Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-10 16:26

De titel zegt al genoeg...

Wie heeft er al een nakomeling van? De eerste veulens worden dit jaar geboren. Ik had in maart een dood veulen terwijl de merrie pas in juni/juli was uitgerekend. Zij is nu opnieuw drachtig van Advance (41 dagen) en gaat deze week opnieuw naar de kliniek om gescant (42 dagen scan)te worden.
De 1e 2 veulens van hem heb ik gezien en die zagen er goed uit...

Advance is een jonge Utrillo vd Heffinck x Concorde X Cavalier.


Welfare
Berichten: 28
Geregistreerd: 06-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:49

Wij hebben een veulen van Advance (geboren 22-02-2010) super stoer veulen... Triest maar waar.. i :D ik weet niet eens hoe je foto's moet toevoegen...

caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-10 17:20

Heeft die toevallig op de show gelopen? Dat was een lekker brutaal ding van net een kleine week oud. Is dat degene die ook te koop staat op sporthorses?

Welfare
Berichten: 28
Geregistreerd: 06-07-10

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:40

Nee... heeft niet op de show gelopen (Reini vond 'm te jong voor de show in februari en hij had natuurlijk al een 2-tal oudere nakomelingen), maar heeft wel te koop gestaan op Sporthorses (gisteren verkocht)... op Marktplaats staan 2 foto's van gisteravond en een aantal oudere... even zoeken op KWPN hengstveulen

caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-10 18:56

Op de vrijdagavondshow liep er een veulen mee die op 22-2 was geboren. Had hem gezien op marktplaats en sporthorses. Mooi veulen!
Mijn merrie is nog steeds drachtig van Advance en hoop rond 5-4-2011 een veulen te krijgen. Maandje geleden advance aan het werk gezien. Hij was mooi in vorm. Goed in sportconditie want ik vond hem van de winter wat vadsig..

Welfare
Berichten: 28
Geregistreerd: 06-07-10

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:05

Dat was niet ons veulen... jammer genoeg! Ben je ook naar de laatste show van Reini geweest? Onze merrie is nu drachtig van Apache en rond 26-02-2011 verwachten we haar veulen... misschien dat we volgend jaar nog een keer met Advance gaan dekken, dit veulen is ons absoluut niet tegen gevallen. Hij is alleen heel erg hengst (en dat voor 19 weken oud), super brutaal en voor de duvel niet bang...

caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-10 19:29

Ja ik ben op de vrijdagavond geweest. Het 1e veulen van deze merrie die nu drachtig was is van Cavalier. Die was ook hondsbrutaal en voor niemand bang maar wel heel eerlijk. Ik krijg uit deze merrie alleen maar brutaaltjes haha.

Welfare
Berichten: 28
Geregistreerd: 06-07-10

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:49

Het veulen wat naar de show van Reini is geweest (in februari) staat nu te koop (Marktplaats)... "lief onverschrokken veulen"... volgens mij is dat een karaktertrekje van Advance...!

caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-10 16:00

Ja die heb ik gezien. Als veulen vond ik hem mooi maar hij lijkt nu al een naarling.
Die was ook best brutaal op de show. Liep rustig na 1 rondje al voor de moeder uit. Kon toen leuk bewegen.
Mijn merrie geeft van zichzelf al brutaaltjes dus ben benieuwd wat voor monster eruit komt :D .

Uit wat voor moeder kwam die van jou?

Welfare
Berichten: 28
Geregistreerd: 06-07-10

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:12

Ik vond 'm tijdens de show al groot... maar ja, moeders was zelf ook 1.73 cm. Mijn merrie is een Democraat x Variant en niet groot, ze is 1.63 cm (schat ik)... haar veulen is in ieder geval groter ik denk dat hij nu ongeveer 1.35 cm is en nu 4.5 maand oud.. Was er een dat het veulen werd verworpen?

GirlyMelis
Berichten: 1586
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Kamerik

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:19

Op mijn stage bij van Kooten (hoort bij het bedrijf van Reinie) hadden we meerdere veulens van Advance. Waren super mooie veulens met een goede bouw en een heel mooi front erop!

caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-10 16:21

Mijn merrie was vorig jaar ook drachtig van advance en zou in juli het veulen krijgen maar zij verworp een hengstveulen begin maart. Voor zover je kon zien werd het een bruine/vos met weinig wit en een mooi koppie. Nu krijgt zij in april een veulen en ik kan eigenlijk niet wachten...
Heb haar wel laten enten voor Rhino. Vorig jaar niet maar dit jaar wel weer.

Welfare
Berichten: 28
Geregistreerd: 06-07-10

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:34

@ GirlyMelis, nou front heeft die van mij wel en een mooi brutaal koppie... ophouden jongens ik heb 'm net verkocht en straks krijg ik nog spijt als haren op mijn hoofd...

@ Caro29, denk je dat 't Rhino geweest is dan? Ben in de winter nog naar een bijeenkomst geweest van de DA over de WestNileVirus en nadien werd ook Rhino besproken... maar enten wil geen garantie geven had ik begrepen... toch? Ik heb beide merrie's niet geënt, maar bij mij komen ook geen vreemde paarden op stal of komen ze in contact met vreemde/andere paarden (en ik ook niet)... dus daarom heb ik daar niet voor gekozen.

caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-10 21:16

Ik denk zelf Rhino. In de buurt werden veel veulens doodgeboren of verworpen. Ik ent nu wel. Dan heb ik er voor mijn gevoel alles aan gedaan. Mijn 2 andere paarden komen wel op concours en je weet nooit wat die mee terug nemen..

Welfare
Berichten: 28
Geregistreerd: 06-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:46

Oh... rare vraag (misschien), maar waar heb je je merrie laten insemineren? De ene merrie van mij is doodziek geweest leek heel erg op Rhino (neurologische vorm).. toen (mei 2009) ben ik ook gestopt met insemineren

caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-10 19:53

Heb je een pb gestuurd

caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-10 22:14

Ik kijk net op paardenfokken.nl bij de nakomelingen van hem. Heeft hij van de 11 geregistreerde veulens 8 merries en 3 hengsten. Ik heb toch echt een hengst besteld. Mijn merrie fokt niet al te groot en hengsten worden over het algemeen groter

Welfare
Berichten: 28
Geregistreerd: 06-07-10

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 06:06

Oke.... wij hebben een hengst en groot is hij wel, denk dat hij nu al rond de 1.35 cm en dat voor nog geen 5 maanden oud. Joh... misschien heb je mazzel en heb je over 9 maanden wel een hengst. Weet niet hoe 't zit met merrie veulens van Advance, maar onze hengst is voor de duvel niet bang... daar krijgen de nieuwe eigenaren nog een aardige kluif aan, gelukkig gaat hij straks voor 3 jaar de opfok in.

GirlyMelis
Berichten: 1586
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Kamerik

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:22

Het Advance veulentje waar ik het eerder over had is kampioen geworden op de CK in Bunschoten, dus op naar Ermelo!

caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-10 18:56

Wat stoer! Ik hoorde al dat Advance hele mooie en vooral hoogbenige veulens geeft. Wat balen dat ik nog tot april moet wachten |(

caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-11 12:26

De 1e veulens van 2011 zijn ondertussen al geboren. Ik ben benieuwd of er al veulens van Advance zijn. Mijn merrie is helaas al sinds 3 april over tijd dus mijn geduld wordt weer op de proef gesteld

Welfare
Berichten: 28
Geregistreerd: 06-07-10

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:13

Ben ook wel nieuwsgierig naar nakomelingen van Advance... vorig jaar hadden we er eentje (dit jaar van Apache), maar op Horsetelex zag ik ook al niets staan.. ben benieuwd?!

caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-11 19:14

Daar had ik ook al gekeken. Volgens mij komen er meer veulens van hem dan vorig jaar

caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-11 14:00


Welfare
Berichten: 28
Geregistreerd: 06-07-10

Re: Nakomelingen Advance of gaat er mee dekken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 14:25

Van harte.... weer een last van je schouders zeker? Leuk, hij
ziet er goed uit.. iets week van achteren, maar dat had de mijne vorig jaar ook.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers