Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:50

@Stephanie: het lijkt er inderdaad wel op dat ie een dikke staart heeft. Nog geen borstel doorheen gehaald. Hij krijgt pas een make-over beurt zodra hij op stal komt. Dan zal ik wel merken of ie dikke staart heeft :P

@Nessie: dat klinkt goed. Doe mij ook maar zo karakter graag :D

Ik rij nu nog King's halfbroer maar die moet dadelijk ruimte maken voor King. Dat is wel echt naar want deze halfbroer is ook wel echt gaaf paard. Helaas kan ik niet alles houden :'(

Nessie

Berichten: 8578
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:56


Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:09

Knapperd hoor, die Eston! En wat gaaf dat je ook bitloos rijdt. Dat wissel je af met hoofdstel en bit?

Nessie

Berichten: 8578
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:26

Ja al rijd ik nu meestal wel bitloos. De les maandag had ik hem wel op het bit, maar toen ging mijn instructeur er ook grotendeels op ivm verwonding aan mijn voet. Was wel leuk om te zien iemand anders (en een gp ruiter) echt aan het trainen op hem! Hij vond hem ook erg fijn te rijden en een soepel paard :)

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:54

Klinkt goed! +:)+ Ja dat vind ik ook leuk om te zien als een ander d'r even op gaat. Even zien hoe het er (ongeveer) uit ziet

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:07

Mooie complimenten Nessie!

Onze Everdale zijn we nu af en toe aan het longeren weer, eerst beetje leren ontspannen met bijzet en even zien hoe dat gaat. Misschien doen we ze weg om iemand anders het eerste stuurwerk erop te laten zetten. Al is ze braaf tegenwoordig, heeft veel looplust, maar bokken ofzo heeft ze nog niet gedaan. Aan de longe oogt ze gelukkig wel iets groter dan de 1.60 die ze nu amper haalt :)
Kort filmpje met gsm:
https://youtu.be/irxOFRgj8mI

Nessie

Berichten: 8578
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:59

Loopt fijn :) ^

Hier trainen we rustig door, hij doet het allemaal erg fijn.
Afbeelding

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:38

Knapperd :)
Mijn vader zit ondertussen op onze Jena, ze is braaf! Gisteren eerste keer galop onder het zadel en eerste keer los stap en draf in de piste ook. Meteen een beetje schriktraining erbij genomen aangezien de idiote stalkat graag voor de voeten ging lopen :)
Dus we doen nu het toch lekker zelf verder. Als mijn 60-jarige paps het aandurft kruip ik er binnenkort ook wel eens op :D

Zag dat Everdale niet slecht liep in Roosendaal, iemand hem nog live gezien onlangs? Er zit naar het schijnt wel wat spanning op of zijn dat geruchten? :)

Nessie

Berichten: 8578
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:32

Heb je beelden? :D Heb Everdale nog nooit live gezien, wordt eens tijd!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:40

Nee ik zag uitslag van de proef donderdag, ken iemand die mee reed vandaar! Donderdag 2de en zaterdag 3de, mensen die hem zagen lopen zeiden dat ie sterk liep maar nog fijner kon loslaten in oa de pirouettes ofzo. Ben zelf ook wel benieuwd hem eens in het echt te zien of filmpje te zien!

Nessie

Berichten: 8578
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:47

Bedoelde die van jouzelf :D

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:24

Hahahaha ik dacht al “Je hebt er een nakomeling van en je hebt hem nog nooit op een filmpje gezien?” :+ :D

Heb wel een filmpje, zal je pb sturen ;)

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:17

Van de KWPN-site:
Citaat:
Van de 259 paarden die zijn geslaagd voor de IBOP, mag Everdale zich hofleverancier noemen. Hij bracht maar liefst 31 IBOP’ers en blijft daarmee ver voor op de nummer twee met 15 nakomelingen, Charmeur. Met dertien IBOP-merries zien we vervolgens Desperado gevolgd door Apache met twaalf en Dream Boy met elf IBOP’ers. Van deze vijf hengsten behaalde de nakomelingen van Dream Boy gemiddeld de hoogste score, namelijk 80 punten. De nazaten van Everdale deden daarvoor niet veel onder, hun gemiddelde score was 79 punten


Ze doen het niet slecht, de Everdales 8-)

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:48

Wauw, dat zit er goed uit. En zoals gezegd steekt ie er met kop en schouders bovenuit.

Anniique

Berichten: 186
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: VELP GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:46

Ik verwacht dit jaar een veulentje van Everdale en was benieuwd of er meer zijn die een veulen van Everdale verwachten dit jaar?

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:48

Wij verwachten er weer eentje ja :) uit de Ampère x Weltmeyer!

Anniique

Berichten: 186
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: VELP GLD

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 07:36

Oo leuk **\O/**, wanneer verwachten jullie het veulentje? Hier rond 8 mei.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:56

Denk ook zoiets, eind april begin mei!

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:56

Plaatsen jullie een foto van de veulentjes die dit jaar geboren worden? :)

Onze Everdale gaat goed. Hij krijgt steeds meer beweging waardoor ik steeds moeilijker kan zitten (merk dat dat moeilijk is als je maar 2 uurtjes per week op een paard zit), maar heel blij met hoe hij zich ontwikkelt. :D Afbeelding

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:05

Oh dat is een leuke!
Onze 4jarige Everdale wordt hopelijk nu eindelijk goed doorgepakt wat het zadelmak maken betreft :D Iemand gevonden om de eerste ritten te laten doen, ben benieuwd!

En ja ik post wel een foto! :D Twijfel nu even of zij de eerste is of de andere merrie, er is er eentje eind april/begin mei en eentje begin juni :P

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:41

Oeh dat ziet er al goed uit! +:)+ Ik hoop dat die van mij er over een jaartje ook zo ongeveer uitziet. Maar vooralsnog ziet hij er nog zo uit:
Afbeelding

Ik ben nu een plan van aanpak aan het opstellen. Ik moet eerst een stal voor hem vinden, hopelijk heeft mijn instructrice plek voor hem. Even afwachten... En dan zal hij eerst gecastreerd moeten worden :x Het leuke van die jonge beesten is natuurlijk dat je in een half jaar tijd een heel ander paard hebt. Hij is nu nog dun en heeft totaal geen bespiering.

Nessie

Berichten: 8578
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:33

IPhone is leuk, hij doet het echt netjes!

Ben benieuwd Stral, fijn dat je iemand hebt gevonden :)

Leuk dier Esther :)

Binnenkort neem ik Eston ook weer eens mee op wedstrijd. We trainen nu nog thuis (hij is fris... :+ ) en doen wat grondwerk voor de afwisseling.
Afbeelding

Afbeelding

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:38

Kan echt niets anders zeggen telkens dan dat hij zo knap is :D

Ja het is een beetje zoeken geweest, met mijn zwangerschap en nu baby thuis, focus van mezelf ligt op mijn eigen merrie trainen, dus het werk met de jonkies was voor mijn papa vooral. Met zijn 60 jaar niet zo gigantisch verantwoord meer :) Hij heeft er een paar keer opgezeten maar 't is beter dat er iemand op gaat die durft doordoen. Ondertussen 2 van de 3-jarige ook goed aan de (dubbele) longe zodat die jongen er meteen 3 kan komen doen.

Fokken is leuk, maar veel werk als ze groter worden :D Ben wel benieuwd hoe ze het alledrie echt gaan doen onder het zadel!
Hoop wel dat het volgende Everdale'tje hetzelfde kleurtje heeft als Eston :D

Anniique

Berichten: 186
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: VELP GLD

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:31

@welshfan97: Ik ga ook zeker foto's plaatsen als het zover is :)

Dit is trouwens mijn combi:

Afbeelding

Afbeelding

De merrie is Charelle Verte (Ticallux Verte x Lemmod), spring gefokt maar nooit naar keuringen of wedstrijden geweest. Maar wel een goud karakter. De fokker wilde haar zelf houden alleen ze is te klein gebleven en toen hebben wij haar gekocht. *\o/*

Anniique

Berichten: 186
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: VELP GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:52

Gisteren ben ik bij de van Olst hengstenshow geweest en heb ik Everdale weer gezien. Hij liep echt weer heel gaaf. Dit was de tweede keer dat ik hem van dichtbij heb ontmoet en ik blijf het zo'n indrukwekkend mooi en lief beest vinden. Heel knuffelig.

Afbeelding

Afbeelding