trainingshalster heb.

Ik zat laatst een beetje te googlen over sensibele paarden en toen vond ik een heel mooi artikel van Hester Bransen van Ruitergevoel, wat echt 100% Zensi beschrijft:
http://ruitergevoel.com/2014/01/01/de-o ... te-rijden/

En dan weet ik gewoon niet of dit is wat ik wil. Ze is zo anders geworden. Stel dat ze 30 wordt, dan ben ik nog 25 jaar zoet. Dan ben ik zelf ook oud en versleten :P Ik heb echt wel de bewuste keuze gemaakt om een jong onbeleerd paard te kopen, mede door ervaringen die ik heb gehad in het verleden. En ik heb geen paard gekocht met de intentie om haar 1,5 of 2 jaar later weer te verkopen. Ik zit zo in dubio, ik wil haar heel graag houden want ja.. je hecht je wel aan je paard. Het is een heel leuk dier, maar het is wel veel te kostbaar om er alleen maar naar te kijken. Ik voel me ook gewoon schuldig naar de vorige eigenaar en de fokker, omdat zij blij zijn dat ze een goed huisje heeft gevonden. En dan zou ik haar weer wegdoen. Ik weet ook wel dat het iets is waar ik eigenlijk niet over na moet denken, maar dat doe ik toch.

Zensi VDNH (MC Jonnas x As We Wish M) <3

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:12

kim_1990 schreef:
littleroosie schreef:

Ooeeh bah, niet fijn om te horen en bevestigd voor mij toch stiekem wel om echt voor krem te gaan bij mijn merrie...dit heb ik wel eens eerder gehoord namelijk maar dacht toen ook dat het bij de merrie weg kwam...maar niet dus...jammer zeg...denk dat mijn keuze inmiddels wel 90% zeker is dan om voor krem te gaan ipv mcjonnas

Overigens denken de hengstenhouder en ik allebij dat krem mijn merrie redelijk mooi kan aanvullen ook...mooie hals, vlak beenwerk (wat voor mij belangrijk is ivm rugklachten) breedte van mijn merrie hopelijk mee, ietswat luxer van krem mee en beide een goed/uitmuntend karakter...

[ [url=m/88mqsv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HrCTOP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou dan is de keuze zo snel gemaakt toch.. :) Wil je fokken voor jezelf? Of kijken wat eruit komt en voor de verkoop?

Mooie merrie trouwens!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:33

Kimmm_ schreef:
kim_1990 schreef:
——————————————————————

[ [url=m/88mqsv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HrCTOP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou dan is de keuze zo snel gemaakt toch.. :) Wil je fokken voor jezelf? Of kijken wat eruit komt en voor de verkoop?

Mooie merrie trouwens!

In eerste instantie gewoon voor mezelf :j

En thnx! Ben ook erg blij met haar :D

♥Jaike van Hoeve Jacolie♥
♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥
♥Ardino de Bianco & Bruno Go-Go♥

littleroosie

Re: Nakomelingen Mc Jonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:54

Kimmm, Zazoe stond bij mij gewoon in de kudde buiten zonder probleem. Angelique heeft haar verkocht omdat Zazoe te klein voor haar was en meer sportpaard dan recreatie paard. Ik heb haar toen een tijdje op stal gehad om door te rijden maar ken Zazoe al vanaf veulen. Heb in oktober nog samen met Botticelli en Zazoe en haar eigenaar de desert trail gereden.

Botticelli (Paddox X Samber) Z1 + 2 (GGK voor het bonte paardenstamboek) https://www.facebook.com/botticellihengst
Disan Montana (TomTom X Criminal Law) ster L1 + 1
Big Hunk of Love (Botticelli x TomTom)

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:25

littleroosie schreef:
Kimmm, Zazoe stond bij mij gewoon in de kudde buiten zonder probleem. Angelique heeft haar verkocht omdat Zazoe te klein voor haar was en meer sportpaard dan recreatie paard. Ik heb haar toen een tijdje op stal gehad om door te rijden maar ken Zazoe al vanaf veulen. Heb in oktober nog samen met Botticelli en Zazoe en haar eigenaar de desert trail gereden.

Oh met Jolanda! Dan weet ik wel wie je bent inderdaad :o Tegen mij zei Angelique iets anders, maar goed.. dat maakt verder niet uit.

Zensi is ook echt sportpaard en absoluut geen recreatiepaard. Ik ben gewoon heel benieuwd of ze nog wat minder 'schieterig' wordt. Ze heeft iemand nodig die niet zo snel van slag is. Het meisje wat er nu op rijdt is dus zo, maar ik niet.