nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:12

Myrthee_ schreef:
Suzzy, wat fijn dat de dames weer thuis zijn! Hoe gaat het nu met ze?

De foto's van de regionale keuring staan eindelijk online en er zat van Kriebel een veel te gave tussen. [ [url=m/G0ekpN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hele leuke foto myrthee.

Vienna is heel hevig op stal. Wonde is nog maar heel klein. Ze heeft alleen gisteren haar schoentje uitestampt, dus straks naar een kliniek in de buurt om dat er terug onder te laten zetten. Want zonder staat ze echt super slecht. Nuja, met ook. Echt een slap beentje heeft ze.

Afbeelding

CoronaLime

Berichten: 5631
Geregistreerd: 13-10-07

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:14

Gefeliciteerd met alle punten en premies! Ze staan er allemaal weer knap voor!

Suzzy, hoe was het vandaag op de kliniek? Beentje ziet er heel slap uit, hopen dat ze gauw opknapt!

Over wassen gesproken, ik had 1 augustus een fotoshoot met Double en moest even zn beentjes wassen, hij gaf braaf zn voetjes op de wei, heerlijk dier! Qua bouw begint hij nu wat meer op zn mama te lijken, incl dikke billen :9

Afbeelding

Afbeelding

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:15

Leuk ding, CoronaLime.

Bij equitom geholpen door een fijne smid. Hij heeft eerst de hiel een stuk bijgewerkt. Dat gaf al direct een heel verschil in stand. En toen het nieuwe schoentje onder. Wauw, ze stond echt netjes! Dit blijft nu hopelijk 2 weken hangen, dat weg en dan de hiel weer bijwerken.
Hij ziet dat helemaal goed komen. Heeft al veel erger gezien zegt hij. Hij plakt dagelijks 1 tot meerdere schoentjes, allemaal voor te week, bokpootjes, x-benen, .. Dus heeft al wat gezien.
En weer complimenten over wat een braaf veulen ze toch maar is. Tang de grond op, spuitbus om hoef te ontvetten, warm blazen, vijl, knijptang, blijven staan om lijm te laten drogen, ... Blijft zo braaf staan, geeft geen kik, verschiet niks,...
Dat is dan ook wel het enige voordeel van dat elke dag onderzoeken etc. Ze zijn zo ongelooflijk veel gewoon...

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:31

Nog geen 5 maanden oud en al zo groot.. Ze mag nu wel stilletjes stoppen met groeien in de hoogte. Denk dat ze 1m70 ofzo gaat worden als ze zo verder doet .
Afbeelding

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:48

Heb even gemist wat er met het voetje van jouw veulen is Suzzy, maar ik duim dat het helemaal goed gaat komen. Leuk dier!

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:15

Die staat zo heel veel beter op haar voetje met het ijzertje. Top dat je zo snel hebt gehandeld en hopelijk hersteld ze volledig. Scheelt dat ze nog zo jong is.
Bij dat Tinkerveulen uit het andere topic lijkt het ook steeds beter te gaan. Beweging doet in ieder geval goed.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:18

Ja dat andere topic ben ik ook stilletjes aan het volgen. Daar ziet het er ook ok uit. Het heeft gewoon tijd nodig. Maar het scheelt inderdaad dat ze zo jong zijn. Gewoon geduld hebben.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:47

Wauw, wat een verschil met dat ijzertje er onder zeg! Ze is nog jong, dus de kans dat het goed groeit is groter! Ik vind haar er goed uit zien! Hoe groot is ze nu Suzzy?

Wat een leukie CoronaLime! Ben benieuwd naar de foto’s die je hebt laten maken.

Wat een gave foto van Kriebel Myrthe!

Auryn is door dezelfde fotograaf ook knap op de foto gezet <3

Afbeelding

Afbeelding

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:43

Suzzy, wat een verschil met het schoentje er onder zeg! Dat komt vast goed!

Evita, ook mooie foto's van auryn zeg!

CL wat een snoepje zeg!

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:49

Auryn is knap zeg! <3

Evita: Vienna is poephoogte nu ongeveer 127cm. Schoft moet nog een paar cm inhalen.
Heb geen idee wat normaal is op deze leeftijd. Ze is nu 4,5 maand oud. Had gehoopt dat ze een d-pony zou blijven, maar als ze zo door gaat zal dat wel niks zijn. Tja, dan zal ik terug moeten beginnen rijden, ist voor mij en niet voor de kinderen :+ .

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:50

Suzzy_3 schreef:
Auryn is knap zeg! <3

Evita: Vienna is poephoogte nu ongeveer 127cm. Schoft moet nog een paar cm inhalen.
Heb geen idee wat normaal is op deze leeftijd. Ze is nu 4,5 maand oud. Had gehoopt dat ze een d-pony zou blijven, maar als ze zo door gaat zal dat wel niks zijn. Tja, dan zal ik terug moeten beginnen rijden, ist voor mij en niet voor de kinderen :+ .


Volgens de tabel ([KS] groeitabel veulen (qh)) wordt ze dan 1.52-1.60, maar die 1.60 lijkt me sterk met de stokmaat van beide ouders in het achterhoofd. DC is eind D-maat (al vond ik hem groter ogen toen ik hem gezien had dan de andere dekhengsten van die maat die ik ken) en jouw merrie 1.51 als ik het goed heb. Als er in jouw merrie geen veel grotere paarden in de lijn zitten, zal dat normaal gezien geen enorme vaart gaan lopen.

Die tabel is natuurlijk een gemiddelde berekend op de groeicurve van warmbloedpaarden, pony’s groeien toch anders. Moet wel zeggen dat het bij mijn pony’s die ik vanaf veulen heb altijd ongeveer geklopt heeft.

Beterschap nog met je veulen!

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:52

Knappe foto’s van Auryn en Kriebel! <3

Lilith staat wat aan de magere kant ivm te weinig gras deze zomer en geen ideaal gebit om op een dag genoeg hooi te kauwen. Ik begin dus maar met slobber voeren en maak weer en afspraak met de tandarts.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:09

Ine23 schreef:
Suzzy_3 schreef:
Auryn is knap zeg! <3

Evita: Vienna is poephoogte nu ongeveer 127cm. Schoft moet nog een paar cm inhalen.
Heb geen idee wat normaal is op deze leeftijd. Ze is nu 4,5 maand oud. Had gehoopt dat ze een d-pony zou blijven, maar als ze zo door gaat zal dat wel niks zijn. Tja, dan zal ik terug moeten beginnen rijden, ist voor mij en niet voor de kinderen :+ .


Volgens de tabel ([KS] groeitabel veulen (qh)) wordt ze dan 1.52-1.60, maar die 1.60 lijkt me sterk met de stokmaat van beide ouders in het achterhoofd. DC is eind D-maat (al vond ik hem groter ogen toen ik hem gezien had dan de andere dekhengsten van die maat die ik ken) en jouw merrie 1.51 als ik het goed heb. Als er in jouw merrie geen veel grotere paarden in de lijn zitten, zal dat normaal gezien geen enorme vaart gaan lopen.

Die tabel is natuurlijk een gemiddelde berekend op de groeicurve van warmbloedpaarden, pony’s groeien toch anders. Moet wel zeggen dat het bij mijn pony’s die ik vanaf veulen heb altijd ongeveer geklopt heeft.

Beterschap nog met je veulen!


Handig die tabel. Heb naar zo iets zitten zoeken maar niet gevonden.
Dat is natuurlijk het nadeel van een papierloos paard. Geen idee van grootte van haar (groot)ouders. Ze heeft toen ze 3 was wel al een veulen gehad, die is 145 gebleven. Maar ook geen idee van welke hengst. Dus dat zegt ook niks. Nuja, we weten natuurlijk dat de kans op een e pony groter is dan de kans op een d pony. Maarja, ze is gewoon een top veulen qua karakter en dat is het belangrijkste.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:20

Even een kleine foto update van mijn DC jaarling, omdat ik hem zo'n lekker bekkie vind hebben :D .


Afbeelding

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:56

Mooi! Ook niet klein precies..

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:04

Het gaat een E pony worden, ik gok op 1.54. Wel een stevige jongen die vermoedelijk groter zal gaan tonen dan hij feitelijk is.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:16

Nou, iets voor jezelf om te rijden is ook leuk toch Suzzy!! En je kinderen groeien er wel in ;)

Wat vervelend dat Lilith wat schraal is, hopelijk kan ze nog even een buffertje voor de winter opbouwen. Gaat het verder wel goed met haar?

Wat grappig dat groeitabel, al valt het wel iets groot uit denk ik. Auryn zou volgens dit tabel groter dan haar moeder worden, dat lijkt me sterk.

Zéker een lekker smoeltje LDRD!

Sorry voor het foto’s spammen, maar deze is te knap om niet te delen <3
Afbeelding

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:27

wat een plaatje!

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:39

Mooie kleur heeft die van jou LDRD, leuk dier!

Wat een knappe Auryn <3 ! Zo’n knappe spierbonk!

Het gaat met Lilith verder wel goed, ze moet volgens mij nog uitzwaren en ik heb hebt idee dat ze momenteel niet helemaal lekker in haar achterhand zit maar dat kan dus met groeien te maken hebben (en haar tanden, ik geloof toch dat dat wat invloed kan hebben op de rest van de wervelkolom). Volgende week komt de tandarts die ook dierenarts is, dan kijken we er samen nog eens naar.

Vrijdag werd ze weer verwend met een poetsbeurt door een vriendin en haar dochtertje terwijl ze een grote bak slobber at. Straks weer zo’n emmer klaarmaken voor haar :j .

Let ajb niet op de rommel, onze omheining is in volle vernieuwing dus het is een beetje knutselen momenteel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:41

Ik praat een beetje tegen mezelf :+ , maar vandaag konden de paarden eindelijk op een mooi stuk grasland. De haflingers maar 2u, Lilith en haar moeder Marieke 5u. Ze hebben genoten <3


Hopelijk kan ze zo samen met de slobber nog wat aansterken voor de winter :) .

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:35

Wat gras nu nog kan zeker geen kwaad. Dat hebben veel paarden gemist dit jaar denk ik. En een fatsoenlijk speklaagje is geen overbodige luxe naar de winter toe.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:41

Lilith (en de rest) voelt zich duidelijk kiplekker! Het gras zal ze goed doen! Ze is inderdaad wat aan de slanke kant, maar vind haar niet mager hoor. Zie ze liever zo dan te vet.

CoronaLime

Berichten: 5631
Geregistreerd: 13-10-07

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:00

Ik vind Lilith er prima uitzien eigenlijk! As
Als dat jonge spul lekker aan het groeien is zijn ze wel vaker aan de schrale kant, maar hopelijk helpt de slobber voor wat reserves!

Gave foto van Auryn, lekkere nek zit er op! <3

Wat een verschil met dat voetje Suzzy! Hoe is het nu?

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 00:18

CoronaLime schreef:
Wat een verschil met dat voetje Suzzy! Hoe is het nu?


Fiin dat je het vraagt :-). Ze staat nu al een tijdje zonder verband. Kogel is nog dik, maar stilletjes zie je hem wel slinken. Deze of volgende week geen laatste moet het schoentje er onder uit. Met schoentje staat ze nu bijna helemaal terug recht. Maar ze houdt haar been toch nog regelmatig van de grond. Maar ook dit zie je hem rossig beter gaan. Ook mankt ze er niet meer echt op tijdens gewoon stappen. Na een tijdje wel, door vermoeidheid denk ik. Heb heeft nog veel tijd nodig...

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:23

Fijn nieuws over Vienna! Het heeft inderdaad gewoon veel tijd nodig, gelukkig is ze nog zo jong en kan er enorm veel herstellen op die leeftijd.

Het gras doet Lilith duidelijk goed! Gisteren is de tandarts geweest en alles is weer wat meer in balans gezet. Ze is toch zo ontzettend braaf elke keer :+: . Ik heb wel besloten voor Lilith een passend huisje te zoeken. Ik heb 4 pony's en eigenlijk te weinig tijd om ze allemaal de nodige aandacht te geven. Lilith wordt komend jaar 4 en heeft dus een mooie leeftijd om iemand anders gelukkig te gaan maken, daarom is mijn keuze wie er weg gaat bij haar gekomen. Ze is rond de 1.38, al oogt ze imo groter, maar ik ga er nooit op passen en om in te spannen zit ik veel te krap in tijd. Ik heb haar alleen maar op een groep staan waar mensen met hetzelfde idee over huisvesten zitten, zodat ik hopelijk gewoon de perfecte match voor haar vind op termijn. Het is echt een super moeilijke beslissing, maar ik hoop dat ze er gelukkiger van wordt.