Nakomeling Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:08

Hij is echt heel braaf, ik ben zon schijtert geworden .. maar dit geeft me wel weer veel vertrouwen .

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:30

Wauw wat een stoer dier lijkt me heerlijk zitte

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:34

Dank je Remke, het is weer even wennen alles is groot vergeleken bij Hudson.. maar hij galoppeerd weer heel fijn.

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:57

Zo vandaag dus nationaal tornooi gereden :D het was een beetje zoals ik verwacht had, nog niet goed genoeg en zeker niet om tegen de beste van belgië te rijden... maar [***] liep flink, onverzorgde of foute wissels trekken de punten heel erg naar beneden! We hadden geen of toch niet veel stress wat ik al super vind en verder gewoon leuk ritje gemaakt! De winst zal voor in een ander jaar zijn :D maar was een leuke en goede ervaring! De twee vorige nationale wedstrijden waren telkens in tranen omdat ik op was van de stress, dus we boeken vooruitgang op dat vlak :o

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:28

Qleke, dat heb je dan top gedaan dat je hebt kunnen rijden zonder ( al te veel ) stress,
Zonde van je wissels , maar lekker door trainen en dan rij je volgende keer lekker bovenaan mee +:)+

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:37

Hoe gaat het met je paard Moniek? Had je zn naam al gezegd, ben het even kwijt :o

Onze paardjes zijn gisteren naar huis verhuist! [***] was heel rustig maar [***] was heel nerveus, spastische bewegingen, rondjes draaien en luid hinniken... gelukkig eet hij wel! Momenteel is hij nog steeds niet helemaal rustig.. hij is er dan ook 6 jaar niet weg geweest... wordt afwachten maar komt vast goed :)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:04

Qleke, wat heerlijk dat je paarden lekker thuis zijn , ik weet nog met het verhuizen van Hudson dat het wel een maand geduurd heeft voor hij rustiger werd.

Hij heet Jiro, het gaat goed met hem , met rijden erg braaf .. probeert aan de hand de grens om te zoeken .. maar dat mag hij is 4 ;)
Verder ben ik echt blij met hem ..

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:38

Klinkt super!!

Ze zijn net samen de wei op gegaan... was even spannend afwachten maar ze zijn super lief met elkaar!!! Zaten dernet al lief schoftje bijten te doen :D overal waar mn ruin gaat, gaat mijn merrie ook.. wat lief en grappig om ze bezig te zien..

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:51

Wat fijn dat het zo goed gaat tussen die 2, altijd even spannend idd :D

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 11:14

Wat heerlijk Qleke om ze thuis te hebben he!

Wij hebben thuis 3 stallen. Mijn pony en shet staan nu thuis en mijn paard staat nog aan het einde van de weg bij iemand anders. De derde stal was al die jaren gevuld door ponys van mijn vriendin maar die is met paard en al naar Texel verhuist dus nu hebben we een lege stal..
Dus begin November komt Halo ook naar huis :D

Vind het wel spannend. Hij heeft altijd heel veel tijd nodig om ergens te wennen en waar hij nu staat trainen we altijd in de binnenbak en thuis hebben we alleen een buitenbak dus dat wordt ook wel spannend :(:)

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:53

Ik heb ook alleen een buitenbak nu Princes en ik ben echt een binnenruiter dus wordt ook aanpassen voor mij :P maar op zich super dat ik uberhaupt een bak heb :D
Dinsdag word ik geopereerd, dan is het 4 tot 6 maand niksen :( [***] snapt er niks van momenteel, nog steeds gestresseerd...

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:46

Qleke schreef:
Ik heb ook alleen een buitenbak nu Princes en ik ben echt een binnenruiter dus wordt ook aanpassen voor mij :P maar op zich super dat ik uberhaupt een bak heb :D
Dinsdag word ik geopereerd, dan is het 4 tot 6 maand niksen :( Zealous snapt er niks van momenteel, nog steeds gestresseerd...


:(:)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:55

Ohjee Qleke een operatie is nooit fijn, hopelijk knap je daarna snel op. Hudson duurde ook altijd even met wennen .. Jiro daarentegen is al heerlijk rustig op stal en in de omgang na 2 weken .

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:29

Qleke hoe is je operatie verlopen? :(:)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:56

Qleke hoe is het met je ?

Nog even foto's van Jiro , het gaat goed met hem .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:11

Net terug thuis... alles goed verlopen en voorlopig nog geen pijn gehad! Maar komt nog wel vrees ik.. zit nu in een loopschoen dus kan me wel een beetje verplaatsen!

Leuke foto’s! Gaat hij ook goed op de Micklem?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:43

Qleke, gelukkig dat het goed is gegaan .. helaas ben ik ook bang dat als straks de pijnstilling minder wordt je wat meer pijn gaat krijgen .. Ik hoop dat het mee valt.

Ja hij loopt ook goed op de Micklem.

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:16

Lekker dier! ;)

Adje is woensdag weer even los gemaakt moest 2 dagen op rust en vandaag mochten we weer longeren ;)
En dinsdag gaan we naar oefenspringen gaat hij voor het eerst in zijn leven een echt parcour springen hahah :P

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:44

Super spannend Remke , ik ben heel benieuwd maar die knappe Adje springt vast rond alsof hij het al jaren doet.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:09

Jiro is een beetje aan het testen hahaha, hij is niet dat enorm brave paard meer waarom zij hem weg deed :')
Gisteren had ik les.. dus ik hup een half uur van te voren hem uit het land gehaald en op de poetsplaats gezet. Er was een veulentje enorm aan het hinneken ( die hadden ze alvast binnen in de loopstal gezet omdat er een vriendje onderweg was.) hij hoorde hem wel maar zag hem niet.. dus was best onrustig op de poetsplaats. Toen ik eenmaal alles opgedaan had en met het opstap krukje naar buiten liep blies hij zich best op 8-) .. op dat moment kwam ook het vrachtwagentje aan met het andere veulentje. Toen ben ik maar even naar achteren gelopen ( achter de stal ) om daar op te stappen , gelukkig bleef hij staan.. maar liep wel met een veer van spanning hahaha... na 3 keer op en neer was dat gelukkig over...
toen de les, hij was die spanning duidelijk nog niet kwijt.. was voorwaarts ( gelukkig niet rennen of springen ) maar zodra we wat anders gingen doen dan rondjes rijden en van hand veranderen ging elke keer zn kop omhoog en deed hij een slechte imitatie na van een Giraf.. := toch maar besloten om volgende keer met rijden ( morgen ) even een slof eraan zodat hij niet zn kop omhoog kan doen en een soort van stuurloos wordt..
maar al met al ben ik allang blij dat hij niet gaat rennen of springen <3

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:04

Ja is best eng als zo’n grote zn hoofd omhoog steekt he! Maar denk mss in jezelf dat hij maar net zo “gevaarlijk” is als een kleiner model, het zit in hun kopje he, en je zeker niet laten doen in begin idd, denk dat de slof geen slecht idee is! Het niet laten escaleren :)
Maar de meesten testen eventjes he, mijn merrie ook deze zomer, beetje meer eten, wat omgevingsfactoren en wat meer druk qua rijden en dan komt er soms wel iets boven :)
Maar geen schrik hebben he, de besten zijn met een hoekje af ;)

Hier nog steeds de knolletjes zo vaak mogelijk op de wei gezet met dat prachtweer en ik nog steeds in de zetel met voetje omhoog! Heb al saaie dagen gehad, maar nog een beetje doorbijten :)
[***] is telkens als ik hen zie de baas op de wei en mijn ouders denken dat onze merrie [***] de baas is als ik er niet ben! Denk dat [***] gewoon bezitterig is naar mij toe :D vond het wel zielig voor ons merrietje want die heeft ook zo graag aandacht! We kunnen ze wel gemakkelijk eten geven op de wei in een emmer, ze zijn totaal niet aanvallend naar elkaar. Op dat vlak voel ik me heel gerust als ik er niet ben!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:24

Hahaha Qleke je hebt helemaal gelijk hoor over die goeie... Ik ben allang blij dat het hier bij blijft .. Huds kwam in het begin met 4 benen van de grond :')
Morgen even los het slofje erom ..maar wel strak genoeg dat als hij zn kop omhoog wil doen dat hij tegen die slof aanloopt.

Hahaha dat zou best kunnen dat hij bezitterig is naar jou toe zeker nu je in de lappenmand zit .. ze voelen dat he ;)

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:06

En Moniek, was ie al flinker vandaag? :)

Hoe gaat het met de rest?
Was Gina al genezen, Jeska?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:08

Hij was vandaag weer de rust zelf.. alleen het slofje vond hij niet zon goed plan hahaha , hij wilde zn kop er weer uittrekken en toen liep hij tegen die slof aan.. ik hoorde hem bijna denken WTF hahaha.. maar hij deed het braaf weer.
Morgen de zadelmaker.. ben benieuwd....

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:29

Gelukkig ik heb mazzel _/-\o_
Mn zadel ligt niet rampzalig.. eigenlijk nog best goed.. er hoeft alleen maar wat vulling bij, daarvoor moet hij even naar hun toe want dat kon niet terplekke. Nu ga ik eerst nog de NH cup rijden en ga ik 6 november die kant op en neem ik hem ook gelijk weer mee terug +:)+